2Roggestekels, Antwerpen, Neogeen
- sharkteethrene
Antw: 2Roggestekels, Antwerpen, Neogeen
Ola duys,
Er zijn vele verschillende vormen van huidstekels.
Zal een interesante PDF over dit fenomeen van recente soorten doorsturen per email.
Mochten er nog andere geintereseerde zijn geef me dan maar even een seintje.
Groetjes,
Rene.
Er zijn vele verschillende vormen van huidstekels.
Zal een interesante PDF over dit fenomeen van recente soorten doorsturen per email.
Mochten er nog andere geintereseerde zijn geef me dan maar even een seintje.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
hoi rene
heb ook wel intresse in de pdf
gr marleen (nijntje)
heb ook wel intresse in de pdf
gr marleen (nijntje)
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Hammerhead
Volgens mij ook een huidstekel van een rog.
Het lijkt me verstandig om deze Raja sp. te noemen.
Eerst al omdat deze al aardig verweerd is en verder omdat je al een hele goede kenner van het materiaal moet wezen om deze op naam te brengen.
Rene, ik heb ook wel interesse voor dat pdf'je!
Jan
Het lijkt me verstandig om deze Raja sp. te noemen.
Eerst al omdat deze al aardig verweerd is en verder omdat je al een hele goede kenner van het materiaal moet wezen om deze op naam te brengen.
Rene, ik heb ook wel interesse voor dat pdf'je!
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
Heb het altijd gezegd heeee,tanden zijn echt niet mijn ding...alhoewel...heb er nog een dertigtal in mijn eetkamer,en 't zijn geen valse.
Theo
- sharkteethrene
Ola Theo,
Hiermee doel je toch niet op je eigen tanden,dertig lijkt mij een beetje veel hehe.
Nog een kleine toevoeging wat betreft het fenomeen "roggenstekels"
Diverse beenvissen/platvissen van heden tendage zijn ook voorzien van Dermal denticles,dus niet enkel de div roggensoorten vertonen dit fenomeen!
Neem simpelweg als voorbeeld maar de recente Tarbot.
De voorlopers van o.a. deze sp (er zijn er meerdere)hebben ook rondgezwommen in het Mio en Plioceen,dus dat we hier materiaal van vinden is niet zo verwonderlijk.
Zelf heb ik een zevental verschillende vormen waargenomen dus ben ik nog een stapje verder gegaan,en heb geinformeerd of er van dergelijke beenvissen otolieten zijn gevonden wat deze theorie zou bevestigen.
Helaas is het echter niet zo simpel (zoals altijd haha) en zijn er nog enige vragen open gebleven?
Er valt nog steeds veel te ontdekken,iets wat onze hobby enkel interesanter maakt.
Groetjes,
Rene.
p.s.: de getoonde huidstekels zijn m.i. ook van een Raja sp.
Hiermee doel je toch niet op je eigen tanden,dertig lijkt mij een beetje veel hehe.
Nog een kleine toevoeging wat betreft het fenomeen "roggenstekels"
Diverse beenvissen/platvissen van heden tendage zijn ook voorzien van Dermal denticles,dus niet enkel de div roggensoorten vertonen dit fenomeen!
Neem simpelweg als voorbeeld maar de recente Tarbot.
De voorlopers van o.a. deze sp (er zijn er meerdere)hebben ook rondgezwommen in het Mio en Plioceen,dus dat we hier materiaal van vinden is niet zo verwonderlijk.
Zelf heb ik een zevental verschillende vormen waargenomen dus ben ik nog een stapje verder gegaan,en heb geinformeerd of er van dergelijke beenvissen otolieten zijn gevonden wat deze theorie zou bevestigen.
Helaas is het echter niet zo simpel (zoals altijd haha) en zijn er nog enige vragen open gebleven?
Er valt nog steeds veel te ontdekken,iets wat onze hobby enkel interesanter maakt.
Groetjes,
Rene.
p.s.: de getoonde huidstekels zijn m.i. ook van een Raja sp.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Bedankt maar weer voor de antwoorden,
ik heb de stekel, in betere staat gevonden en hij komt van zo'n rond ding waar hij in thuis hoort.
Hij komt wel niet van de geribte bolletjes, Raja Clavata, maar van de gladde. Als hier iemand mee bekend is!
Duys
ik heb de stekel, in betere staat gevonden en hij komt van zo'n rond ding waar hij in thuis hoort.
Hij komt wel niet van de geribte bolletjes, Raja Clavata, maar van de gladde. Als hier iemand mee bekend is!
Duys