CBN :Eerste maal 2012 .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
CBN :Eerste maal 2012 .

Hallo iedereen,vanmorgen voor de eerste keer naar Frankrijk geweest,de vondsten waren niet zo bijzonder,Ik heb een 15 tal Albiaan Ammonieten meegenomen waarvan ik denk dat er nog een mooie binnenwinding aanwezig kan zijn.De laatste twee foto zijn van een ammoniet waar om de 5-6 windingen er een paar verder uitspringen,ook denk ik bij deze nog een mooie binnenwinding aan te treffen.Uit het witte krijt heb ik een steen meegenomen waar er drie ammonieten in terug te vinden zijn,moet nog geprept worden natuurlijk.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: CBN :Eerste maal 2012 .
Hallo,bedankt Phil,ik ben eens benieuwd na de prep,wat we te zien krijgen.Al is het preppen niet voor direct,het moet wat warmer worden,ik doe dat in mijn veranda.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Phil,als ik me goed Herinner,heb jij ooit eens een ammoniet getoond met een bijtmarkering van CBN.GR
strandjutters
ammonieten met bijtsporen heb ik niet, ik heb wel enkele pathologische waar een beschadiging door een beet een mogelijke oorzaak is. In ieder geval had ze de aanval overleefd maar is afwijkend verder gegroeid
groetjes
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- strandjutters

Hallo Phil,deze ammoniet heeft een gat in de zijkant,de rand rond het gat is hoger dan de rest(steekt uit).Ook zie ik wat vreemde krassen op het oppervlak,niet eigen aan de ammoniet.Ik zeg maar iets,zou dit kunnen wijzen op een bijtspoor.GR(Ammoniet is 120 mm)
[Bewerkt door strandjutters op 10-02-2012 om 21:48 NL]
strandjutters
ik denk het niet, dergelijke holtes en barsten komen veel voor bij fosfaatfossielen. Dit zijn onvolmaaktheden in het fossieliseringproces, soms lijken ze van binnenuit uit elkaar geduwd.
groetjes
groetjes
philippe
- strandjutters
Hallo Phil,Bedankt.Wat me ook nog opviel,is dat je rond het gat geen setuurlijnen ziet,en over de rest van de ammoniet wel.GR (klaar voor de prep)
strandjutters
op dat laatste stuk zijn geen sutuurlijnen omdat dit de woonkamer is, daarom is dat gedeelte meer gekraakt en verdrukt daar de septen ontbreken
groetjes
groetjes
philippe
- strandjutters
Ha Phil,dit verklaart misschien het gat,het zit in het zwakste gedeelte van de ammoniet.GR Pascal
strandjutters