Invloed van (zon)licht op haaientanden?

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Frisian-old-age
Antw: Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?

Bericht door Frisian-old-age » 03 mei 2010, 19:21

Elbert schreef:
Hoi, mijn ervaring met o.a. het Antwerpen materiaal is dat het enigzins vochtig in de zeef terecht komt i.e. het zand is nat, en na enige tijd in het bakje droogt zo`n tandje vlot op en ziet het er meestal niet meer zo mooi uit als dat het in de zeef was.
Oplossing ervoor is om de tand in te wrijven met wat olie; ziet `tie er weer uit als nieuw...
Groeten, Elbert
tanden inwrijven met olie is een not-done methode.
de natuurlijke glans kun je het beste verkrijgen door de tand gewoon op te borstelen met een kwastje.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Invloed van (zon)licht op haaientanden?

Bericht door Ahuijsmans » 03 mei 2010, 20:13

hmm op de kleur na zie ik voor nog wel meer forumleden hier mogelijk interessante info.

Sinds hoevenen "dicht" is en dus tientallen mensen zonder mogelijkheid zitten om hun hobby uit te oefenen. Wellicht handig om eens via PB/mail/prive bericht of hoe je het ook noemt deze zgn. 'spitplek' eens te vertellen.

Dit is een forum over de fossiel verzamel hobby, ipv mensen de ogen uit te steken over het feit dat sommigen nog wel ergens spitten zouden we dit ook kunnen delen met elkaar?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 03 mei 2010, 21:07

ahuijsmans schreef:
hmm op de kleur na zie ik voor nog wel meer forumleden hier mogelijk interessante info.

Sinds hoevenen "dicht" is en dus tientallen mensen zonder mogelijkheid zitten om hun hobby uit te oefenen. Wellicht handig om eens via PB/mail/prive bericht of hoe je het ook noemt deze zgn. 'spitplek' eens te vertellen.

Dit is een forum over de fossiel verzamel hobby, ipv mensen de ogen uit te steken over het feit dat sommigen nog wel ergens spitten zouden we dit ook kunnen delen met elkaar?
Denk , dat we deze discussie al eens, diverse malen, uit ten treure besproken hebben.standpunten en feiten zijn genoegzaam bekend betreffende vindplaatsen.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 04 mei 2010, 16:29

yup en ik zal de mijne blijven herhalen tot mensen hier weer weten waar een forum voor is. :)

Voor diegene die zitten te sprinten om een plekje om te spitten. Ik heb toch vakantie, ga deze week eens het havengebied rondzwerven. Elke plek die ik vind post ik hier. :D :D
Zullen we het zo doen.....

ps, ik heb er al eentje, als men in hoevenen niet op de bulten mag zoeken, als je aankomt neem je de rechterbult, loop je langsaf tot je bij het einde komt. Loop dan rechts naar beneden tot je bij de werkzaamheden komt. Daar kun je haaientanden in situ vinden. Zo in de kleilagen.... :D :D

Dit is waar een forum voor is.... :D

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 04 mei 2010, 16:29

ps, om een beetje ontopic te blijven ;) ook deze tanden hebben een prachtige kleur als ze droog zijn...

Plikona

Bericht door Plikona » 04 mei 2010, 20:02

ahuijsmans schreef:
yup en ik zal de mijne blijven herhalen tot mensen hier weer weten waar een forum voor is. :)

Voor diegene die zitten te sprinten om een plekje om te spitten. Ik heb toch vakantie, ga deze week eens het havengebied rondzwerven. Elke plek die ik vind post ik hier. :D :D
Zullen we het zo doen.....

ps, ik heb er al eentje, als men in hoevenen niet op de bulten mag zoeken, als je aankomt neem je de rechterbult, loop je langsaf tot je bij het einde komt. Loop dan rechts naar beneden tot je bij de werkzaamheden komt. Daar kun je haaientanden in situ vinden. Zo in de kleilagen.... :D :D

Dit is waar een forum voor is.... :D
Heeft Huysmans de regels van dit forum verandert?
http://www.fossiel.net/vindplaatsen/verzamelregels.php

Dit is ook de reden waarom ik niet meer geassocieerd wil worden met dit forum.

