Luchtdruk prepareergereedschap
Antw: Antw: Luchtdruk prepareergereedschap
Ik zou beginnen met een medium puntnaald voor het 'gewone' werk met eventueel een beitelnaald ter aanvulling voor het verwijderen van grotere stukken gesteente. De fijne naald heeft een andere kop op de beitel nodig, en dan ben je al bijna 200 euro extra verder. Zelf werk ik met de eerstgenoemde materialen, en daar kan ik nog goed mee oefenen.Marijn14 schreef:
Wat is het beste grof of fijn?
Als jij daarmee het resultaat krijgt wat ik zie bij jouw ammonieten, zal de luchtdrukbeitel van bodemschat zeker voldoende zijn. Koop je alleen de bijtel of ook een ontvochtiger, een slangetje en de andere kleine dingen die nodig zijn om het apparaat te laten werken?kalootklooier schreef:
Hoi,
Ik heb de luchtdrukbeitel van de Bodemschat en ben zeer tevreden. Ik heb hem met Everhardus naast zijn CP gehouden. Snelle conclusie is, De CP bedien je met 1 knopje, de mijne moet je met 2 handen draaien. Dat is een nadeeltje. De CP had ook meer power. Ik had idee dat de mijne minder trilt. Dat lijkt wellicht onbelangrijk maar als je lang prept is trillen funest voor je zenuwen.
Ik heb de standaard kop welke voor het meeste werk goed genoeg is. De fijne kop wil ik nog eens aanschaffen. Dan heb ik ook meer vergroting nodig. Een loepbril of binoc. Ik vindt het zelf wel prettig om te weten dat ik eenvoudig reserveonderdelen kan bestellen.
Groet Walter
Marijn
Antw: Antw: Antw: Luchtdruk prepareergereedschap
Dat liet me ook afzien van het idee om grof en fijn te nemen. Dat kopje en de kleine naald zijn samen bijna net zo duur als het apparaat, de normale kop en een normale naald samen. Dat werd me toch iets teveel van het goede(en teveel geld).GdeReijke schreef:
De fijne naald heeft een andere kop op de beitel nodig, en dan ben je al bijna 200 euro extra verder.
Marijn
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Antw: Luchtdruk prepareergereedschap
Hoi,
Je koopt een pen met slang. De ontvochtiger moet je zelf kopen, misschien wel 2. Dat hangt van de omgeving af waar je prepareert.
De ammonieten die op het forum staan van mij zijn grotendeels met een graveerpen van de Gamma geprept. Ik heb de pen nu een maand of 2 en heb er inmiddels al mijn Grafenbergspul van de vorige keer mee geprepareerd. Met de pen ben ik veel sneller en nauwkeuriger. Een plezier om mee te werken. Er is wel een nadeel, ik moet nu sneller op zoek naar materiaal om te preppen
Groet Walter
Je koopt een pen met slang. De ontvochtiger moet je zelf kopen, misschien wel 2. Dat hangt van de omgeving af waar je prepareert.
De ammonieten die op het forum staan van mij zijn grotendeels met een graveerpen van de Gamma geprept. Ik heb de pen nu een maand of 2 en heb er inmiddels al mijn Grafenbergspul van de vorige keer mee geprepareerd. Met de pen ben ik veel sneller en nauwkeuriger. Een plezier om mee te werken. Er is wel een nadeel, ik moet nu sneller op zoek naar materiaal om te preppen
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
Weet je ook waar ik aan een(of 2) degelijke ontvochtiger(s) kan komen? Het komt er waarschijnlijk op neer dat ik de fossielen in een schuur ga prepareren. De lucht is daar denk ik vochtiger dan met normaal weer buiten.kalootklooier schreef:
Hoi,
Groet Walter
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Marijn,ik prep altijd zonder ontvochtiger want die heb ik niet,het gaat ook zonder met de naald.
GR
GR
strandjutters
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Hoewel het zonder kan vindt ik het wel prettig. Het water komt dan uit je pen en sproeit over je fossiel en handen. Daarnaast koekt de stof meer vast op de pen. Bij mij zat hij er al op en ik moet hem regelmatig legen. Bij bouwmarkten zullen ze wel verkopen. Of bij HBM in Waddinxveen. Ik weet niet waar je woont maar je kan komen kijken. Ik woon in Gouda.
Groet Walter
Hoewel het zonder kan vindt ik het wel prettig. Het water komt dan uit je pen en sproeit over je fossiel en handen. Daarnaast koekt de stof meer vast op de pen. Bij mij zat hij er al op en ik moet hem regelmatig legen. Bij bouwmarkten zullen ze wel verkopen. Of bij HBM in Waddinxveen. Ik weet niet waar je woont maar je kan komen kijken. Ik woon in Gouda.
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- Everhardus
Vocht dat uit de pen komt is inderdaad heel vervelend, da's iets dat je wil vermijden. Ik heb een ontvochtiger maar heb niet de indruk dat die zo effectief is. Regelmatig het vocht uit de ketel van de compressor laten ontsnappen werkt veel beter. De meeste compressoren hebben hiervoor een voorziening. gr,Marcel
Water tijdens het prepareren lijkt mij niet erg handig, maar als je aangeeft dat ik het ook uit de ketel kan laten lopen en dat dat beter werkt dan een ontvochtiger, zal ik dat maar gewoon doen.
Marijn
Marijn
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Marijn,het komt er op neer dat je kan preppen zonder,als je later vind dat het nodig is kun je nog altijd ééntje kopen,kost ongeveer 19 euro,met olievernevelaar 30 euro.
Maar eerst leren preppen en dan luxe
Dat water valt wel mee hoor
GR
Maar eerst leren preppen en dan luxe

Dat water valt wel mee hoor

GR
strandjutters