wat voor een afdruk kan dit zijn?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
savinghistory
wat voor een afdruk kan dit zijn?

Bericht door savinghistory » 22 mei 2010, 18:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hallo beste forum leden,

ik ben vandaag in de namiddag, nog even in groeve de groot ubach over worms landgraaf geweest. En daar heb ik de volgende afdruk gevonden in een steen. Ik heb een foto bewerkt met gekleurde lijntjes, omdat het anders mss erg moeilijk te zien is. In het zonlicht met je eigen ogen zie je het veel duidelijker. De groene lijn staat voor de groote van de afdruk op de steen. De rode lijn zijn verticale lijntjes die er lopen.De blauwe hokjes zijn een soort vierkante lijken wel de onderkant van een zeester, omdat ze ook gescheiden worden door een verticale rechte lijn. Het lijkt wel een stukje van een afdruk van een aantal armpjes van een zeester? Mss dat het ook een afdruk van een plant kan zijn, als iemand er meer in kan zien dan hoor ik het graag bedankt alvast.

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: wat voor een afdruk kan dit zijn?

Bericht door Fossiel hunter sean » 22 mei 2010, 18:32

Hallo Eddy,

dit is een verkiezelde zee egel, de kern ervan, kwa soort moet je richting echinocorys denken,

Gr Sean

savinghistory

Bericht door savinghistory » 22 mei 2010, 18:41

hoi sean,

ok bedankt voor de info, ik dacht al dat het zoiets had moeten zijn. Je kan ook zien dat er gedeeltes missen bovenop ook, als dat er nog zat was hij volgens mij ook rond.

ik zal de naam eens opzoeken van zeesterren weet ik niets:).

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

Bram
Antw: Antw: wat voor een afdruk kan dit zijn?

Bericht door Bram » 22 mei 2010, 18:48

savinghistory schreef:
ik zal de naam eens opzoeken van zeesterren weet ik niets:).
Hallo,

Hij is inderdaad iets beschadigt aan de bovenkant. En bedoel je niet zee-egel? ;) Echinocorys sp. lijkt mij kloppend.

Groeten,
Bram

savinghistory

Bericht door savinghistory » 22 mei 2010, 18:58

hoi bram,

ja jammer stuk eraf maarja beter iets als niets tenminste niet voor niets gegaan. Hhaha ja bedoelde ook zee-egel:).

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

Gesloten