mooiste fossiel en droomfossiel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
ilse
mooiste fossiel en droomfossiel

Bericht door ilse » 12 jun 2010, 20:57

Hallo luitjes, ik vroeg mij eens af wat jullie nu zelf jullie mooiste vondst ooit vinden en welk fossiel zou je nog ooit zelf eens een keertje willen vinden?
Mijn mooiste en speciaalste vondst tot nu toe is mijn Gomphoceras Pyriforme(zie mijn verzameling) en wat ik zelf nog eens dolgraag zou willen vinden is een bovenkaakse Somniosus.
En jullie???

Groetjes...
Ilse

[Bewerkt door ilse op 12-06-2010 om 19:58 NL]

FOSSILS ARE FOR EVER!

digging for it
Contacteer:
Antw: mooiste fossiel en droomfossiel

Bericht door digging for it » 13 jun 2010, 09:34

Hoi ilse

mijn mooiste vondst tot nu toe is mijn nederlandse tapirkies. Deze omdat hij uuniek is, en mijn naam daar nu aan verbonden is.

Wat ik het liefste nog ooit zou vinden is een gebit (of in ieder geval de tanden in matrix zoals ze in het gebit gezeten zouden hebben) van een Squalicorax. Of het bewijs dat de Squalicorax alsnog geevolueerd is in een andere soort.

groeten Patrick

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 13 jun 2010, 10:02

Mijn mooist vondst is mijn Anarosaurus skeletje uit het Trias van Winterswijk. Mijn grootste wens is om nog eens beenderen van een Pliosaurus,Ichtyosaurus of ander groot dier te vinden, in de kleigroeves waar ik zoek in Duitsland.

Bram

Bericht door Bram » 13 jun 2010, 14:39

Mijn mooiste fossiel is denk ik toch wel mijn onderkaakfragment met 4 kiezen van Coelodonta antiquitatis. Ik hoop ooit nog eens een kies van een grottenleeuw/grottenhyena op te mogen rapen.

Groeten,
Bram

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 13 jun 2010, 16:35

mijn mooiste vondst tot nu toe is een gw van 4 cm van de kaloot, wat i knog ooit eens hoop te vinden is een schedeltje in winterswijk (liefst saurosphargis, dan weet men eindelijk hoe dat beest zn kop eruit ziet), een fragment van een mosa kaak uit het krijt.
gr
sander

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 13 jun 2010, 22:12

Ik was erbij toen de oudste degenkrabben tot nog toe ontdekt werden gevonden in de buurt van Zagora. Best wel opwindend!

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

ilse
Antw: Antw: mooiste fossiel en droomfossiel

Bericht door ilse » 13 jun 2010, 22:15

bram schreef:
Mijn mooiste fossiel is denk ik toch wel mijn onderkaakfragment met 4 kiezen van Coelodonta antiquitatis. Ik hoop ooit nog eens een kies van een grottenleeuw/grottenhyena op te mogen rapen.

Groeten,
Bram
Hoi Bram ik heb al een kies van een grottenleeuw gevonden en ik moet zeggen het geeft je wel en kik als je dat vind.
Ik hoop dat jij dat ook ooit vind.
Je kan hem zien bij " mijn verzameling".
Groetjes...
Ilse

FOSSILS ARE FOR EVER!

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 13 jun 2010, 22:22

Mijn mooiste fossiel is de schorpioen die ik in de Piesberg gevonden heb(zie foto's in mijn verzameling) live te bekijken in het museum van Osnabruck. Ik hoop ooit een hele grote haaientand te vinden:)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 13 jun 2010, 22:51

Mijn mooiste vondst is een reguliere zee egel uit Cap Blanc Nez. Mijn meest bijzondere vondst is nog wel een blauwe Hemipristis uit Brabant.

Ik hoop nog eens een complete Cidaris uit het Cenomaan, een (grote) Salenia uit het Maastrichtiaan of EEN hele ammoniet uit het Campaan van Hannover te vinden ooffffffff.... , teveel wensen eigenlijk

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Supergraver

Bericht door Supergraver » 14 jun 2010, 06:12

Afbeelding

Afbeelding

Ja moeilijk, ik weet niet wat mijn mooiste vondst is. De reguliere uit Rheine (niet hier op de de foto) is er wel een van.
De insecten uit Denemarken (weer es wat anders dan tandjes of egeltjes ;) ) en de reguliere van de laatste excursie naar Hannover. Niet te vergeten de Cretolamna uit Hannover.

Droomfossiel, hmmmm ach die staan allemaal bij Rene in de kast :D

Gr

Martijn

Gesloten