straal middel
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: straal middel
Hallo,ik heb een straler bestelt,nu een vraag wat als je wit zand gebruikt is dit te hevig? Groetjes
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat is hevig, maar de vraag is wat je ermee wil stralen.
Je zal eerder in de problemen komen omdat je korrelgrootte veel te grof is. Je zandstraler zal m.i. gewoon onmiddellijk blokkeren.
Je zal eerder in de problemen komen omdat je korrelgrootte veel te grof is. Je zandstraler zal m.i. gewoon onmiddellijk blokkeren.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,het spul van CBN.Ik dacht dat zilverzand al fijn genoeg zou zijn maar blijkbaar is dit zout nog fijner.Alvast bedankt.Groetjes
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik volg je niet meteen. Welk zout bedoel je? Bicarbonaat?
Je moet ook denken aan de hardheid van het straalmiddel, bicar is heel erg zacht.
Van CBN kan je enkel deze zaken stralen die zelf ook een schaal hebben. Ammonieten uit het cenomaan en dergelijke kan je vergeten.
Je moet ook denken aan de hardheid van het straalmiddel, bicar is heel erg zacht.
Van CBN kan je enkel deze zaken stralen die zelf ook een schaal hebben. Ammonieten uit het cenomaan en dergelijke kan je vergeten.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,ja ik bedoel Bicarbonaat.het was meer voor de sponzen,na een paar uren preppen had ik dit al door dat het niet voor de ammonieten kan gebruikt worden,eerder een egeltje of schelp of wie weet wat kom ik er nog tegen.In ieder geval bedankt groetjes Pascal.
strandjutters
wat voor straler heb je besteld als ik vragen mag??
afhankelijk van het type straler zal je ook verschillende straalmiddelen kunnen gebruiken neem ik aan.
Zo heb je de stralers die echt grof zand aan kunnen.
de "erasers" volgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor Aluminiumoxide, maar dit soort grappen kunnen denk ik verschillende straalmiddelen aan.
Of je koopt/maakt iets wat ontwikkeld is voor fossielen
afhankelijk van het type straler zal je ook verschillende straalmiddelen kunnen gebruiken neem ik aan.
Zo heb je de stralers die echt grof zand aan kunnen.
de "erasers" volgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor Aluminiumoxide, maar dit soort grappen kunnen denk ik verschillende straalmiddelen aan.
Of je koopt/maakt iets wat ontwikkeld is voor fossielen
oeps...
- strandjutters
Hallo,ik ben aan het stralen met de eraser met bicarbonaat na een half uur stralen op een spons van CBN zie ik amper of niets van verschil.De structuur van de spons is na mijn prep met de naald bijna volledig zichtbaar maar de kleine details wil ik stralen dit lukt me niet,wat doe ik verkeerd of is het kalk van CBN te hard voor dit soort werk.Groetjes( ik heb 50 psi op de compresor en 8 bar druk)
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Stralen van CBN sponzen met bicar gaat moeizaam, maar voor exemplaren met zachte matrix lukt het wel:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=12315
Mijn druk stond wel hoger bij de prep van de spons achter de link (ca. 100 psi = ca. 7 bar)
50 psi komt trouwens overeen met ongeveer 3,45 bar, ik weet niet hoe je aan die 8 bar komt. psi en bar zijn beide eenheden van druk.
PS: bicar laat zich vlot zeven en herbruiken, zo kan je uren doorgaan
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=12315
Mijn druk stond wel hoger bij de prep van de spons achter de link (ca. 100 psi = ca. 7 bar)
50 psi komt trouwens overeen met ongeveer 3,45 bar, ik weet niet hoe je aan die 8 bar komt. psi en bar zijn beide eenheden van druk.
PS: bicar laat zich vlot zeven en herbruiken, zo kan je uren doorgaan

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,er staan twee meters op de compresor de eerste tegen het drukvat heeft 50psi aan de tweede meter staat op 8 kg druk.Ik hoef niet direct te zeven ik heb een zak van 25 kg Bicar.Met het uren doorgaan heb ik ook geen probleem maar er moet wel resultaat te zien zijn .Groetjes
strandjutters
- Everhardus
Ik vermoed dat een van de meters de tankdruk weergeeft en de andere de werkdruk. Mijn gok is dat je op de verkeerde meter zit te kijken en dus met te lage werkdruk bezig bent. Gr,Marcel