Deel gewei
Antw: Deel gewei
Ik heb nog een paar vragen.
Hoe oud is zoiets.
Is het een bijzondere vondst.
Moet ik het ergens laten onderzoeken.
Hoe oud is zoiets.
Is het een bijzondere vondst.
Moet ik het ergens laten onderzoeken.
Met vriendelijke groeten,
Ewoud
Ewoud
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Hoi Ewoud,
Het is bij dit soort stukken moeilijk te zeggen of het oud is. Als het helemaal droog is en je raakt het aan met een natte vinger en die plakt vast, dan is het meestal erg oud (ijstijd). Volgens mij komen er van nature geen herten voor op Texel. Dus het zou best eens oud kunnen zijn. Misschien kan je eens contact opnemen met Ecomare, vooral als er snijsporen op zitten.
Het is bij dit soort stukken moeilijk te zeggen of het oud is. Als het helemaal droog is en je raakt het aan met een natte vinger en die plakt vast, dan is het meestal erg oud (ijstijd). Volgens mij komen er van nature geen herten voor op Texel. Dus het zou best eens oud kunnen zijn. Misschien kan je eens contact opnemen met Ecomare, vooral als er snijsporen op zitten.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Deel gewei
sjaak schreef:
Hoi Ewoud,
Ik dacht juit dat vers botmateriaal vastplakt aan een natte vinger????
zoeken is leven, leven is zoeken
Mammalboy,
Op internet vind je de twee, ik denk niet dat het zo'n beproefde methode is, ook op het forum staat, wel of niet plakken.
Duys
Op internet vind je de twee, ik denk niet dat het zo'n beproefde methode is, ook op het forum staat, wel of niet plakken.
Duys
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Het is natuurlijk maar een grof hulpmiddel, maar mijn ervaring met HvH materiaal is dat vers bot niet plakt, subfossiel wel en ouder versteend materiaal vaak weer niet (als alle porien weer zijn opgevuld met sediment). Materiaal moet wel goed droog zijn.
Groet,
Niels
Niels