strandvondst

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Basil
Antw: strandvondst

Bericht door Basil » 09 nov 2011, 20:46

Maar welk dier heeft zo'n korte ellepijp!!!

Groet Paul

We don't know what we don't know

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 09 nov 2011, 21:02

Hi Paul,

ik denk dat je er "verkeerd" tegenaan kijkt nu. Wat Harry in geel aan geeft is inderdaad jou gevonden fragment. Om nu even jou dinotekeningen er bij te pakken: Het betreft het olecranon process. Als je de linker en rechterpoot vergelijkt zie je duidelijk dat bij de linkerkant het olecranon process erg klein is ten opzichte van het blauwe gedeelte (main body of the ulna). Terwijl bij de rechterpoot het olecranon process ten opzichte van het blauwe gedeelte juist erg groot is. Dus je kan helemaal niet zeggen dat een beest een korte ulna heeft, op basis van dit fragment ;) Voor het zelfde geld is er een stuk bot (main body of the ulna) van bv 50 cm afgebroken.

That being said: Ik zal een poging wagen om te kijken of de eigenaar te achterhalen valt, maar bij mij eigen fragmenten is het nog niet gelukt... :)

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Basil

Bericht door Basil » 09 nov 2011, 21:29

Ik begin het te begrijpen !! Het nog aanwezige stukje gewricht loopt niet symmetrisch door naar de andere kant :o

I get the picture !!
The partly existing articular facet is not symmetric on to the other side

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 09 nov 2011, 22:33

Klopt helemaal! :) Overigens heb ik even snel gekeken en het lijkt op een stukje ulna van een rundachtige. De vorm en afmeting komt goed overeen. Het klopt toch dat, als je tegen de smalle kant aan kijkt (het aanzicht van foto 2 van de eerste post), ene kant bol is en de andere kant meer vlak? Zal morgen een fototje plaatsen.

[Bewerkt door DragonSearcher op 09-11-2011 om 22:34 NL]

... Eternity awaits ...

Basil

Bericht door Basil » 09 nov 2011, 23:36

Klopt. Dat kan je op de derde foto zien

Paul.

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 10 nov 2011, 14:56

Afbeelding

Ik vroeg het ter bevestiging, aangezien fotos nog wel eens willen vertekenen.

Bij deze een fototje uit de welbekende franse determinatieatlas. Ik heb van alles bekeken, ook mammoet en neushoorn, maar deze komt er het dichts bij in de buurt.

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Basil

Bericht door Basil » 10 nov 2011, 21:09

Harry and Jerry, both of you were right in your first opinion. Thank you for the support and again, I LEARNED A LOT !!

Gesloten