megalodon tand bewerkt ??

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
savinghistory
megalodon tand bewerkt ??

Bericht door savinghistory » 19 mei 2010, 18:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hallo best forumleden,

Deze megalodon tand is mijn kostbaarste fossiel, en ik heb hem al een tijdje in mijn bezit. Nu heb ik op het forum veel gelezen over tanden die bewerkt waren gevijld bijv om hem sherper te maken etc, dus ik heb mijn tand ook maar eens goed onder de loep genomen. Het enige wat ik aan hem kan zien, is dat hij sowiso gepolijst moet zijn met zon glans? Maar kan iemand er mss nog iets anders inzien, dan hoor ik het graag. De rand naar buiten word wat donkerder, maar hij is nog messcherp gekarteld dus ik denk niet dat daar iets aan gedaan is. Mede omdat ik las dat er kartels worden weggehaald met het slijpproces. De vindplaats van de tand is trouwens SOUTH CAROLINA : COOPER RIVER mocht iemand er iets in zien dan hoor ik het graag.

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

mammalboy
Antw: megalodon tand bewerkt ??

Bericht door mammalboy » 19 mei 2010, 18:54

Beste Eddy,

volgens mij is aan deze tand helemaal niets gedaan, behalve schoongemaakt na het vinden. Haaientanden hebben van zichzelf al vaak een mooie glans en zijn, naar mijn mening, vaak het mooist in de natuurlijke staat. Mooie tand hoor!

Mvg. Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

savinghistory
Antw: megalodon tand bewerkt ??

Bericht door savinghistory » 19 mei 2010, 19:11

hoi ivo,

ok ik dacht zelf eigenlijk ook eerst dat er helemaal niets aan was gedaan, maar omdat ik ook heel veel dof kleurige tanden heb gezien als het ware begon ik toch te twijfelen. Maar indd ik heb ook al meerdere glanzende gezien veelal de donker kleurige tanden (cooper river). Ben het helemaal met je eens de natuurlijke staat vind ik ook het mooist! Denk ook wel dat tanden die in zout water zijn gevonden, een hele andere aanslag hebben dan tanden die in zoet water zijn gevonden.

bedankt! ook voor je reactie.

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

Gesloten