gezocht: grote gefossiliseerde mako,witte haai tanden

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
savinghistory
gezocht: grote gefossiliseerde mako,witte haai tanden

Bericht door savinghistory » 23 mei 2010, 21:57

hallo beste forumleden,

Ik ben al een tijd opzoek, naar een mooie grote mako en witte haaien tand. Ik bedoel dus een mako haaientand van over de 7cm. En de witte haaientand ook rond die lengte. Ik heb wel vaker witte haaientanden gezien, maar niet echt grote de grootste was iets van 6+cm. Nu weet ik dat in amerika wel vaker grootte mako haai tanden gevonden worden, ik heb als een 3 inch gezien das toch ongeveer minimaal 8cm als ik het goed heb. Als iemand me eraan kan helpen graag, vindplaats etc niet belangrijk. Hou er wel rekening mee dat het kopen zal moeten worden, ik heb namelijk nog niet veel en al helemaal niet voor zon ruil:). PS; graag mensen uit nl omdat er iets met mijn iban nr is, dus kan geen geld overmaken naar het buitenland momenteel. Kan iemand me helpen dan hoor ik het graag bedankt alvast.

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

savinghistory
Antw: gezocht: grote gefossiliseerde mako,witte haai tanden

Bericht door savinghistory » 23 mei 2010, 22:14

ps: Iets kleiner mag ook maar liefst toch 7cm.

mvg

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 23 mei 2010, 23:09

Hoi Eddy,

3 inch is iets meer dan 7,5 cm.
witte haaientanden zijn vrij zeldzaam van deze maat en als ze al te koop worden aangeboden zijn ze bijna niet te betalen kijk maar eens goed rond op het internet.
Verder moet je er heel goed op letten dat je een tand koopt die niet verlengt is gezien de prijs die deze tanden kosten is dat erg aantrekkelijk voor knutselaars.
Ook Mako tanden van deze maat zijn niet dik gezaaid je ziet ze wel iets meer maar de prijs is erg hoog.
Je ziet ze ook maar zelden op het forum voor bij komen.
Hoe dan ook je vraagt wel om de meest gewilde tanden die een verzamelaar wil hebben

succes met je zoek tocht.

Groetjes Erik

E.J.

savinghistory

Bericht door savinghistory » 23 mei 2010, 23:21

hallo eric,

Ja klopt ook is net iets meer als 7,5 cm. Ja dat dacht ik ook wel, ik kom ze ook niet vaak tegen alhoewel ik toch al een tijdje ernaar opzoek ben. Met het bewerken van de tanden wat je zegt, moet je ook goed uitkijken. Ik weet niet veel ervanaf wat ze allemaal kunnen tegenwoordig, maar oplichters zijn meestal goed in hun daden:).Ja dat wist ik ook wel:), ik dacht ook wel dat het een kleine kans was dat ik ze via hier zou kunnen vinden maar je weet het nooit dacht ik:P. Bedankt voor je reactie en jij ook succes nog met jou tanden etc.

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 24 mei 2010, 10:06

Hoi eddy

Ik denk dat je eerst maar eens goed op het internet moet rondkijken wat deze tanden die jij vraagt kosten. Vooral een Great white van die afmeting krijg je niet als een koopje.
Dus eerst goed rondkijken en dan nog eens goed nadenken of je dat er voor over hebt.

Groeten Patrick

savinghistory

Bericht door savinghistory » 24 mei 2010, 10:47

hoi patrick,

Ja dat heb ik ook wel al gedaan hoor:),ik weet dat ze niet goedkoop zijn en zeldzamer. Ik heb het er zeker voor over en zal met de tijd, als het me lukt om beide te vinden ze plaatsen hier natuurlijk:).

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 25 mei 2010, 01:57

Afbeelding

Ola Eddy,

Zoals Petje en Erik al vermelde kunnen tandjes van over de "magische" 3 inch prijzig zijn.
Destijds wilde ik er ook enkele van deze in mijn collectie hebben,zie foto.
Maar laten we eerlijk zijn,de maataanduiding inch is niet van onze contreien.
Dus of een tandje nu 7,5 cm meet of groter maakt dan toch niet uit?
De prijs van een tand die net geen 3 inch is ligt vele malen lager.
Mocht je echter daar je zinnen op gezet hebben,stuur me dan maar een mailtje.

Groetjes,
Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

savinghistory

Bericht door savinghistory » 25 mei 2010, 18:12

hallo rene,

bedankt voor je berichtje, klopt indd allemaal wat je zegt. Those are some nice teeth you got there:). Nee klopt 7,5 of iets meer is geen probleem ik heb je een mailtje gestuurd.

mvg eddy

FIRST FOCUS,THEN FIGHT!

Gesloten