terug keer mammoet

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
mars33
Antw: terug keer mammoet

Bericht door mars33 » 18 jan 2011, 10:42

Ik ben het eens met Bram. Het zou voornamelijk voor de show zijn. Wat betreft informatie over de mammoet zelf zou het behalve het uiterlijk ons weinig kunnen leren. De eerst exemplaren zullen onder invloed zijn van maternale genproducten en memes van een olifantenmoeder, verschillen mogelijk epigenetisch van de toenmalige mammoet en hebben geen interactie met het biotoop en het ecologische systeem waar ze oorspronkelijk in leefden en aan waren aangepast. Dus behalve fenotypisch (en dan nog in een andere omgeving) en instinct (en dan dat gedeelte dat puur genetisch is bepaald) zullen we niet zoveel conlusies kunnen trekken en de conclusies die we trekken zouden ook nog wel eens fout kunnen zijn. Tuurlijk kunnen we adaptaties aan het koude steppemilieu beter bestuderen, maar toch zou het vergelijkbaar zijn met het idee dat we bijvoorbeeld alles weten van olifanten door ze in de dierentuin te bestuderen. Uiteindelijk zal het wel om geld en show (en showing off) te doen zijn.

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

Dino15
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times

Bericht door Dino15 » 18 jan 2011, 16:36

Ja het zou voornamelijk voor de show zijn zoals dr alan grant in jurassic park 3 over de gekloonde dino's zei: "het zijn pretpark monster, niet meer en niet minder." hetzelfde ook met de mogelijk gekloonde mammoet. maar het zou wel gaaf zijn als er een echte jurassic park of prehistoric park komt.

nick

Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 18 jan 2011, 16:53

prehistoric park, dan. Want jurassic is jura :P. Maar volgens de film A Sound Of Thunder (Gekocht in zo'n bak 5 dvd's voor 5 euro bij de Bart smith) Kunnen ze met een zogeheten "time safari" naar het verleden om op dino's te jagen. Dat kunnen ze natuurlijk ook doen. Dan heb je hem in zijn natuurlijke leef omgeving.

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 18 jan 2011, 18:37

Als ik het goed heb komt het ook vanavond op het jeugdjournaal. Ze waren vandaag aan het filmen op Naturalis in Leiden. Volgens mij ging het ook over "mammoet klonen wel of niet".
Dus als je tijd over hebt :).....

Groeten, Tim

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 18 jan 2011, 19:57

Of het nou wel of niet mag, het zal niet lukken hoor. Onder andere om de reden die Theo aangaf. Als ze nog geen mens kunnen klonen waarvan er meer dan 6 miljard van rondlopen, waarom dan wel een mammoet van enkele duizenden jaren?

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 18 jan 2011, 20:56

Volgens mij is het niet zo dat wetenschappers geen mens kunnen klonen. Er is gewoon een grote ethische weerstand tegen het klonen van mensen.

Nou ben ik btw geen complot-theoretisch maar het zal me niet verbazen als er al mensen gekloond zijn (lees tot foetus)...

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gesloten