Trivia's van voorheen
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Trivia's van voorheen

Hier mijn zeer bescheiden Triviacollectie.
Foto 1,2,3: Zwarte Polder, tussen 2002 en 2005.
Foto 4: Zwin. Linksboven, naast het fragmentje: mijn 1e Trivia, 25-07-1968!
(PS:, ja ik weet het, er zitten ook 2 Monetaria's in de 1e foto)
[Bewerkt door Henk Jan op 11-03-2012 om 16:07 NL]
HJ
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Trivia's van voorheen
Hallo Henk jan,prachtig,ik ga eerst nog even het strand op,later hoor je me terug.GR
strandjutters
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jazeker Nico, ze zien er zo exotisch uit.
Tja, die aantallen van 1500 op 1 dag - bij lange na niet dus. ik was al blij als ik er 5 in een emmer zorgvuldig bijeengezocht gruis vond (je moet het lichtste gruis nemen; in zwaar gruis zitten ze niet).
Die van het Zwin zullen, denk ik, uit het Eemien komen; die van Zwarte Polder vermoedelijk uit het Plioceen.
Tja, die aantallen van 1500 op 1 dag - bij lange na niet dus. ik was al blij als ik er 5 in een emmer zorgvuldig bijeengezocht gruis vond (je moet het lichtste gruis nemen; in zwaar gruis zitten ze niet).
Die van het Zwin zullen, denk ik, uit het Eemien komen; die van Zwarte Polder vermoedelijk uit het Plioceen.
HJ
- strandjutters
Hallo Henk Jan,niet overdrijven Hé,1500 op één dag!! Ik heb verleden week een dag vrij genomen,om op onderzoek uit te gaan bij de opspuiting,de donderdag avond en de vrijdag had ik er rond de 350 de zaterdag had ik er 678 na een harde dag werken,opschepen uitzeven,uitzoeken enz.De zondag had ik er rond de 400 en ik ben nu nog bezig met mijn laatste emmer van zaterdag,ik zit al over de 100 stuks maar ben nog niet klaar,vandaag niet verder gedaan met die emmer.Die begint al wat te ruiken,zaten nog levende slakken in geloof ik.Nu ik heb keihard gewerkt verleden weekend,omdat ik wist dat het van korte duur ging zijn,vandaag had ik op de plaats van opspuiting geen enkele Trivia.Wel 123 stuks op vindplaats 1 in Heist.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Henk Jan,zoals ik al zei,mooi en voor Cadzand(Zwarte polder)en het Zwin zeker niet slecht,als ik hoor hoe zeldzaam ze daar zijn.Jou Trivia's uit Zwarte polder vergelijk ik best met de laatste opspuiting in Knokke van afgelopen weken,veel bruin en veel op elkaar lijkende Trivia's.Tijdperk nog geen idee.De trivia's van de vindplaats één zijn anders in die zin,je hebt meer wit en blauw,en zwarte Trivia's,ook zijn ze gemiddeld een 2-3 mm groter,zodat ik denk vindplaats 1 een warmere periode en opspuiting een koude periode,ook meer soorten door elkaar op vindplaats 1,wat ook kan wijzen op warmer klimaat. Nu ik hou jullie op de hoogte wat er uit het onderzoek komt bij Naturalis.Dit kan nog wel eventjes duren.GR Pascal(Trivia's zoeken is voor mij meer een passie geworden dan een hobby,maar alles gaat voorbij
)

strandjutters
- strandjutters
Ja Henk Jan,gigantische getallen,en dan te denken voor ik mijn eerste vond in Knokke er hier geen sprake van was,intussen al iets veranderd:D
strandjutters
- strandjutters

Hallo Henk Jan, hier een foto van beide vindplaatsen,1 is Heist 2 is opspuiting,niet zo makkelijk te zien,maar toch een groot verschil als je de vindplaatsen in zijn totaal ziet.GR Pascal(Foto's gewoon van Trivia's genomen die hier voor mij liggen van de laatste dagen,niets geselecteerd dus)
[Bewerkt door strandjutters op 11-03-2012 om 22:01 NL]
strandjutters