TRIAS winterswijk vondsten september 2010
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
TRIAS winterswijk vondsten september 2010
hallo,
zoals jullie weten ben ik afgelopen september naar winterswijk geweest, en ondertussen is het een en ander uitgeprepareerd, het determineren gaat nog niet echt goed, dus misschien kunnen jullie mij helpen.
foto 1+2:
2 werveltjes, Anarosaurus sp.?
foto 3+4:
Anarosaurus heterodontus humerus
foto 5+6: ilium of laatste kootje, ik kom er zelf helemaal niet uit, ook niet met staringia 11
deel 2 volgt nog
alvast bedankt,
gr
sander
- masteroffossiles
TRIAS winterswijk vondsten september 2010 part 2
deel 2
foto 1+2+3:
Nothosaurus sp grijptandje, mn langste tot nu toe
foto 4+5:
ja, iets uit een arm van een zwemmend reptiel, tibia?
beide fossielen zitten op 1 blok.
hierna 2 fossielen die i kniet zelf heb gevonden maar waarvan i khet ook niet precies weet.
gr
sander
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010
Hoi,
Mooie vondsten zeg, vooral t tandje, erg leuk!
Volgens mij zit je in deel 1 aardig, alleen zou ik de humerus niet aan anarosaurus toeschrijven, deze werden volgens Staringia 11 niet zo heel groot. Gezien je vinger/hand erbij is het een vrij forse en zou ik hem als notho zetten.
Mooie vondsten zeg, vooral t tandje, erg leuk!
Volgens mij zit je in deel 1 aardig, alleen zou ik de humerus niet aan anarosaurus toeschrijven, deze werden volgens Staringia 11 niet zo heel groot. Gezien je vinger/hand erbij is het een vrij forse en zou ik hem als notho zetten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010 part 2
Laatste 2 lijken me wel armbeen van anarosaurus, gezien de afmetingen. Als het goed is verdwijnt een groot deel van het been nu nog onder steen, verder uitpreparen zou mooi zijnmasteroffossiles schreef:
deel 2
foto 1+2+3:
Nothosaurus sp grijptandje, mn langste tot nu toe
foto 4+5:
ja, iets uit een arm van een zwemmend reptiel, tibia?
beide fossielen zitten op 1 blok.
hierna 2 fossielen die i kniet zelf heb gevonden maar waarvan i khet ook niet precies weet.
gr
sander

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- masteroffossiles
Antw: TRIAS winterswijk
deel 3
foto 1+2:
gevonden door de broer van Erik tijdens mn 2e keer winterswijk, hij gooide het weg omdat hij dacht dat het een anarosaurus werveltje was, maar volgens mij is het het schedeldak van een anarosaurus.
foto 3+4+5:
gekregen via robii, ik denk dat het een nekwervel is van een Nothosaurus sp.
hopelijk is dit alles te determineren,
alvast bedankt,
gr
sander
p.s.
dit bericht is de laatste voor voorlopig, eerst maar de rest uit preppen.
- masteroffossiles
Antw: Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010 part 2
gek genoeg gaat het dus niet verder, dus dit is het. en het humerusje is maar 3 cm en volgens staringia kunnen deze 4.5 cm worden geloof ik, en nothosaurus humeri zien er iets anders uit. denk ik.ahuijsmans schreef:
Laatste 2 lijken me wel armbeen van anarosaurus, gezien de afmetingen. Als het goed is verdwijnt een groot deel van het been nu nog onder steen, verder uitpreparen zou mooi zijn
Humerus lijkt mij te groot voor een Anarosaurus. Ik zou het meer op Dactylosaurus of een kleine Nothosaurus houden.masteroffossiles schreef:
hallo,
zoals jullie weten ben ik afgelopen september naar winterswijk geweest, en ondertussen is het een en ander uitgeprepareerd, het determineren gaat nog niet echt goed, dus misschien kunnen jullie mij helpen.
foto 1+2:
2 werveltjes, Anarosaurus sp.?
foto 3+4:
Anarosaurus heterodontus humerus
foto 5+6: ilium of laatste kootje, ik kom er zelf helemaal niet uit, ook niet met staringia 11
deel 2 volgt nog
alvast bedankt,
gr
sander
- masteroffossiles
hey Erik,
ik vind de humerus toch erg lijken op de linker humerus uit staringia 11, tekening 115. de nothosaurus humerus van tekening 65 heeft een heel andere vorm dan de mijne, halverwege zit een bult en die zit er bij de mijne niet. en hij lijkt ook niet echt op dactylosaurus humeri, zoals tekening 61&62 en volgens de tekst hoort het eind waaiervormig te zijn, en dat is de mijne ook niet. kan het niet een zeer grote anarosaurus zijn geweest? of heeft u een humerus die u ter vergelijking gebruikt? dan zou ik die graag willen zien.
gr
sander
ik vind de humerus toch erg lijken op de linker humerus uit staringia 11, tekening 115. de nothosaurus humerus van tekening 65 heeft een heel andere vorm dan de mijne, halverwege zit een bult en die zit er bij de mijne niet. en hij lijkt ook niet echt op dactylosaurus humeri, zoals tekening 61&62 en volgens de tekst hoort het eind waaiervormig te zijn, en dat is de mijne ook niet. kan het niet een zeer grote anarosaurus zijn geweest? of heeft u een humerus die u ter vergelijking gebruikt? dan zou ik die graag willen zien.
gr
sander
Antw: Antw: TRIAS winterswijk vondsten september 2010
Dan kan wel wezen, maar vergelijk eens deze voorpoot met een Anarosaurus schedel. Schedels zijn meestal niet groter dan 5 cm. Dan vind ik het in verhouding niet kloppen. Het kan ook een Cymatosaurus Humerus zijn.masteroffossiles schreef:
hey Erik,
gr
sander
[Bewerkt door Erik-B op 14-10-2010 om 18:52 NL]
- masteroffossiles
hey Erik, ik heb de humerus opgemeten, en hij is ongeveer 4 cm lang, ietsjes korter. in staringia staat er ook een van 4 cm (foto 30) dus het zou wel kunnen (de reden dat ik hier nogal aan vast hou terwijl het een determinatie vraag is is omdat dit een van de weinige dingen was waarvan ik dacht zeker te weten wat het was)