Weekendje CBN
Antw: Weekendje CBN
@ stijn ;
m'n pa zou CBN ook wel eens zien zetten denk ik.hij zou er ook WO wat ver rijden maar in de grote vakantie willen bezoeken. zal ik proberen tot daat te geraken.
m'n pa zou CBN ook wel eens zien zetten denk ik.hij zou er ook WO wat ver rijden maar in de grote vakantie willen bezoeken. zal ik proberen tot daat te geraken.
Stijn
Ik wil niet de boeman zijn, maar ik wil toch even heel erg duidelijk maken dat gaten graven in de abrasieplat en de kleilaag bij CBN echt NIET toegelaten gedrag is! Gelieve deze foto dan ook te verwijderen uit de post van dit forum. Hier nemen veel mensen aanstoot aan.
er zijn heel wat andere manieren van verzamelen mogelijk op deze plaats
mvg Stijn
Ik wil niet de boeman zijn, maar ik wil toch even heel erg duidelijk maken dat gaten graven in de abrasieplat en de kleilaag bij CBN echt NIET toegelaten gedrag is! Gelieve deze foto dan ook te verwijderen uit de post van dit forum. Hier nemen veel mensen aanstoot aan.
er zijn heel wat andere manieren van verzamelen mogelijk op deze plaats
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Spongebob
- Has thanked: 432 times
- Been thanked: 648 times

Vorige week zaterdagmorgen lag CBN nog in een kille mist zodat ik ben doorgereden naar Wimereux. Daar was wel overvloedig zon, maar des te minder vondsten. Op de plaatjes zie je :
1. Engels gras en Ambleteuse op de achtergrond
2. Explosieve aantasting van de biodiversiteit, ook hier tegen de Jura-afzettingen.
3. Stukje versteend hout met boringen.
4. Botfragmentje
@ Stijn heeft helemaal gelijk. Zoeken op deze manier kan alleen kwaad doen. Volgens de borden bij de strandopgang trouwens ook verboden.
Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Zeker weten dat het bot is op foto 4? Kan best hoor, maar in die lagen zit ook erg veel fossiel hout dat er van een afstand veel van weg heeft.
Groet,
Niels
Niels
- Spongebob

Vorige week zondag 's avonds ff een fietstochtje gemaakt en uit deze hoop Turoonkalk 2 aardige egeltjes gevist.
Volgens mij:
Conulus albogalerus en een kleine Plesiocorys (=Sternotaxis) plana
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Prachtige zee-egeltjes Tom!!
.
Groet
.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Spongebob

De mooiste vondst van het Pinksterweekend was deze reguliere zee-egel. Gevonden aan de voet van Grand Blanc Nez.
Het is altijd weer een moeilijke keus voor mij als ik bij Cran d'Escalles op de bunker sta: ga ik links of rechts?
Meestal kies ik voor links, maar de wens nog eens een Plenus-belemnietje te vinden trok me die keer naar rechts. Moest wel opschieten, want anders zou de vloed mij inhalen. Vanaf Sangatte, waar ik nog een perfecte rammelspons (Plinthosella) vond, het klif opgeklommen en bovenlangs terug. Ondanks de aanvallen van broedende meeuwen een schitterende tocht. Zeker met zulke vondsten erbij.
[Bewerkt door Spongebob op 31-05-2010 om 19:04 NL]
Hallo Tom,
Die egeltjes en zeker die reguliere mogen er zijn hoor! Hele mooie vondsten!
Groeten,
Bram
Die egeltjes en zeker die reguliere mogen er zijn hoor! Hele mooie vondsten!
Groeten,
Bram
- Supergraver
Hele mooie egeltjes Tom!
Mocht je ze ooit zat zijn...........
Groeten uit Norge!
Martijn
Mocht je ze ooit zat zijn...........
Groeten uit Norge!
Martijn