Botten, laagtij Schelde, Antwerpen
Botten, laagtij Schelde, Antwerpen

Forum,
Even van de fiets gesprongen en langst het eb in Antwerpen gewandeld, deze dingen gevonden, kaakje leek van een kat maar is te groot maar meegenomen(ondertussen denk ik hond), het dijbeen, kom percies bij mens terecht?
Nog een scherf om het wat avontuurlijk te kleuren.
Duys
[Bewerkt door Duys op 30-09-2011 om 15:45 NL]
Antw: Botten, laagtij Schelde, Antwerpen

http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 102&page=1 link naar een vorig topic
nog twee details, ik denk niet dat het recent is, weegt ook, maar is nog nat.
Als het menselijk is?, heb de dienst archeologie Antwerpen verwittigt, dus weldra meer!
Duys
[Bewerkt door Duys op 30-09-2011 om 16:37 NL]
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
hond + potscherf + mogelijk menselijk dijbeen, lijkt me goed dat je de archeologen hebt gewaarschuwd! ben benieuwd wat er uitkomt
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: Botten, laagtij Schelde, Antwerpen
Merci, Sjaak!sjaak schreef:
hond + potscherf + mogelijk menselijk dijbeen, lijkt me goed dat je de archeologen hebt gewaarschuwd! ben benieuwd wat er uitkomt
Antw: Antw: Botten, laagtij Schelde, Antwerpen
Duys schreef:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 102&page=1 link naar een vorig topic
nog twee details, ik denk niet dat het recent is, weegt ook, maar is nog nat.
Als het menselijk is?, heb de dienst archeologie Antwerpen verwittigt, dus weldra meer!
Duys
[Bewerkt door Duys op 30-09-2011 om 16:37 NL]
0000000000
Leuke dingen. de potscherf is van een kogelpot verml. 10-11e eeuw, als er geen dekselrand in zit is dat verml. zo. het bot is waarschijnlijk van een mens , het is een onderbeen zo te zien. succes met de uitkomst er van, benieuw wat de geleeden er van zeggen. Ben-Lochem
0000000000
Even terug komen op de bot, heb niet goed gekeken. het is een bovenbeen met nog een gedeelte van de heupbol als ik het zo zie.
0000000000
Wauw wat gaaf!
Tis mijn droom om ooit een echt bot te vinden ipv steeds maar koraal en amnomieten
Tis mijn droom om ooit een echt bot te vinden ipv steeds maar koraal en amnomieten
Bedankt nog voor de reacties,
ja, het is niet alledaags en ik voel me nu meer sherlock Holmes, als er wat schot in de zaak komt, zal ik het wel berichten!
Duys
ja, het is niet alledaags en ik voel me nu meer sherlock Holmes, als er wat schot in de zaak komt, zal ik het wel berichten!
Duys
Je had ze natuurlijk ook kunnen laten liggen, met sediment laten bedekken en laten fossileren, zodat ze over een half miljoen jaar door een individu van de soort Homo plussapiens juichend naar huis konden worden genomen. Beetje ondankbaar.
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-