Winst?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Carcharias
Contacteer:
Antw: Winst?

Bericht door Carcharias » 16 jan 2010, 15:19

Ik maak er ook geen winst mee. Wel verkoop ik soms spullen om mijn hobby te sponsoren of om nieuwe stukken te kopen. En ook help ik Paul Blomme op de fossielen beurzen waar ik dan een zakcentje mee verdien wat ik dan weer gebruik voor de aanschaf van nieuwe stukken of voor het uitgaan (tja, het leven van een puber :D).

Mvg, Robbin

[Bewerkt door Carcharias op 16-01-2010 om 15:25 NL]

Luctor et Emergo

mike

Bericht door mike » 16 jan 2010, 15:51

... of als/hoe "hobby-isten" handelaars worden .. jullie gaan maw zoeken om er nadien een lucratief handeltje mee op te zetten ? ik hoop dat deze groep "hobby-isten" een minderheid vormen !

grtn,mike

Carcharias
Contacteer:
Antw: Antw: Winst?

Bericht door Carcharias » 16 jan 2010, 16:10

mike schreef:
... of als/hoe "hobby-isten" handelaars worden .. jullie gaan maw zoeken om er nadien een lucratief handeltje mee op te zetten ? ik hoop dat deze groep "hobby-isten" een minderheid vormen !
Als je dat zo wilt zien. Dan ja. Maar ook wij houden de mooiste stukken en verkopen mindere stukken om bijvoorbeeld kosten voor een nieuwe vitrine, benzine te sponsorren, stukken voor de eigen verzameling, etc. En moeten er uiteindelijk alsnog geld op toe leggen. Maar ik vind wel dat je een beetje snel oordeeld hoor. Zoiets van.. owh.. dus jij staat op beurzen dan ben je maar een commerciele handelaar. Ik ken vele hobby-isten die ook op beurzen staan en dat alleen maar doen om van mindere stukken af te komen en om te ruilen.

Maar verder zal ik hier geen woorden meer over vuil maken.

Mvg, Robbin

Luctor et Emergo

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 16 jan 2010, 16:14

Nog steeds dezelfde nachtmerries Mike, hihi

In ieder geval is het geen winstgevende business, gelukkig maar ;)

Groetjes uit Duitsland

Gerrit

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 16 jan 2010, 23:44

Je moet het maar zien als een ontzettend leuke manier om je geld uit te geven, de winst is niet in geld uit te drukken...
En als je de beroeps-fossielen-handelaars een poosje van nabij volgt, is het in mijn ogen, een enkele uitzondering daar gelaten, een meelijwekkend stelletje die hun hobby hebben ingeleverd en er een rotbaan voor teruggekregen hebben. Ik weet het, ik ben daar geweest...

groeten, Elbert

Elbert

Abri

Bericht door Abri » 17 jan 2010, 14:12

Groot gelijk Bert!

wat ik verkoop is voornamelijk om de gigantische benzinekosten te drukken..

gelukkig kan ik in België tanken maar elke week Antwerpen, nu voorjaar weer Engeland (+ boot Zeebrugge - Hull) enz..

groeten

Peter

Always progressive!

Gesloten