Digitale Microscoop.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
scherven
Been thanked: 40 times
Digitale Microscoop.

Bericht door scherven » 18 aug 2012, 13:50

Afbeelding

Afbeelding

Hallo, ik weet niet of het mag maar de Lidle heeft Bresser Digi USB microscopen in de verkoop, prijs 40 euro, 5 jaar garantie. Voldoet voor Foraminiferen en ander klein spul.Foto,s op je PC. Vergroot; 20-80-350 maal. Loop er snel even heen bij ons in Lochem zijn ze nog op voorraad.
Gr. Ben. Ps. Ik heb geen aandelen hoor.

0000000000

Jeremy
Antw: Digitale Microscoop.

Bericht door Jeremy » 18 aug 2012, 15:25

dag Ben,

fijn dat je dit deelt. Ik heb de usb van het merk Celestron, maar deze voldoet niet voor het bestuderen van bryozoa. Daarom ben ik nu op zoek naar beters. Op het eerste zicht, werkt de bresser zo dat je het plateau naar boven brengt om je beeld scherp te stellen. Klopt dit? Wat is de maximimale afstand bij een vergroting van 20, ttz als je een wat groter fossiel wil bekjken, lukt dit dan?
groetjes
Jeremy

scherven
Antw: Antw: Digitale Microscoop.

Bericht door scherven » 18 aug 2012, 15:47

jeremy schreef:
dag Ben,

fijn dat je dit deelt. Ik heb de usb van het merk Celestron, maar deze voldoet niet voor het bestuderen van bryozoa. Daarom ben ik nu op zoek naar beters. Op het eerste zicht, werkt de bresser zo dat je het plateau naar boven brengt om je beeld scherp te stellen. Klopt dit? Wat is de maximimale afstand bij een vergroting van 20, ttz als je een wat groter fossiel wil bekjken, lukt dit dan?
groetjes
Jeremy
Hoi Jeremy, snel antwoord. Deze mic. is eigenlijk alleen geschikt voor slijpplaatjes en zand, foraminiferen en dergelijke. niet om een brokje steen met b.v. bryozoen te bekijken. het plateau kan max. 4cm om hoog of om laag. de foto,s zijn zo-zo, maar die kan je bewerken op Picasa o.i.d. Ik heb zelf ook nog een Celestron 10x 150 maar ben er goed tevreden over. Gebruik hem voor forams en alles wat kleiner is dan 5mm. Als je bij Lidle koopt kan je je geld terug krijgen als hij niet bevalt. In wezen is het niet veel geld(althans voor mij niet. In de duurdere sector is genoeg te koop al zit je altijd met fotograferen. Succes, Ben-Lochem

0000000000

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 18 aug 2012, 17:00

Afbeelding

Afbeelding

Hallo ik werk altijd met de twee toestellen die worden genoemt,je kunt er veel mee doen als je een beetje vindingrijk bent.Met de bresser kan je gerust een steen onder krijgen,het schuift nog omhoog in de standaard,alleen valt je ligt contackt dan uit,maar dit heb je niet nodig ,het kan met kunst of daglicht.Voorbeeld dit koraaltje die ik net vind in het gruis,1 foto 20 x vergroot 2 -80 maal vergroot.Soort koraal weet ik niet.Ik zal eens een foto maken met de Bresser van Broyzoa op een dikke zee-egel,tot straks.

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 aug 2012, 17:18

Afbeelding

Afbeelding

Hallo ,bij deze een Bryozoa op een egel,x20 gemaakt,je ziet niet veel detail,maar dit fragment kun je dan via Picasa inzoemen tot je de gewenste details wilt.Maar, daar kan je dan geen foto van maken.GR(Natuurlijk kan je geen mooie foto maken van een slechtbewaard fossiel ,maar dit gaat ook niet met duur app: :D )

strandjutters

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 18 aug 2012, 18:25

Heb zo eentje gekregen, een uurtje geprobeert en terug de doos ingestoken,meende hem van de hand te doen denk dat het speelgoed is.Ga hem toch eerst nog eens degelijk proberen

Theo

scherven

Bericht door scherven » 18 aug 2012, 18:32

Theo schreef:
Heb zo eentje gekregen, een uurtje geprobeert en terug de doos ingestoken,meende hem van de hand te doen denk dat het speelgoed is.Ga hem toch eerst nog eens degelijk proberen
hoi Theo, dat zou ik maar doen. Lijkt of is wat ligt(pastiekerig).Je kan er in elkgeval leuke fotos mee maken. Maar je kan er best leuke resultaten mee bereiken hoor. Alleen de 350x is wat moeilijk. Groet,Ben.

0000000000

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 aug 2012, 19:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo scherven en Theo,er bestaan natuurlijk veel beter app:maar deze schelpjes die ik net vind zijn toch beter zichtbaar op die manier,de eerste weet ik nog niet welke soort,de andere foto's zijn Alvania lactea,en zijn maar 2 mm groot,en met het bloote oog niet op soort te brengen,het is dan toch een leuk hulpmiddeltje.GR

strandjutters

scherven

Bericht door scherven » 18 aug 2012, 20:27

strandjutters schreef:
Hallo scherven en Theo,er bestaan natuurlijk veel beter app:maar deze schelpjes die ik net vind zijn toch beter zichtbaar op die manier,de eerste weet ik nog niet welke soort,de andere foto's zijn Alvania lactea,en zijn maar 2 mm groot,en met het bloote oog niet op soort te brengen,het is dan toch een leuk hulpmiddeltje.GR
Hallo, ideaal toch zo. gr.ben

0000000000

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 19 aug 2012, 12:32

Hallo, ik heber ook een gekocht en het ding werkt goed, alleen het scherpstellen is niet altijd eenvoudig...

groeten, Bert

Elbert

Plaats reactie