Winst?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Winst?
whahahahahahahahahaahha
Uhm....
nee
nou niet bepaald.
Hoewel ik niet zo veel fossielen koop kost deze hobby nog steeds een aanzienlijk deel van mijn geld...
Groet,
Johan
Uhm....
nee
nou niet bepaald.
Hoewel ik niet zo veel fossielen koop kost deze hobby nog steeds een aanzienlijk deel van mijn geld...
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Deze hobby is te tijdrovend - hoe abstract dat kan klinken tov de gehanteerde tijdschalen op deze website - daarvoor.
Materialen om fossielen te vinden kosten haast niets (hamer beitel zeef ...) maar de auto, brandstof voor de auto maar vooral de tijd die je steekt om iets te vinden is het zeker niet waard je fossiel te verkopen.
Naast de tijd voor het vinden van je fossiel, moet je ook de tijd nemen om het afdoende te vrijwaren van verval of verderf of om het trachten te maximaal vrij te leggen in zijn gesteente. Dit laatste is weerom heel tijdrovend en kan naargelang de gekozen werkmethode heel erg duur worden.
Maar er wordt wel aan persoonlijke verrijking gedaan:
1/ je krijgt begrip van het leven dat er vroeger was en zo kan je dat leven van vandaag beter plaatsen
2/ je hebt heel mooie dagen buiten besteed, wat nog steeds moet onderdoen voor een dag voor de televisie
3/...
cheers!
Materialen om fossielen te vinden kosten haast niets (hamer beitel zeef ...) maar de auto, brandstof voor de auto maar vooral de tijd die je steekt om iets te vinden is het zeker niet waard je fossiel te verkopen.
Naast de tijd voor het vinden van je fossiel, moet je ook de tijd nemen om het afdoende te vrijwaren van verval of verderf of om het trachten te maximaal vrij te leggen in zijn gesteente. Dit laatste is weerom heel tijdrovend en kan naargelang de gekozen werkmethode heel erg duur worden.
Maar er wordt wel aan persoonlijke verrijking gedaan:
1/ je krijgt begrip van het leven dat er vroeger was en zo kan je dat leven van vandaag beter plaatsen
2/ je hebt heel mooie dagen buiten besteed, wat nog steeds moet onderdoen voor een dag voor de televisie
3/...
cheers!
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Ik ben 15 jaar, dus tijd heb ik wel 
Is er trouwens iemand op dit forum die wel is een bot van een landdinosaurus heeft gevonden?

Is er trouwens iemand op dit forum die wel is een bot van een landdinosaurus heeft gevonden?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Winst?
Instinct schreef:
Ik ben 15 jaar, dus tijd heb ik wel
Ongetwijfeld.
Ik heb zelf in Spanje het geluk gehad om stukken van dino-botten te vinden. Overigens heb ik geen hele botten mee naar huis genomen, aangezien deze stukken wetenschappelijke waarde hadden.
Ik heb wel enkele losse (niet relevante) fragmenten mee kunnen/mogen nemen.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Jan Losser
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 309 times
- Contacteer:
Dino's huppelden voor het nederlandse in het Krijt rond, toen was er hier subtropische zee, dus de enige botten van land-dino's zijn aangespoelde resten. Deze zijn uiterst zeldzaam en in de musea te bewonderen. Verder worden er in Winterswijk nog wel botjes in de Muschelkalk gevonden, maar ik denk niet dat je deze onder de catagorie die jij bedoelt kunt indelen.
To share or not to share, that's the question!
Hoi Vincent,
Geen winst. 't Kost klauwen met geld, maar dan heb je ook wel wat
groet,
Jeroen
Geen winst. 't Kost klauwen met geld, maar dan heb je ook wel wat

groet,
Jeroen
PS: als je een beetje handig bent kun je natuurlijk later wel de kost mee verdienen. Eerst studeren en dan bij een instelling gaan werken. Meestal geen vetpot, maar kun je (soms) betaald zoeken.
Of als amateur boekjes schrijven, lezingen geven, etcetera. Ik heb een kennis die er de kost mee verdient, vooral met zijn boekjes. Het kan dus wel.
't is dus maar hoe creatief je bent.
nogmaals gegroet,
Jeroen
Of als amateur boekjes schrijven, lezingen geven, etcetera. Ik heb een kennis die er de kost mee verdient, vooral met zijn boekjes. Het kan dus wel.
't is dus maar hoe creatief je bent.
nogmaals gegroet,
Jeroen