Vondsten Winterswijk 20-07
Antw: Vondsten Winterswijk 20-07

Voetspoor 2, beter maar nog steeds niet zo duidelijk.
\"Steentjes!\"
:)

Voetspoor 3, mooi duidelijk voetstapje! Ben ik erg blij mee.
\"Steentjes!\"

En dan tenslotte mijn allermooiste vondst. Een prachtige duidelijke grote pootafdruk. Hier ben ik erg trots op. Hij lag na lang zoeken pal voor mijn neus. Deze heeft mijn dag gemaakt kan ik wel zeggen, hoewel de animo voor het botje ook wel erg groot was.
Dit waren de vondsten wel zo\'n beetje.
Zondag ga ik met Kees mee naar Wallucke om amonieten etc. te zoeken. Mijn broertje van tien en mijn vriendin gaan mee.
dat belooft weer wat, dus binnekort een nieuw verslagje op de site!
MVG Tyrant
\"Steentjes!\"
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
hey Tyrant,
wat die schelpen betreft, ze komen er echt met hopen voor hoor ikzelf heb een blok van 30 kg meegseurd waarop het volzat met dergelijke schelpen (N. orbicularis) zo heten ze trouwens je treft ze van boven in de groeve aan om naar het achterliggende deel te gaan jeweetwel
Groeten Anthonie
* Scientia et Miratio *
Antw: Antw: Vondsten Winterswijk 20-07
Volgens mij is dat witte calciet en dat iets lichtere celestien. Dat hebben ze mij verteld toen ik daar aan het zoeken was.Tyrant schreef:
De calcietknollen zijn te vinden op het eerste plateau, althans helemaal onderin de groeve, tussen een soort storthoop van grote stenen.
Groeten Rob:)
groet,
Yma van den Driest
Yma van den Driest
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Vondsten Winterswijk 20-07
Tyrant schreef:
Hier heb ik een foto van een van mijn gaafste vondsten. Het betreft een botje, en naar de deskundige mening van de locals een hagedissenbotje, afkomstig uit vermoedelijk een hagedissenhals.
Lag tussen de platen waar ik zocht naar de sauriersporen. (zie bericht winterswijk).
Hoi Tyrant,
Ti\'s een halsrib van een Nothosaurus sp.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Nou dat bezoekje is zeeer de moeite waard geweest!
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Hoi Tyrant,
Knappe vondsten gedaan in Winterswijk.
Ik heb ooit ook eens een grote pootafdruk gevonden zoals jou grootste maar heb hem toen aan het museum van de club Acam gegeven omdat het blok te groot was om zelf ergens te zetten. Eigenlijk met jou mooie afdruk te zien heb ik er al een beetje spijt van.
Hopelijk vind ik er ooit nog wel eens zo\'n mooie grote.
Schelpjes ben ik er nog nooit tegengekomen en een botje heb ik er ook nog nooit gevonden.
Groetjes...
Ilse
Knappe vondsten gedaan in Winterswijk.
Ik heb ooit ook eens een grote pootafdruk gevonden zoals jou grootste maar heb hem toen aan het museum van de club Acam gegeven omdat het blok te groot was om zelf ergens te zetten. Eigenlijk met jou mooie afdruk te zien heb ik er al een beetje spijt van.
Hopelijk vind ik er ooit nog wel eens zo\'n mooie grote.
Schelpjes ben ik er nog nooit tegengekomen en een botje heb ik er ook nog nooit gevonden.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
mooi mooi mooi!
thanx again for sharing.
dit vind ik persoonlijk erg leuk om te lezen/zien.....de verhalen van uitstapjes en de foto\'s van vondsten erbij. mogen er van mij meer worden (als ikzelf een goede camera zou hebben zou ik vrolijk mee doen....wie weet, in de toekomst)
groeten
thanx again for sharing.
dit vind ik persoonlijk erg leuk om te lezen/zien.....de verhalen van uitstapjes en de foto\'s van vondsten erbij. mogen er van mij meer worden (als ikzelf een goede camera zou hebben zou ik vrolijk mee doen....wie weet, in de toekomst)
groeten
Bedankt voor jullie positieve reacties mijn gefossileerde vriendjes 
Morgen weer een dag naar Wallucke (als het goed is).
Herman zal wel minder blij zijn met al die fotos
Gr Tyrant

Morgen weer een dag naar Wallucke (als het goed is).
Herman zal wel minder blij zijn met al die fotos

Gr Tyrant
\"Steentjes!\"