wie weet wat dit is
wie weet wat dit is

Graag trekken wij er op uit op zoek naar botten en vinden wij regelmatig wat van grote tot kleine botten alleen weten wij niet bij welk of wat voor dier het thuis hoort heeft iemand enig idee alvast bedankt voor de reacties
nb foto 1 en 2 zelfde bot ,foto 5,6,7 zelfde bot,foto 8,9,10 zelfde bot foto 11 en 12 zelfde foto ,foto 14 lijkt op tandmateriaal heeft andere botstructuur
Groet Daniel
- Supergraver
Antw: wie weet wat dit is
Foto 5,6,7 zou wel eens schildpad materiaal kunnen zijn.
En ik heb een vermoeden dat foto 8,9,10 een slangewervel betreft.
Let op dit zijn slechts vermoedens die ik baseer op een aantal door mij gedane vondsten die reeds gedetermineerd zijn.
Mvg
Martijn
En ik heb een vermoeden dat foto 8,9,10 een slangewervel betreft.
Let op dit zijn slechts vermoedens die ik baseer op een aantal door mij gedane vondsten die reeds gedetermineerd zijn.
Mvg
Martijn
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
waar komt het vandaan? en ik meen een schouderblad te herkennen, geen idee van welk beest, maar er zijn hier mensen die het wel weten,
gr
sander
gr
sander
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Slangenwervel van 10 cm? Die grote wervel lijkt mij van een mammoet. Ik heb laatst een foto van een vondst van mij geplaatst. vergelijk maar even.
Groet,
Niels
Niels
- Supergraver
Antw: Antw: wie weet wat dit is
sjaak schreef:
Slangenwervel van 10 cm? Die grote wervel lijkt mij van een mammoet. Ik heb laatst een foto van een vondst van mij geplaatst. vergelijk maar even.
Hahahaha, idd zeg, foutje bedankt!
Helemaal niet naar de afmetingen gekeken. Vergeet dat schildpad verhaal ook maar LOL.
Gelukkig heb ik meer verstand van tandjes en egeltjes

Martijn

Hallo nog twee vondsten iemand enig idee,voornamelijk de eerste 2 foto,s moet ik denken aan een nagel of een krabbepoot,bedankt alvast voor jullie reacties
Groet Daniel
Ik had nog een aantal vraagjes kan ik veronderstellen dat foto 2 en 3 van een grotere vissoort kan zijn,en heeftiemand enig idee betreft foto 8,9 en 10 moet ik ook denken aan een vissoort
Bedankt
Groet Daniel
Bedankt
Groet Daniel
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Gelet op de grootte dacht ik bij 2 en 3 dus aan mammoet, maar misschien is het wel walvis. Google maar wat. Bij je foto's hierboven zie ik een krabbeschaar en een schelp die door een heremietkreeft is gebruikt.
Die wervel van 8,9, 10 is volgens mij ook van een zoogdier. Hopelijk weet iemand anders welke.
[Bewerkt door sjaak op 31-05-2010 om 20:40 NL]
Die wervel van 8,9, 10 is volgens mij ook van een zoogdier. Hopelijk weet iemand anders welke.
[Bewerkt door sjaak op 31-05-2010 om 20:40 NL]
Groet,
Niels
Niels
2-3 mammoet wervel
4-5-6-7 wellicht stukje schouderblad
8-9-10 Halswervel
11-12 astra. en staartw.
13 ribfragmentjes
14-15 ...niet te determineren
4-5-6-7 wellicht stukje schouderblad