Digitale Microscoop.
Antw: Antw: Digitale Microscoop.
Hallo Elbert, voor het geld is het een fijn ding. Je moet wel veel expirimenteren om hem onder de knie te krijgen. In je kader staat Instellingen met oa. contrast- helderheid enz. Het is wat zoeken maar het went wel. Anders kan je op je Picasa nog wat gogelen met belichting. Sucsses er mee. Gr.BenElbert schreef:
Hallo, ik heber ook een gekocht en het ding werkt goed, alleen het scherpstellen is niet altijd eenvoudig...
groeten, Bert
0000000000
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Digitale Microscoop.
ik wou eerst ook een digitale kopen maar 'k heb toch gekozen voor het optische apperatuur. Ik heb hier nu een oplicht trinoculair zoom staan, van 7-45 keer. Binnen kort wil ik er een 12 mp camera kopen voor in mijn derde buis. Mijn microscoop koste 700 euro maar dan heb je ook wat.
Binnenkort komt er ook nog een trinocularair doorlicht bij maar die zijn over het algemeen een stukje goedkoper. Maar voor fossielen heb je d'r vrij weinig aan.
Gr, Jordy
Binnenkort komt er ook nog een trinocularair doorlicht bij maar die zijn over het algemeen een stukje goedkoper. Maar voor fossielen heb je d'r vrij weinig aan.
Gr, Jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
de Celestron spreekt van een vergroting van 10 tot 150 welke niet waar is, het toestel vergroot wel tot 10 maar de rest moet je met de sofware doen. En dan verlies je aan details, en het zijn juist die details die ik wou zien. Het is inderdaad zo dat je eerst goed moet oefenen maar dat viel tegen. Met mijn loupe van 15 zie ik veel meer, en dat was een teleurstelling in het toestel.
Vandaar dat ik wat meer wou weten over het toestel dat nu te koop staat.
Ik ga net als Jordy toch voor een weliswaar duurder toestel.
groetjes
Jeremy
groetjes
Jeremy
Hallo, Jordy, geologie bedrijven kan net zo veel kosten als motorrijden of postzegel verzamelen. Voor alles is iets in alle prijs klassen. momenteel heb ik 2 USB mic,s en een optische binoculair het jammere bij dit apparaatis dat er geen fototoestel kan worden aangesloten. Daar is ie niet duur genoeg voor. Maar soms fotografeer ik door lens dat gaat ook redelijk hoor maar krijg je altijd een ronde foto. Al met al kan ik me redelijk redden. Het gaat er natuurlijk om wat wil je met je documentatie dan ik kwaliteit wel wenselijk. We leven ons lekker uit. Bedankt voor je bericht, Groet, Ben-Lochem.jordyvanderbeek schreef:
ik wou eerst ook een digitale kopen maar 'k heb toch gekozen voor het optische apperatuur. Ik heb hier nu een oplicht trinoculair zoom staan, van 7-45 keer. Binnen kort wil ik er een 12 mp camera kopen voor in mijn derde buis. Mijn microscoop koste 700 euro maar dan heb je ook wat.
Gr, Jordy
[Bewerkt door Frederik op 20-08-2012 om 10:50 NL]
0000000000
Hoi, keer je spaarpot maar om. En slijm een beetje met je vrouw of vriendin als je die hebt. Gr.Benjeremy schreef:
de Celestron spreekt van een vergroting van 10 tot 150 welke niet waar is, het toestel vergroot wel tot 10 maar de rest moet je met de sofware doen. En dan verlies je aan details, en het zijn juist die details die ik wou zien. Het is inderdaad zo dat je eerst goed moet oefenen maar dat viel tegen. Met mijn loupe van 15 zie ik veel meer, en dat was een teleurstelling in het toestel.
groetjes
Jeremy
0000000000

Ik gebruik een usb digitale microscoop. Op bijgeleverde standaard of als pen in de hand te gebruiken. Je hebt dus alle ruimte. Vergroot 200x. Heeft 8 leds, welke in de gratis te downloaden software, aan en uit te schakelen zijn. Een aantal van de foto's in "mijn verzameling op deze site" zijn hier mee gemaakt. Kosten rond de €50,00
dag Ben,
van een vriendin heb ik momenteel geen "last", dus is het nu het moment om zo'n microscoop aan te schaffen, anders krijg ik toch commentaar...
en de spaarpot is groot genoeg dus waarom niet.
groetjes
Jeremy
van een vriendin heb ik momenteel geen "last", dus is het nu het moment om zo'n microscoop aan te schaffen, anders krijg ik toch commentaar...
groetjes
Jeremy
Hoi, dit lijkt mij geen Celestron. mooie duidelijke foto gemaakt. ga zo door. Gr.Ben-LochemSjacob schreef:
Ik gebruik een usb digitale microscoop. Op bijgeleverde standaard of als pen in de hand te gebruiken. Je hebt dus alle ruimte. Vergroot 200x. Heeft 8 leds, welke in de gratis te downloaden software, aan en uit te schakelen zijn. Een aantal van de foto's in "mijn verzameling op deze site" zijn hier mee gemaakt. Kosten rond de €50,00
0000000000
Hai Jeremy, ideale situatie waarin je verkeerd, vrouwen kunnen best lastig zijn als het niet om schoenen gaat. Succes, Gr.Ben-Lochemjeremy schreef:
dag Ben,
groetjes
Jeremy
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik mag hopen dat je vrouw niet over je schouder meeleest Ben, misschien toch maar beter on-topic blijven?
Het is moeilijk om de kwaliteit van de usb-microscoopjes te beoordelen op basis van de foto's in dit topic. Eigenlijk zou er eens een testje gedaan moeten worden waarbij hetzelfde object met verschillende middelen in beeld gebracht wordt.
Deze usb-microscoopjes lijken me een prima optie om met een zeer beperkt budget toch iets kleins op plaat te zetten. Maar daar houdt het toch wel op. Ik ben niet enorm onder de indruk van de beeldkwaliteit op zich, maar dat is natuurlijk nogal wiedes gezien de kostprijs van zo'n ding.
Het is moeilijk om de kwaliteit van de usb-microscoopjes te beoordelen op basis van de foto's in dit topic. Eigenlijk zou er eens een testje gedaan moeten worden waarbij hetzelfde object met verschillende middelen in beeld gebracht wordt.
Deze usb-microscoopjes lijken me een prima optie om met een zeer beperkt budget toch iets kleins op plaat te zetten. Maar daar houdt het toch wel op. Ik ben niet enorm onder de indruk van de beeldkwaliteit op zich, maar dat is natuurlijk nogal wiedes gezien de kostprijs van zo'n ding.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)