TRIAS winterswijk vondsten september 2010
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010
De vondst die mijn broer weggegooid heeft is een kapotte wervel.Die daaronder een wervellichaam(kan uit de staart of de nek zijn). Foto 1 van attachement 1, lijkt me ook een wervel(wat verder uitprepareren)van de zijkant gezien.
[Bewerkt door Erik-B op 15-10-2010 om 18:35 NL]
[Bewerkt door Erik-B op 15-10-2010 om 18:35 NL]
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010
een doorsnede van een wervel is noormaal toch nog half rond? ik heb deze namelijk geprobeerd te preppen en toen kwam ie eruit, en hij was zo plat as een dubbeltje, dus vandaar dat ik ook aan de vorm te zien dacht aan schedeldakje.
oh nog een vraagje over staringia 11, 'Tanystropheus' heet eigenlijk Amotosaurus?
oh nog een vraagje over staringia 11, 'Tanystropheus' heet eigenlijk Amotosaurus?
Antw: Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010
Ja, dat is de nieuwe naam van de "Tanystropheus" die gevonden word in Winterswijk. Hij heeft in vergelijking, minder nekwervels dan de echte Tanystropheus. Vandaar de nieuwe naam Amatosaurus.masteroffossiles schreef:
een doorsnede van een wervel is noormaal toch nog half rond? ik heb deze namelijk geprobeerd te preppen en toen kwam ie eruit, en hij was zo plat as een dubbeltje, dus vandaar dat ik ook aan de vorm te zien dacht aan schedeldakje.