Deel gewei
Deel gewei

Ik heb een deel van een gewei op het strand gevonden.
Van welk dier is dit ?
[Bewerkt door yoyannick op 04-09-2010 om 23:39 NL]
Met vriendelijke groeten,
Ewoud
Ewoud
Antw: Deel gewei
Hallo Ewoud,
Welkom op het forum! Bij een determinatie is het altijd handig om iig een maataanduiding aan te geven, zonder maataanduiding is het erg lastig. Het kan in dit geval ook helpen om meerdere foto's vanuit verschillende hoeken van het fossiel te plaatsen.
Groeten,
Bram
Welkom op het forum! Bij een determinatie is het altijd handig om iig een maataanduiding aan te geven, zonder maataanduiding is het erg lastig. Het kan in dit geval ook helpen om meerdere foto's vanuit verschillende hoeken van het fossiel te plaatsen.
Groeten,
Bram

Ik heb niets te meten bij me maar de hoogte is ongeveer 20 cm en de breedte ook 20 cm.
de verdikking waar het gewei begint is ongeveer 8 cm doorsnee, eronder 5 cm.
Ik denk dat er een stuk schedel aan zit en dat maakt een hoek van 45 graden.
Ewoud
Ewoud
Hoi Ewoud.
Mooie vondst, en welkom op het forum.
Op welk strand heb je de gewei tak gevonden?
Gr. Don.
Mooie vondst, en welkom op het forum.
Op welk strand heb je de gewei tak gevonden?
Gr. Don.
Don
Goede morgen,
Ik heb het strand op Texel gevonden ter hoogte van paal 9, is vorig jaar zand opgespoten.
Ik zal er straks wat duidelijker foto's van maken.
Ik heb het strand op Texel gevonden ter hoogte van paal 9, is vorig jaar zand opgespoten.
Ik zal er straks wat duidelijker foto's van maken.
Ewoud
Ewoud

Nog een vraagje na het lezen van een aantal artikelen hier, moet ik het terug in het water leggen om te ontzilten want ik heb het aangetroffen zoals op de foto.
Ewoud
Ewoud
Ik denk dat het edelhert is en dat er snijsporen te zien zijn.
Het onderste deeltje van het zwarte is de hersenpan en even hogerop zit de rozet.Hier werpt het dier ieder jaar zijn tak(ken) af en grooit er nieuwe,forsere tot er een teital takken staan,daarna wordt het gewei terug kleiner.
Aan de "oogtak" te zien is het volgens mij edelhert.Even goed op letten dat de takken niet afgesnden zijn.
Het onderste deeltje van het zwarte is de hersenpan en even hogerop zit de rozet.Hier werpt het dier ieder jaar zijn tak(ken) af en grooit er nieuwe,forsere tot er een teital takken staan,daarna wordt het gewei terug kleiner.
Aan de "oogtak" te zien is het volgens mij edelhert.Even goed op letten dat de takken niet afgesnden zijn.
Theo
Antw: Antw: Deel gewei
Yep, kijk bijvoorbeeld hier maar eens: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 910#100296.yoyannick schreef:
Nog een vraagje na het lezen van een aantal artikelen hier, moet ik het terug in het water leggen om te ontzilten want ik heb het aangetroffen zoals op de foto.
Groeten,
Bram
Bedankt voor de info, zeer leerzaam allemaal.
Ik geloof dat ik er een nieuwe hobby bij heb.
[Bewerkt door yoyannick op 05-09-2010 om 23:09 NL]
Ik geloof dat ik er een nieuwe hobby bij heb.
[Bewerkt door yoyannick op 05-09-2010 om 23:09 NL]
Ewoud
Ewoud