Minitandje
Minitandje

Hallo allemaal,
Voor de meeste van jullie zal dit wel een simpele vraag zijn, maar ik ben niet echt (echt niet

De breedte van de wortel is ongeveer 4mm, en er zit een groef in de wortel, die op foto 1/2 lastig te zien is. Aan beide kanten zitten 3 bijspitsjes. Ik hoop dat de foto's goed genoeg zijn, ik heb ze genomen door het oculair van mijn microscoop.
Groeten,
Bram
Antw: Minitandje
Ik heb nog wat gegoogeld en ik vind hem wel wat lijken op Physogaleus hemmooriensis. De drie grote bijspitsen lijken erop, en de groef in de wortel lijkt ook overeen te komen. Alleen kloppen de kleine bijspitsjes rechts op foto 1 niet helemaal, die zie ik niet terug bij de tandjes die ik op internet tegen kwam. Zou dat met de positie in de kaak te maken hebben of is het een andere soort?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 23-05-2010 om 09:36 NL]
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 23-05-2010 om 09:36 NL]
- notorynchus
Hallo Frederik,
Bedankt voor je determinatie, hij lijkt inderdaad sprekend op Galeorhinus aff. galeus. Weer een leuk tandje erbij dus.
Groeten,
Bram
Bedankt voor je determinatie, hij lijkt inderdaad sprekend op Galeorhinus aff. galeus. Weer een leuk tandje erbij dus.
Groeten,
Bram
Hallo Allemaal,
Inderdaad Galeorhinus aff galeus.
Het geslacht Galeorhinus is in het laat mioceen/plioceen van Nederlands oost Brabant en van Antwerpen niet algemeen.
Dit komt door het kouder wordende klimaat.
Dat deze tandjes bij Antwerpen minder gevonden worden dan in Brabant komt omdat ze in Antwerpen 1 t0t 2 maal herwerkt zijn in het basisgrind, en in Brabant op een plaats soms eenmaal (soms niet) herwerkt zijn en op de andere plaats niet.
Groeten Hans
Inderdaad Galeorhinus aff galeus.
Het geslacht Galeorhinus is in het laat mioceen/plioceen van Nederlands oost Brabant en van Antwerpen niet algemeen.
Dit komt door het kouder wordende klimaat.
Dat deze tandjes bij Antwerpen minder gevonden worden dan in Brabant komt omdat ze in Antwerpen 1 t0t 2 maal herwerkt zijn in het basisgrind, en in Brabant op een plaats soms eenmaal (soms niet) herwerkt zijn en op de andere plaats niet.
Groeten Hans
Hans
Hallo Hans,
Bedankt voor de extra informatie, dit soort extra info over het dier maakt een fossiel van het dier voor mij altijd nog leuker.
Groeten,
Bram
Bedankt voor de extra informatie, dit soort extra info over het dier maakt een fossiel van het dier voor mij altijd nog leuker.
Groeten,
Bram