bot van 70cm
Antw: bot van 70cm
Hallo Jeroen,
Mooi bot! Het is van een mammoet (maar dat wist je denk ik al), zo lijkt het mij tibia (scheenbeen). Voor een goede determinatie zijn er echter meer foto's nodig, ook van de gewrichtsvlakken, boven- en onderkant dus.
Groeten,
Bram
Mooi bot! Het is van een mammoet (maar dat wist je denk ik al), zo lijkt het mij tibia (scheenbeen). Voor een goede determinatie zijn er echter meer foto's nodig, ook van de gewrichtsvlakken, boven- en onderkant dus.
Groeten,
Bram
Ik sluit me bij Bram aan voor de determinatie, maar ook bij zijn mening:) Heel erg fraai! Zelf gevonden op het strand of is hij opgevist?
Mvg. Ivo
Mvg. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
Antw: Antw: bot van 70cm
bram schreef:
Hallo Jeroen,
Groeten,
Bram
ik had geen idee zal ff foto's maken
ik heb deze gevonden bij een zandwinningmammalboy schreef:
Ik sluit me bij Bram aan voor de determinatie, maar ook bij zijn mening:) Heel erg fraai! Zelf gevonden op het strand of is hij opgevist?
Mvg. Ivo
deze komt van ongeveer 15m diepte
Hallo Jeroen,
Dan is dat echt een supervondst! Inderdaad tibia. Prachtig! Als je hem in zout water hebt gevonden, vergeet hem dan niet te ontzilten. Ik zou hem sowieso conserveren met een houtlijmwateroplossing of een velponacetonoplossing. Zie forum prepareren en conserveren voor tips hierover.
Over de ouderdom: Dit zal Laat-Pleistoceen zijn, zo'n 30000 tot 50000 jaar oud.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 07-06-2010 om 20:19 NL]
Dan is dat echt een supervondst! Inderdaad tibia. Prachtig! Als je hem in zout water hebt gevonden, vergeet hem dan niet te ontzilten. Ik zou hem sowieso conserveren met een houtlijmwateroplossing of een velponacetonoplossing. Zie forum prepareren en conserveren voor tips hierover.
Over de ouderdom: Dit zal Laat-Pleistoceen zijn, zo'n 30000 tot 50000 jaar oud.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 07-06-2010 om 20:19 NL]
dit was echt per toeval ja 
ik zagdat er ook een markt voor is?
waar en voor hoeveel kan ik deze verkopen want ik doe hier zelf vrij weinig mee!
[Bewerkt door grem op 07-06-2010 om 20:24 NL]

ik zagdat er ook een markt voor is?
waar en voor hoeveel kan ik deze verkopen want ik doe hier zelf vrij weinig mee!
[Bewerkt door grem op 07-06-2010 om 20:24 NL]
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
ik denk dat er hier wel veel mensen zijn die dit willen, zet hem maar bij vraag en aanbod 
gr
sander

gr
sander
bij deze staat ie in vraag en aanbodmasteroffossiles schreef:
ik denk dat er hier wel veel mensen zijn die dit willen, zet hem maar bij vraag en aanbod
gr
sander