CBN :Eerste maal 2012 .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: CBN :Eerste maal 2012 .
Hallo Phil,kun je iets maken van nummer drie ?, Zit een rose klei op,hard spul,en eronder stuit ik op pyriet? GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Phil,de binnenwinding zal niet veel opleveren,is bijna niets van over.Deze ammoniet is maar op één kant wat bewaard,heb geprobeerd de venter te fotograferen.GR (Vanmiddag prep ik wat verder)
strandjutters
Op de venter zie ik een groef, dus Euhoplites. Het is één van de 'dikke' Euhoplitessen en de laterale knobbels zitten hoog :Euhoplites nitidus. Deze soort komt voor in de P4, P5 en P6. Daar je zegt dat er binnen in het fossie pyriet zit en de korst op de binnenwindingen ziet er bleek uit denk ik P6. Deze laag heeft er enkele weken voor een groot stuk ontsloten geweest dus is de kans groot. Let wat op bij het preppen, de fosfaat van deze laag kan erg broos zijn.
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters

Hallo Phil,je had gelijk,het zijn niet de leukste die uit P6,je prept er op pyriet en geen parelmoer,de pyriet geeft de ammo ook een ander vorm gegeven.De laatste foto is nog een prep van vanavond,en dat zal het zo een beetje zijn denk ik,van afgelopen weekend.GR en Bedankt voor de Determinaties.
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik had er nog ééntje vergeten te preppen,die met het gat erin.Bij deze GR
strandjutters