Kijk wat ik vond!
-
Kijk wat ik vond!

Hallo!
Ben nieuw op dit forum,dus hey

Ik heb een vraag over een object dat ik gevonden heb in onze bossen in belgisch limburg. Ik denk dat het een tand is van één of andere vleeseter..maar ben niet zeker! Daarom wou ik het hier even tonen aan jullie!
Alvast bedankt!
- michaelnicolai
Antw: Kijk wat ik vond!
Dag Kristof!
Ik kan je niet echt helpen met wat het is, maar ik vroeg me af welk bos? Waarschijnlijk is het gevonden in maasgrind lijkt mij.
Ik kan je niet echt helpen met wat het is, maar ik vroeg me af welk bos? Waarschijnlijk is het gevonden in maasgrind lijkt mij.
-
Kheb deze gevonden in hartje limburg, Houthalen helchteren om precies te zijn(vlak bij het militair domein). Dat is een eindje weg van de maas..
[Bewerkt door Kristof Vrijsen op 03-08-2011 om 15:36 NL]
- archaeopteryx
- Contacteer:
Ik kan het niet heel goed zien maar is het geen aftakking van een gewei van een hert.
life is like a fossil.hard like rock.
- michaelnicolai
Antw: Antw: Kijk wat ik vond!
Ah leuk! Ikzelf ben van Heusden. Bedoel je dan ook het militair domein dat daar aan grenst? Vroeger kwam de Maas verder dan nu! Ik weet niet tot Houthalen, maar in Koersel (niet erg ver van Houthalen) vind je nog maasgrind..Kristof Vrijsen schreef:
Kheb deze gevonden in hartje limburg, Houthalen helchteren om precies te zijn(vlak bij het militair domein). Dat is een eindje weg van de maas..
- michaelnicolai
Na wat zoeken (gewoon maasgrind houthalen) blijkt dat er inderdaad maasgrind is in Houthalen. Dus de kans bestaat er in dat je ze daar gevonden hebt, want de andere laag die boven komt (Zanden van Diest) bevatten weinig tot geen fossielen, en als ze er bevatten zijn deze meestal marien (schelpen etc.)
Groeten
Groeten
-
ah
leuk!
Ja ik bedoel het militair domein dat grenst aan dat van beringen...dus dat is bij u in de buurt.en dan zal ik het wrs ook wel in datzelfde maasgrind gevonden hebben..maja,nu weet ik nog steeds niet wat het kan zijn
groeten.

Ja ik bedoel het militair domein dat grenst aan dat van beringen...dus dat is bij u in de buurt.en dan zal ik het wrs ook wel in datzelfde maasgrind gevonden hebben..maja,nu weet ik nog steeds niet wat het kan zijn

groeten.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,ik heb ook al geantwoord op dit topic maar het staat er niet bij ,wel bij je eerste maar daar sta ik alleen.wel wat raars.
strandjutters
- michaelnicolai
Antw: Antw: Kijk wat ik vond!
Dag strandjutters, dat komt omdat het twee keer is aangemaaktstrandjutters schreef:
Hallo,ik heb ook al geantwoord op dit topic maar het staat er niet bij ,wel bij je eerste maar daar sta ik alleen.wel wat raars.

Groeten
-
zou kunnen, maar ik heb nog nooit een gewei gezien met die groef of de hele lengte..