Kijk wat ik vond!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Kijk wat ik vond!
Hallo Kristof,dit komt wel voor bij oudere bokken,afgaande bokken die hun beste tijd hebben gehad.Groetjes
strandjutters
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Vreemd genoeg heb ik een stuk dat hier wat lijk. Komt alleen uit Jura gesteente. Ik dacht zelf aan een ribfragment.
Dit stuk ziet er van de foto versteend uit. Klinkt het als steen als je er met een steentje of stukje ijzer tegen tikt, of meer dof?
Dit stuk ziet er van de foto versteend uit. Klinkt het als steen als je er met een steentje of stukje ijzer tegen tikt, of meer dof?
Groet,
Niels
Niels
- DragonSearcher
Waar we zeker over kunnen zijn is dat het geen tand betreft. Wat het wel is...geweifragment zou kunnen, maar het lijkt mij een toevallig gevormde steen. Kan je een closeup foto maken van het afgebroken gedeelte? Als het inderdaad een geweifragment (of ribfragment zoals Sjaak aangeeft) is, dan zouden we dat daaraan moeten kunnen zien.
... Eternity awaits ...
-
Het is zowieso 100% versteend.daarom vind ik het raar als het een stuk van een gewei zou zijn.niet dat ik minder blij zou zijn
maar zo voelt het niet aan..

-
-
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Het was even zoeken, maar dit is waar het mij aan deed denken. Dit botfragment komt uit marien Jura gesteente.
Geen idee wat het is. Mijn best guess is ribfragment van een zeereptiel.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw vondst dat ook is, alleen dat de gelijkenis mij opviel. Zo van de foto lijkt jouw vondst mij ook veel meer versteend dan het pleistocene materiaal.
[Bewerkt door sjaak op 03-08-2011 om 22:32 NL]
Groet,
Niels
Niels
-