Vindplaatsenrubriek

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Vindplaatsenrubriek

Bericht door Frederik » 18 mei 2010, 13:57

@ Martijn: mja, ik kan je redenering wel volgen. Volgens mij suggereer je tussen de lijnen dat we bepaalde regels strenger en consequenter zouden moeten toepassen? Misschien heb je wel gelijk. Dat vraagt wel tamelijk grote inspanningen, misschien meer dan je je realiseert. Wat je volgens mij ook wel wat uit het oog verliest, is dat elke beheersbeslissing (1) zeer snel en op korte tijdspanne genomen moet worden, (2) vaak op basis van beperkte info, en (3) vanuit een bepaalde filosofie. In het concrete geval van de foto met de snelweg erop: dat was nog tamelijk in de 'begindagen'; de mentaliteit ten opzichte van H als vindplaats verandert van persoon tot persoon, van moment tot moment. Sommigen zien het als een geheim dat bewaard moet worden, sommigen als een opportuniteit om amateurzoekers weg te houden van andere gevoeligere vindplaatsen, vul zelf maar in....

@ GJ: dat is nu eenmaal het verschil tussen een webmaster en een beheerder. Een webmaster creëert een website volgens een bepaalde filosofie, een beheerder investeert een aanzienlijk deel van zijn vrije tijd op om de website te beheren. De huisregels zijn eenduidig en gekend, nl. de forumregels. Dit wil niet zeggen dat verschillende beheerders er geen uiteenlopende ideeën op kunnen nahouden over wat er mogelijk beter kan. Je pleit er eigenlijk voor dat elk verschil van mening een samenwerking onmogelijk zou maken? In dat geval kan je elk project dat de capaciteiten van 1 persoon overstijgt gelijk opdoeken denk ik.

(je vraag over beledigen en mobben begrijp ik niet goed. dit topic gaat toch niet over beledigen? beide horen vanzelfsprekend niet thuis op een forum)

[Bewerkt door Frederik op 18-05-2010 om 12:59 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 18 mei 2010, 14:13

Hey Frederik,

opdoeken zou vergaand zijn maar zaak blijft wel dat er eenduidigheid moet bestaan wat betreft de kwetsbaarheid van vindplaatsen en de consequentie daarvan op het bestand van de vindplaatsen in de desbetreffende rubriek, anders krijg je onheroepelijk situaties waarin men elkaar voortdurend of nadien verwijt "wat niet had moeten kunnen" of "slecht is". Als de status van een vindplaats niet duidelijk is, is het altijd mosterd na de maaltijd om iemand te verwijten hij/zij zou zich schuldig maken aan het "verstoren of in gevaar brengen van een vindplaats". Ik zou er dan ook voor pleiten alleen vinplaatsen op te nemen in een vindplaatsenrubriek waar het verantwoord is te zoeken voor een groot publiek. Dan zou de stelregel van Pieter, nl. dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar daden ook overeind staan en zou, in acht nemend de algemene code voor het zoeken ook veel frustratie worden voorkomen (en de daarmee vaak samengaande nadrachendheid) . Mho

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Supergraver
Re: Re: Vindplaatsenrubriek

Bericht door Supergraver » 18 mei 2010, 14:48

Frederik schreef:
@ Martijn: mja, ik kan je redenering wel volgen. Volgens mij suggereer je tussen de lijnen dat we bepaalde regels strenger en consequenter zouden moeten toepassen? 12:59 NL]
Nee dan heb je me verkeerd begrepen. Het zal mij een worst wezen of deze site vindplaatsen bekend maakt of niet. Zoals je zegt is dat de filosofie van de webmaster. Maar je moet wel consequent zijn.
Ik was dolgelukkig met mijn gedane vondsten en mijn eerste bezoek aan H....... En natuurlijk wilde ik dit uit enthausiasme delen op het forum. Ik heb de vindplaats niet genoemd, maar kreeg onwijs veel commentaar op een foto waar de snelweg was te zien. Ook van de beheerders! Nu wordt er open en bloot de vindplaatst genoemd en zelfs naar de huidige toegankelijkheid gevraagd idem voor M... Er wordt pas ingegrepen, nadat Patrick en ik aangeven dat het bericht foutief is geplaatst en daarop wordt weer gefrustreerd gereageerd door de beheerder.
WAAR ZIJN WE DAN MEE BEZIG???

Regels geen probleem, maar houd je er dan ook aan vast, en vertel de nieuwelingen hoe de vork in de steel zit, zodat zij achteraf niet ergens de schuld van krijgen waarop ze nooit zijn gewezen.
Ja oke het staat wel bij de regels, maar zoals je merkt leest de meerderheid deze niet, en moeten er dus actief op worden gewezen.
Heb je dat alles gedaan, en het gaat nog steeds fout dan kan je naar JULLIE (de forumleden) wijzen.

