Botten, laagtij Schelde, Antwerpen

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Duys
Contacteer:
Menselijk bot

Bericht door Duys » 03 okt 2011, 13:48

Forum,
Voor de geïnteresseerden,
Ik heb vandaag enkele mails gekregen,
erfgoed Vlaanderen met de meldoing dat het menselijk is, zekere ouderdom of toch lang in een soort sediment gezeten.
Verder Archeologie Antwerpen,
daarvan 'moest' ik naar de politie wat gebeurt is, die verwezen me naar de dienst erfgoed, waar ik dan het bot heb afgegeven aan de persoon die ik reeds gecontacteerd had. Er werd mij gevraagd of ik het niet wou, nu ik heb gezegd dat als ze me iets lieten weten na onderzoek dat ze het gerust mogen houden.
Duys

Dus een menselijk bot eerst politie en erfgoed contacteren.

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Botten, laagtij Schelde, Antwerpen

Bericht door scherven » 03 okt 2011, 15:10

ze zijn aardig fanatiek in belgie zie ik. Maar heeft de dienst archeologie ook nog naar die kookpot scherf gekeken ?
Misschien is dat dijbeen wel van Van Speijk die daar toch de lucht in gegaan (ca.1790) naar ik meen terhoogte van het Steen en de sluis.
Maar jij zoek natuurlijk op het strand van St.Anna.

0000000000

Duys
Contacteer:
Antw: Botten, laagtij Schelde, Antwerpen

Bericht door Duys » 03 okt 2011, 15:17

Scherven,
Ik heb alles in 1 trek gedaan, dus had enkel het bot bij, over die scherf zeiden ze zowiezo niets.(via mail)
Als ik al eens langst het tij loop, probeer ik zo dicht mogelijk bij de oude rivierarmen te zijn, de pleistocene arm.
Fanatiek, een beetje, politie was niet echt onder de indruk, zeiden dat ze erzelf niets van kenden.
PS En dat ze druk bezig zijn!
Duys

[Bewerkt door Duys op 03-10-2011 om 14:18 NL]

Gesloten