Stenonychosaurus
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Stenonychosaurus
Hoi Rob,
Wat bedoel je precies met dat Troodon verwant is aan de Plesiosauriers? Dat kan ik niet uit Varricchio et al. opmaken.
Troodon behoort tot de Coelurosaurian dinosauriers en is dus gerelateerd aan andere vogelachtige dino's als Velociraptor, maar ook aan Archaeopteryx en de moderne vogels.
Groet,
Johan
Wat bedoel je precies met dat Troodon verwant is aan de Plesiosauriers? Dat kan ik niet uit Varricchio et al. opmaken.
Troodon behoort tot de Coelurosaurian dinosauriers en is dus gerelateerd aan andere vogelachtige dino's als Velociraptor, maar ook aan Archaeopteryx en de moderne vogels.
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Troodon had vinachtige uitsteeksels die ingetrokken konden worden en die mogelijk bij verplaatsing in water dienst deden. Bij de Plesiosauriers waren deze vinnen natuurlijk sterk ontwikkeld omdat zij zich uitsluitend in het water ophielden. Al met al een interessante dino, die Troodon. Gr,
Rob
Rob
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
plesiosaurus is (als ik het goed heb) een afstammeling van nothosaurus, uit het trias. dinosauriers hebben helemaal niets te maken met deze dieren, troodon ook niet, ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar een goede bron is het niet.
gr
sander
gr
sander
Rob,
welke bron(nen) gebruik je ?
Z.
welke bron(nen) gebruik je ?
Z.
The earth has music for those who listen.
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
zeg, dit is toch niet een vervroegde 1 april grap he?, ben zeer benieuwd wie die expert is waar je dat verhaal van kieuwen vandaan heb.
gr
sander
gr
sander
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Stenonychosaurus
Misschien van hier:masteroffossiles schreef:
zeg, dit is toch niet een vervroegde 1 april grap he?, ben zeer benieuwd wie die expert is waar je dat verhaal van kieuwen vandaan heb.
gr
sander
http://www.dinoworld.nl/images/6/2510.jpg
Just kidding:-)
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
De informatie die ik over Stenonychosaurus heb heb komt van een Idiase paleontoloog die ik heb ontmoet tijdens een recente vakantie daar. Ik heb begrepen dat hij bezig is met een proefschrift over Troodon. Hij kende Anne Schulp ook als zijnde een beroemde Nederlandse paleontoloog. Helaas weet ik de naam van die expert uit India niet meer, tja, zulke namen zijn niet gemakkelijk te onthouden. Gr,
Rob
Rob
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Beste Rob,
Even voor de goede orde: je bent toch niet in de war met Rhynchosauroides of zo?
(Hiertoe behoort een deel van de pootafdrukken uit het Trias die in de steengroeve in Winterswijk gevonden kunnen worden. Deze pootafdrukken zijn hoogstwaarschijnlijk door en soort uit de super-orde van Sauropterygia gemaakt. Tot deze super-orde behoren ook de plesiosauriers)
Groet,
Johan
Even voor de goede orde: je bent toch niet in de war met Rhynchosauroides of zo?
(Hiertoe behoort een deel van de pootafdrukken uit het Trias die in de steengroeve in Winterswijk gevonden kunnen worden. Deze pootafdrukken zijn hoogstwaarschijnlijk door en soort uit de super-orde van Sauropterygia gemaakt. Tot deze super-orde behoren ook de plesiosauriers)
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Rhynchosauroides, hmmmmmmm, ik begin nu toch te twijfelen. Hoorde Velociraptor daar ook niet toe? Johan, je hebt me een beetje van m'n apropos afgebracht. Sterker nog, ik ben nu toch wel erg in de war...........Laat me even hierover nadenken. Misschien krijg ik het dan weer helder voor de geest. Gr,
Rob
Rob