Straalkabine
- 0dinofthenorth
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Straalkabine
Ik ga nog niet teveel in detail treden over aspecten in de setup waar ik niet helemaal zeker van ben of ze afdoende hun job doen. De stofzuiger is iets in de aard van:
http://www.google.be/images?q=industrie ... 0&bih=1304
[Bewerkt door Frederik op 04-01-2011 om 20:00 NL]
http://www.google.be/images?q=industrie ... 0&bih=1304
Ik neem aan dat je bedoelt nadat het straalmiddel gerecycleerd wordt. Dit wordt eerst fijn gezeefd om de grotere brokjes eruit te halen. Anders zit je inderdaad binnen de kortste keren in de problemen vermoed ik.freddy schreef:
Ik heb wel een vraagje, het is misschien een domme vraag, maar hoe voorkom je nu dat dat spuitstuk niet verstopt raakt. Want als je met die straler stukken afslaat die groter zijn dan de diameter van je straler, zit dat verstopt of wordt daar vanzelf iets aan gedaan?
[Bewerkt door Frederik op 04-01-2011 om 20:00 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Antw: Straalkabine
Zo zo, dat ziet er goed uit. Netjes gedaan en zo te zien gaat dat wel werken.
De speurneuzen
zo zo, 'k heb nu weer iets bij geleerd.
Er is daar alleszins goed over nagedacht, maar ik heb nog een vraagje dat net in mijn hoofd is opgekomen; hoe voorkom je dat je je fossiel niet beschadigt tijdens het prepareren met die zandstraler. Want op de foto zag ik daar zo dat je zee-egel voor een groot deel omringd is door die matrix. Of is dat gewoon een kwestie van voldoende schuin te bestralen???
Er is daar alleszins goed over nagedacht, maar ik heb nog een vraagje dat net in mijn hoofd is opgekomen; hoe voorkom je dat je je fossiel niet beschadigt tijdens het prepareren met die zandstraler. Want op de foto zag ik daar zo dat je zee-egel voor een groot deel omringd is door die matrix. Of is dat gewoon een kwestie van voldoende schuin te bestralen???
Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.
Oostende.
lijkt me behoorlijk interessant en knap gedaan 

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Straalkabine
Je kan een fossiel met stralen soms heel gemakkelijk in een paar seconden om zeep helpen. Het risico hangt af van heel veel variabelen: hardheid matrix versus fossiel en versus straalmiddel, druk en debiet van het straalmiddel, korrelgrootte en -vorm stand van zon en maan, hoek waaronder je straalt, afstand van opening tot fossiel, tijd, nauwkeurigheid waarmee je werkt, etc...freddy schreef:
hoe voorkom je dat je je fossiel niet beschadigt tijdens het prepareren met die zandstraler.
Aan het aantal vragen merk ik wel dat er behoefte kan zijn aan een 101 rond dit onderwerp. Dit zal ik eens maken als ik wat meer ervaring heb met de materie. Intussen kunnen andere forumleden misschien vanuit hun ervaring spreken? Ik weet zeker dat er hier wat rondlopen die stiekem ook thuis zo'n kast hebben staan.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat is werkelijk heel knap gedaan !
Ikzelf heb niet voldoende materiaal om zoiets te rechtvaardigen maar de resultaten hiermee kunnen verbluffend zijn.
Neem er de tijd voor, maar ik ben wel benieuwd !
Ikzelf heb niet voldoende materiaal om zoiets te rechtvaardigen maar de resultaten hiermee kunnen verbluffend zijn.
Neem er de tijd voor, maar ik ben wel benieuwd !
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- Everhardus
Yep Frederik, heel graag eens wat meer info omtrend stralen van jou of wie dan ook. Met mijn prepareernaald kom ik in veel gevallen een heel eind maar in sommige gevallen denk ik toch dat stralen het juiste middel is. Zou graag ook wat meer weten over de juiste staalaparatuur (ook merken/types zodat ik me wat zou kunnen orienteren) en richtlijnen wat prijzen betreft. Schijnt nogal kostbare apparatuur te zijn meende ik te hebben gegrepen.
Gr,Marcel
Gr,Marcel
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Een paar actiefotos kunnen ook zeer verhelderend zijn...
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!