ruilmateriaal fossielenruilbeurs 8 mei

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
mineraal0
Antw: ruilmateriaal fossielenruilbeurs 8 mei

Bericht door mineraal0 » 01 mei 2010, 12:55

Hoi iedereen,

Ik heb hier nog een doos vol met Jura-materiaal staan uit Frankrijk. Het bevat vooral bivalen,schelpen,..Ik wil deze meenemen als er interesse is. Ik hoef er niets voor terug te hebben, maar ik wil eerst weten of er interesse voor is, want het is nogal een gesleur op de trein, en als er dan niemand het wil. Dus, laat even weten of er interesse is, en dan breng ik het mee.

Ik heb ook nog spul uit Resteigne, Cap Blanc Nez, Normandie, Antwerpen , mineralen,.. En nog wat trilo's van Eifel (2), en van Bretagne (Fr.). Ook hier liefst laten weten of je interesse hebt, en wat je er voor wilt geven.

Ik zoek vooral haaientanden, het liefste uit Chili, maar ook uit Amerika (de wat grotere tanden). Ook Cadzand vind ik leuk (complete tanden liefst). Als iemand dit te ruil heeft, gelieve een mailtje te sturen, dan kunnen we vooraf al wat onderhandelen, en weet ik wat ik moet meebrengen.

Groetjes en tot binnen een weekje,

Gunther

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 01 mei 2010, 14:08

Hallo Allemaal,

In princiepe sta ik op de beurs met mijn collectie van Mill, Liessel,Antwepen,en Loupian,
Dit materiaal is niet om te ruilen.

Mochten er mensen zijn die kleine roggen en haaientandjes zoeken voor hun verzameling, kunnen dat op de beurs laten weten.

ik kan dan daarna thuis de eventuele ruilingen in orde maken en daarna opsturen.
( Ik denk dat het op de beurs te druk is om dit priegelwerk met die kleine tanjes goed uit te voeren )

Zelf ben ik nog op zoek naar een redelijk kompleet tandje van Centrophorus van Antwerpen.
Verder zie ik wel wat er zoal wordt aangeboden.

Tot ziens op 8 mei.

Groeten Hans

Hans

Digger

Bericht door Digger » 01 mei 2010, 14:26

@Gunther, moesten er brachiopoden tussenzitten dan wil ik die wel voor mezelf reserveren :-)
Gr. Geert

mineraal0
Antw: Antw: ruilmateriaal fossielenruilbeurs 8 mei

Bericht door mineraal0 » 01 mei 2010, 14:38

stiek schreef:
Zelf ben ik nog op zoek naar een redelijk kompleet tandje van Centrophorus van Antwerpen.
Verder zie ik wel wat er zoal wordt aangeboden.
Hey Stiek,

Klinkt interessant. Zoek jij iets specifiek?
Of iets van de dingen die ik aanbood?

Groetjes,

Gunther

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 01 mei 2010, 14:39

digger schreef:
@Gunther, moesten er brachiopoden tussenzitten dan wil ik die wel voor mezelf reserveren :-)
Gr. Geert
Beste Geert,

Ik heb er van Resteigne (Devoon), en ook van het Jura denk ik. Ik neem wel wat voor je mee! ;)

Groetjes,

Gunther

digging for it
Contacteer:
Antw: ruilmateriaal fossielenruilbeurs 8 mei @ Geert

Bericht door digging for it » 01 mei 2010, 16:09

Moet je eens tussen het eifel materiaal kijken. Volgens mij zitten er daar nog genoeg tussen.

Groeten Patrick

Ferry

Bericht door Ferry » 02 mei 2010, 17:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo medeverzamelaars,

Hier een klein overzicht van de haaientanden die ik bij me zal hebben op de beurs om mee te kunnen ruilen, dit is tevens nog niet alles, er komt nog meer bij, ik ben namelijk nog druk met uitzoeken :)
Ik zal voornamelijk 's ochtends aanwezig zijn en evt. nog aan het begin v/d middag.

Foto1: Bakersfield megalodon fragmenten.

Foto2: Cremekleurige megalodon Summerville.

Foto3: Haaientanden uit Cadzand-Bad.

Foto4: vissentandje in matrix(Engeland), 3x grote Hastalis(Georgia USA), Chubutensis (Lee Creek USA), Auriculatus(Peru!), Auriculatus(v/d nieuwe vindplaats Ad-Dakhla Marokko), Angustidens(SC USA), gehoorbeentjes van dolfijnen(Cadzand-Bad), Parotodussen.

Foto5: tandjes uit Marokko, Hemi's(Virginia USA), sand-dollar (Florida USA), boven en onderkaakse Hastalis uit Bakersfield, en ook een zeldzaam grote Hemipristis uit Bakersfield (hier moet echter wel wat moois tegenover staan, deze liggen niet voor het oprapen!)

Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de Auriculatus uit Peru en de Bakersfield megalodon fragmenten :)).

Zelf zoek ik voornamelijk Mill haaientanden, grote hastalissen, Notorhynchussen, mooie Escheri's.

Maar ook alle andere haaientanden zijn altijd welkom, ik zie wel wat er aangeboden wordt op de beurs, en kwa ruilen komen we er altijd wel uit.

Tot ziens op 8 Mei, Groet Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

Abri

Bericht door Abri » 02 mei 2010, 17:41

Nog druk bezig met uitzoeken / in orde maken maar wij nemen zeker mee:

Antwerpen:
- tanden + zeezoogdier materiaal (gehoorbeentjes, squalodon (fragmenten), potvis, dolfijn etc)
Egem:
- tanden en klein spul (visresten etc)
Oosterzeele:
-tanden en ander klein spul

Verder nog versteend hout uit Sint-Joris, ammonieten Engeland (zowel zuidkust als noordoostkust.

Momenteel bezig aan belemiet platen Duitsland en ammonieten (hopelijk krijgen we dat af)

misschien nog wat Marokkaans spul ..

(aan bovengenoemde tekst kunnen geen rechten worden ontleend ;) in geval dat we iets vergeten..

groeten

Peter

Always progressive!

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 02 mei 2010, 19:59

digger schreef:
Gr. Geert
Hey Geert,

Heb een fiks pakketje voor je gemaakt.
Z'on 10 vindplaatsen, varierend van het Devoon tot het Jura. Ik hoef er niets voor terug, maar haaientanden zijn altijd leuk, lol.

Tot op de beurs,

Gunther

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 02 mei 2010, 20:05

Afbeelding

Afbeelding

vanwege mijn aanstaande verhuizing is het nog maar de vraag of het uberhaupt lukt,de ruilbeurs te bezoeken.
Qua ruilaanbod heb ik op dit moment weinig te bieden behalve wat vis/rog/haai materiaal uit het mioceen van Gainesville/USA en een P.benedeni uit Italië.

groetjes,

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Gesloten