Vlechtwerk of Fossiel?
Vlechtwerk of Fossiel?
Is dit een afdruk van een fossiele plant?
Gevonden op de Halde Dickenberg bij Ibbenburen.
Omringend gesteente kalkzandsteen met stukken anthraciet.
De afdrukjes lijken perfect vierkant en zouden ook van een vlechtwerkje kunnen zijn.
Doet dit iemand aan een fossiele afdruk denken?
maxam
Antw: Vlechtwerk of Fossiel?
hoe voelt hij aan?
PERFECT vierkant?...de natuur is bijna nooit perfect gelijk....
ik betwijfel dat het een fossiel is...
heeft iemand anders hier een antwoord op?
groeten
[Bewerkt door wdew op 02-05-2010 om 20:10 NL]
PERFECT vierkant?...de natuur is bijna nooit perfect gelijk....
ik betwijfel dat het een fossiel is...
heeft iemand anders hier een antwoord op?
groeten
[Bewerkt door wdew op 02-05-2010 om 20:10 NL]
- Carboon
- Has thanked: 440 times
- Been thanked: 527 times
Mij is geen plant uit het Carboon met een dergelijke structuur bekend. Wat het wel is? Geen idee helaas. Maar een fossiele plant is het zeer waarschijnlijk niet.
Op zoek naar groen in het zwart.
Ben het eens met Tim, geen plantfossiel.
Wat het is het dan wel? Wanneer je goed kijkt naar de matrix lijkt het dat er een dunne laag cement boven de steen ligt, deze doet me denken aan dezelfde soort emulsie die men gebruikt om badkamerfaïencen te plaatsen. (je ziet duidelijke luchtbelletjes op de wit/grijze achtergrond) Op zo'n steenstort stonden ook gebouwen, oa waar arbeiders zich konden opfrissen na de zware dagtaak. Volgens mij dus een authentieke afdruk van muurtegeltjes uit een of andere barak. (zonder de tegeltjes wel te verstaan)
Z.
Wat het is het dan wel? Wanneer je goed kijkt naar de matrix lijkt het dat er een dunne laag cement boven de steen ligt, deze doet me denken aan dezelfde soort emulsie die men gebruikt om badkamerfaïencen te plaatsen. (je ziet duidelijke luchtbelletjes op de wit/grijze achtergrond) Op zo'n steenstort stonden ook gebouwen, oa waar arbeiders zich konden opfrissen na de zware dagtaak. Volgens mij dus een authentieke afdruk van muurtegeltjes uit een of andere barak. (zonder de tegeltjes wel te verstaan)
Z.
The earth has music for those who listen.
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
maar als je de dwarsdooorsnede ziet is het rond, en mijn badkamer muur is echt recht, hoe zit dat dan?
Voor mij ziet het eruit als een (toevallig) afgietsel in gips of cement van een kunststof afdekzeil of een tasje van hetzelfde materiaal.
`t is toch geen verlate aprilgrap?
groeten, Elbert
`t is toch geen verlate aprilgrap?
groeten, Elbert
Elbert
Er zijn luchtbelletjes zichtbaar, lijkt mij gewoon cement met een of andere afdruk.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.