A propos, de kleur van fossielen , en dus ook van haaientanden, wordt bepaald door de opgenomen en neergeslagen mineralen en zouten in het object.

Ahuijsmans

Bericht door Ahuijsmans » 04 mei 2010, 20:44

@wijsgeer plikona: even 3 dingen, zou je me als je me "terecht wijst" dit wel bij mijn goede naam willen doen? Zo lijkt het alsof je niet eens de moeite wil nemen mijn naam te onthouden (stel je voor). Item deux, dit is de zoveelste uiting van ongenoegen over dit forum (wij gepeupel in jouw ogen), kun je dan echt niet wegblijven? Telkens kom je weer terug.
En tenslotte, de werknemers op het terrein aldaar hebben samen met me even gezocht terwijl ze werkpauze hadden, ze vonden het wel amusant daar iemand te treffen die deze hobby had. Ofwel, niet verwijzen naar regels als ze niet van toepassing zijn, of als je er te weinig vanaf weet.....

Plikona

Bericht door Plikona » 04 mei 2010, 21:08

Beste ahuijsmans, het is in België bij wet verboden om op bouwwerven te komen, hoe sympathiek de medewerkers ook overkomen. Het aanzetten tot illegaal handelen op een publiek forum is af te keuren , zeker als je weet dat de hobby van de amateurpaleontologie in zijn voortbestaan wordt bedreigt door de wetgever. Het heeft zijn redenen gehad dat er niet meer mag gezocht worden in Balegem, Steendorp en nu Hoevenen. Drie items die ik hier deze week nog heb mogen lezen. Goe bezig!

Poilu

Bericht door Poilu » 04 mei 2010, 21:46

Heren,heren,bedaar nu toch!...

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn jullie discussie op een daartoe geeigende plaats op het forum, te voeren.

Dit topic gaat over de invloed van (zon)licht op haaientanden.

Quote Plikona: A propos, de kleur van fossielen , en dus ook van haaientanden, wordt bepaald door de opgenomen en neergeslagen mineralen en zouten in het object.

Plikona,kun je dan ook iets zeggen van over de invloed van (zon)licht op die mineralen en zouten?

Gr Hogst.

[Bewerkt door Poilu op 04-05-2010 om 20:47 NL]

mike

Bericht door mike » 04 mei 2010, 21:49

ahuijsmans schreef:

ps, ik heb er al eentje, als men in hoevenen niet op de bulten mag zoeken, als je aankomt neem je de rechterbult, loop je langsaf tot je bij het einde komt. Loop dan rechts naar beneden tot je bij de werkzaamheden komt. Daar kun je haaientanden in situ vinden. Zo in de kleilagen....
Mag ik hopen dat niet iedereen deze pretentieuze redenering volgt … de jarenlange inspanningen van de RAW zouden anders wel eens een kort leven beschoren zijn … . Zoals Plikona schreef: bouwwerven of privéterreinen zijn verboden toegang voor onbevoegden (dit is voor alle duidelijkheid iedereen die er niet rechtstreeks of onrechtstreeks arbeid verricht iov. de bouwheer). Dat je toch al op deze terreinen je ding kan/mag doen, daar hang je dus af van de goede wil van de verantwoordelijke leidinggevenden (opdrachtgever of aannemer) en niet de werknemers ! Het aspect veiligheid/verantwoordelijkheid speelt heden ten dage een zeer grote rol.
En beste Ahuijsmans , met je getoonde ingesteldheid kom je er bij mij alvast NIET in .. . Idd., goe bezig ... .

grtn,mike

Gesloten