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 18-05-2010 om 13:54 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Re: Re: Vindplaatsenrubriek

Bericht door Frederik » 18 mei 2010, 15:38

Supergraver schreef:
Er wordt pas ingegrepen, nadat Patrick en ik aangeven dat het bericht foutief is geplaatst
Mja... ik had het niet gezien wegens op reis, iets wat ik niet meer op voorhand communiceer wegens mogelijk inbraakrisico.

Ik kan me trouwens nog herinneren dat we naar aanleiding van je snelweg-foto een zeer aangename mailcorrespondentie hebben gehad waarin we mekaar zeer goed begrepen. ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 18 mei 2010, 17:40

Frederik schreef:
@ GJ: dat is nu eenmaal het verschil tussen een webmaster en een beheerder. Een webmaster creëert een website volgens een bepaalde filosofie, een beheerder investeert een aanzienlijk deel van zijn vrije tijd op om de website te beheren. De huisregels zijn eenduidig en gekend, nl. de forumregels. Dit wil niet zeggen dat verschillende beheerders er geen uiteenlopende ideeën op kunnen nahouden over wat er mogelijk beter kan. Je pleit er eigenlijk voor dat elk verschil van mening een samenwerking onmogelijk zou maken?
Ik acht niets onmogelijk en refereer ook niet naar de forumregels maar naar de vindplaatsenrubriek waar, na een lang topic (Poll), veel informatie voorhanden is over de kwetsbaarheid van de verschillende vindplaatsen.

Je argument dat beheersbeslissing zeer snel en op korte tijdspanne genomen moet worden, vaak op basis van beperkte info vind ik in het geval van de vindplaatsenrubriek dan ook niet echt van toepassing. Veel informatie was bekend en men had geruime tijd om stelling te nemen. Dat over de indeling van de vindplaatsen de meningen nog steeds verdeeld is verbaasd me alleenmaar.

Ik pleit wel voor een consequente doorvoering !

Men kan niet verwachten dat localen of betrokken nu elke keer aan de bel gaan trekken en dan worden afgescheept met een..
een beheerder schreef:
..als het teveel wordt over M*** zal ik wel ingrijpen.
Anderzijds begrijp ik dat beheerders niet voortdurend kunnen ingrijpen en er ook een verantwoordelijkheid ligt bij de forumleden, maar JULLIE hadden dit mijn inziens wel voor kunnen zijn of ten minste aan kunnen zien komen, vooral na de Poll die er aan besteed is. Alleen met de vinger terugwijzen naar de verantwoordelijkheid van de forumleden vind ik dan ook wel makkelijk en dat terwijl men zegt dat met de vinger wijzen typisch iets Nederlands is :)

Het had dus inderdaad wel consequenter doorgevoerd kunnen worden of er nu een filosofie achter steekt of niet.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 18-05-2010 om 16:58 NL]

Supergraver
Re: Re: Re: Re: Vindplaatsenrubriek

Bericht door Supergraver » 18 mei 2010, 18:41

Frederik schreef:
Supergraver schreef:
Er wordt pas ingegrepen, nadat Patrick en ik aangeven dat het bericht foutief is geplaatst
Mja... ik had het niet gezien wegens op reis, iets wat ik niet meer op voorhand communiceer wegens mogelijk inbraakrisico.

Ik kan me trouwens nog herinneren dat we naar aanleiding van je snelweg-foto een zeer aangename mailcorrespondentie hebben gehad waarin we mekaar zeer goed begrepen. ;)
Ik denk dat we elkaar nog steeds goed berijpen en ik neem nog steeds hetzelfde standpunt in, ik denk dat hetzelfde voor jou geldt.

Misschien een idee om met alle beheerders en de webmaster eens om de tafel te aan zitten en dit probleem eens tot in de treuren door te nemen. Anders blijft dit probleem telkens weer terugkomen.

Ik zou zeker de vindplaats M... aanpassen, mi liefst geheel verwijderen. Dit is geen locatie voor meer dan 20 man!
Verder mi absoluut geen kleine, beschermde, gevoelige (you name it) vindplaatsen meer toevoegen. En actief nieuwe leden voorlichten over deze politiek (niet alleen door de beheerders, maar ook door de overige leden).
Maar ja, das mijn filosofie :D

gr

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 18 mei 2010, 18:47

Mooie filosofie ;)

Geheel met je eens!!!

Wel onder voorlichten te verstaan "Educatie" en niet straffen!

Groet

Supergraver

Bericht door Supergraver » 19 mei 2010, 09:41

Gerrit-Jan schreef:
Mooie filosofie ;)

Geheel met je eens!!!

Wel onder voorlichten te verstaan "Educatie" en niet straffen!

Groet

Wij zijn het wel vaak eens he? Hahahaha LOL

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 19 mei 2010, 09:53

Hahaha,

anders wordt het zo een eenmansdiscussie ;)

maar in dit geval (en andere gevallen ook) wel ja!!

Wel tof dat Frederik en Pieter er op reageren! Hoop dat ze je voorstel ter hand nemen (als de tijd het toelaat ;) ) en nog eens rond de tafel gaan zitten en/of Herman van een andere filosofie weten te overtuigen :) :)

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 19-05-2010 om 08:57 NL]

Plaats reactie