Preppen van een Crotalocephalina gibbus
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Preppen van een Crotalocephalina gibbus
Mee eens. Van zodra je krassen kan maskeren met stralen (en dat is mogelijk), verlies je logischerwijs ook details aan je trilobiet. Het is in te schatten welke van beide belangrijker voor je zijn.
Crotalicephalina heeft normaal gezien wel wat fije terrasjes en pustulatie op de rand van het cepahlon, en pustulatie op het pygidium
[Bewerkt door Frederik op 30-07-2012 om 09:24 NL]
Crotalicephalina heeft normaal gezien wel wat fije terrasjes en pustulatie op de rand van het cepahlon, en pustulatie op het pygidium

[Bewerkt door Frederik op 30-07-2012 om 09:24 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Op het pygidium van de Crotalocephalina zitten inderdaad kleine puistjes; de rand van het cephalon moet ik nog tegenkomen.
Als op het straalvoorbeeld van de Nyterops het gedeelte tussen de ogen gestraald is en het "snuitje" van het cephalon is niet gestraald, dan moet ik zeggen dat stralen mij toch nogal drastisch lijkt en dat inderdaad heel wat details verloren gaan.
Ik hoop vanavond een paar foto's te kunnen plaatsen van het eindresultaat van de Crotalocephalina.
Lugo
Als op het straalvoorbeeld van de Nyterops het gedeelte tussen de ogen gestraald is en het "snuitje" van het cephalon is niet gestraald, dan moet ik zeggen dat stralen mij toch nogal drastisch lijkt en dat inderdaad heel wat details verloren gaan.
Ik hoop vanavond een paar foto's te kunnen plaatsen van het eindresultaat van de Crotalocephalina.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Puistjes op de rand zichtbaar in het specimen op deze pagina:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 245&page=8
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 245&page=8
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Preppen van een Crotalocephalina gibbus
net andersom...Lugo schreef:
Als op het straalvoorbeeld van de Nyterops het gedeelte tussen de ogen gestraald is en het "snuitje" van het cephalon is niet gestraald, Lugo
bij mij is dus echt matrix verwijderd mbv stralen en niet zozeer krassen gemaskeerd.
Maar het geeft wel aan hoe snel je iets verwijderd met stralen.
wil je echt goeie voorbeelden van straalmisbruik
ebay... en dan vooral de marokaanse lab geprepareerde beestjes met vrijstaande stekels enzo. 0,0 details
Ik dacht eerst dat het om grotendeels fake dieren ging, maar op sommige foto's zie je preparatie krassen en putjes nog vaag zitten, volgens mij zijn de meeste van deze dieren helemaal aan gort gestraald.
Qua apparatuur een hele verbetering, gezien de roestige spijkers waar het eerst mee gedaan werd. Qua eind resultaat??
oeps...
Frederik,
bedankt voor de link. Ondertussen heb ik de pustulatie op de rand van het cephalon ook gevonden, al is ze bij mijn exemplaar veel minder prominent aanwezig, maar onder de bino toch nog zichtbaar.
Ivo,
als het inderdaad net andersom is, dan ben ik toch heel wat meer enthousiast voor stralen, want sommige plaatsen, diep tussen de pleurae bvb zijn ook heel moeilijk te bereiken met de naald.
Misschien moet ik toch maar eens overwegen om naar degelijke straalapparatuur uit te kijken.
Lugo
bedankt voor de link. Ondertussen heb ik de pustulatie op de rand van het cephalon ook gevonden, al is ze bij mijn exemplaar veel minder prominent aanwezig, maar onder de bino toch nog zichtbaar.
Ivo,
als het inderdaad net andersom is, dan ben ik toch heel wat meer enthousiast voor stralen, want sommige plaatsen, diep tussen de pleurae bvb zijn ook heel moeilijk te bereiken met de naald.
Misschien moet ik toch maar eens overwegen om naar degelijke straalapparatuur uit te kijken.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Het kan zijn voordelen hebben.
Helemaal voor die moeilijk te bereiken plekjes.
Maar vergis je niet, schaal verdwijnt vrijwel net zo snel als matrix.
Maar in mijn geval is het vooral de prijs die me tegen houdt. Je hebt goedkope alternatieven, maar voor trilobieten worden vaak de wat duurdere jongens gebruikt.
Zelf bouw kan ook, maar druk loos heeft dan de voorkeur. Heb je venturi spul voor nodig, als die vindt mag je het me laten weten.
Onder druk lijkt me stuk makkelijker, wel gevaarlijker.
Helemaal voor die moeilijk te bereiken plekjes.
Maar vergis je niet, schaal verdwijnt vrijwel net zo snel als matrix.
Maar in mijn geval is het vooral de prijs die me tegen houdt. Je hebt goedkope alternatieven, maar voor trilobieten worden vaak de wat duurdere jongens gebruikt.
Zelf bouw kan ook, maar druk loos heeft dan de voorkeur. Heb je venturi spul voor nodig, als die vindt mag je het me laten weten.
Onder druk lijkt me stuk makkelijker, wel gevaarlijker.
oeps...

Ondertussen beschouw ik het project als afgerond.
Er kwam nog een kleine verrassing om de hoek kijken, want de rechter vrije wang was lichtjes verschoven en naar binnen geduwd. Eigenlijk was dit al voorspelbaar omdat de occipetale ring aan die rechterkant ook wat dieper lag.
Om de krasjes zoveel mogelijk te camoufleren en om de kleur van de schaal te versterken heb ik toch lichtjes wasvernis toegepast.
Uiteindelijk heeft de ganse klus iets meer dan 90 uren tijd gevraagd, maar ik ben redelijk tevreden met het resultaat.
Lugo
ps: nu was opzoekwerk doen over straalapparatuur. Wie interessante tips heeft mag mij altijd contacteren.
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Zal en dezer dagen mailen...
Mooi beestje geworden weer, laat je de krassen in de matrix zitten of schuur je hem nog helemaal glad.
Heeft beide wel wat, persoonlijk probeer ik voor en combi te gaan daar waar mogelijk
Mooi beestje geworden weer, laat je de krassen in de matrix zitten of schuur je hem nog helemaal glad.
Heeft beide wel wat, persoonlijk probeer ik voor en combi te gaan daar waar mogelijk
oeps...