Trivia's van voorheen
Antw: Trivia\\\\\\\'s van voorheen
Heb er ook nog een aar uit de kast gehaald.Foto 1 lijkt op een trivia maar is er vermoedelijk geen.Hadden trivia's voorhouders in het krijt?Dit schelpje komt uit het albiaan.Foto 2 Heist aan zee.Foto 3 Ramskapelle.Gevonden in het jaar 1983.
Theo
Antw: Trivia's van voorheen
Heeft iemand een idee over de naam van het eerste schelpje,dan graag.
Theo
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
hallo Trilo ,zeker geen Trivia's zo te zien,ik zie ook geen sporen van Albiaan,zou het ook mogelijk Cenomaan kunnen zijn.GR
strandjutters
Antw: Antw: Trivia's van voorheen
Het zou mogelijk een Avellana dubia Briart&Cornet uit het albiaan omgeving Mons kunnen zijn.trilo schreef:
Heeft iemand een idee over de naam van het eerste schelpje,dan graag.
Groet,
Karel.
Bedankt,jongens voor de hulp.Heb nu toch een naam .Is wel degelijk uit het Albiaan,en Karel ik denk dat ge gelijk hebt.Schelpje komt uit het Albiaan van Strépy.
Theo

Hallo Allemaal,
Gisteren nog eens mijn Lee Kreek materiaal bekeken.
In het bakje met kleine schelpjes kwam ik deze trivia tegen.
Ik weet niet of hij uit de Yorktown formatie (plioceen) of uit de Pungo formatie (vroeg mioceen) komt.
@Bram,
Is jou al bekent op welke ouderdom de trivia van Mill is bepaalt?
groeten Hans
Hans
Hoi Hans,
Allereerst een leuk exemplaar!
Heb je misschien een afmeting van de schelp? Mocht deze ooit op een ruillijst komen heb ik zeker interresse. Het gaat waarschijnlijk om de Trivia floridana, Plioceen.
Betreft de Trivia's uit Mill, deze komen uit het Plioceen en zijn Sulcotrivia testudinella genaamd. Je had gelijk met de ouderdom.
Groetjes Bram
Allereerst een leuk exemplaar!
Heb je misschien een afmeting van de schelp? Mocht deze ooit op een ruillijst komen heb ik zeker interresse. Het gaat waarschijnlijk om de Trivia floridana, Plioceen.
Betreft de Trivia's uit Mill, deze komen uit het Plioceen en zijn Sulcotrivia testudinella genaamd. Je had gelijk met de ouderdom.
Groetjes Bram