Luchtdruk prepareergereedschap
Luchtdruk prepareergereedschap
Zoals sommige van jullie al hebben meegekregen ben ik afgelopen meivakantie in de ardennen geweest. Een gedeelte van het matrix was goed te doen met niet electrisch gereedschap (tandartshaken, beitels, hamers enz.), maar ik heb toch nog een paar schoenendozen vol met matrix waar ik niet doorheen kom met gewoon gereedschap en toch wel bijzondere dingen in steken(ook oefenvoorwerpen zoals zeelelie). Ik heb ook nog fossielen van andere plekken die ik hiermee beter zou kunnen prepareren. Welk luchtdrukgereedschap zouden jullie aanbevelen? Ik kan de compressor van mijn opa gebruiken.
Marijn
Marijn
Antw: Luchtdruk prepareergereedschap
Ik heb zelf het gereedschap dat op Bodemschat te koop is. Voor zover ik na kan gaan doet het precies wat dergelijk materiaal hoort te doen. De voordelen voor mij bij het bestellen van die luchtdrukbeitel waren de betalingswijze (iDeal) en de snelle levering.
Er zijn hier echter meer dan genoeg preparateurs die veel meer ervaring hebben met luchtdrukbeiteltjes, dus zij kunnen waarschijnlijk een goede vergelijking maken met en/of tussen de bekendere merken.
[Bewerkt door GdeReijke op 07-11-2013 om 22:07 NL]
Er zijn hier echter meer dan genoeg preparateurs die veel meer ervaring hebben met luchtdrukbeiteltjes, dus zij kunnen waarschijnlijk een goede vergelijking maken met en/of tussen de bekendere merken.
[Bewerkt door GdeReijke op 07-11-2013 om 22:07 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Eens met Ivo.
Bij de berekening van het budget moet je ook rekening houden met leidingen, koppelingen en ontvochtigers.
Daarnaast moet je voor jezelf ook weten of je eerder het fijne werk wil doen, of het grovere werk.
De pen van de Bodemschat is alvast aantrekkelijk geprijsd, maar ik heb er geen ervaring mee.
Bij de berekening van het budget moet je ook rekening houden met leidingen, koppelingen en ontvochtigers.
Daarnaast moet je voor jezelf ook weten of je eerder het fijne werk wil doen, of het grovere werk.
De pen van de Bodemschat is alvast aantrekkelijk geprijsd, maar ik heb er geen ervaring mee.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Everhardus
Ik heb het ding van de bodemschat onlangs even uitgeprobeerd en het lijkt me een prima instapper...Wel vond ik het aan/uitzetten van de pen wat onhandig in vergelijk met m'n CP.
Hoi,harde gesteenten kun je het best wegkrijgen met diamanten gereedschappen.
Demis
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Demis,dat denk ik niet hoor.Diamant is altijd draaiend gereedschap en dat gebruik ik enkel om stukken door te zagen,niet voor prepwerk.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 08-11-2013 om 15:40 NL]
GR
[Bewerkt door strandjutters op 08-11-2013 om 15:40 NL]
strandjutters
Ik had al gezien dat er bij bodemschat een luchtdruk-pen te koop is. Ik zag daar ook al dat je nog wat andere onderdelen bij moet kopen. Nou is dat geen probleem.
Wat is het beste grof of fijn?
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 08-11-2013 om 16:51 NL]
Wat is het beste grof of fijn?
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 08-11-2013 om 16:51 NL]
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb de luchtdrukbeitel van de Bodemschat en ben zeer tevreden. Ik heb hem met Everhardus naast zijn CP gehouden. Snelle conclusie is, De CP bedien je met 1 knopje, de mijne moet je met 2 handen draaien. Dat is een nadeeltje. De CP had ook meer power. Ik had idee dat de mijne minder trilt. Dat lijkt wellicht onbelangrijk maar als je lang prept is trillen funest voor je zenuwen.
Ik heb de standaard kop welke voor het meeste werk goed genoeg is. De fijne kop wil ik nog eens aanschaffen. Dan heb ik ook meer vergroting nodig. Een loepbril of binoc. Ik vindt het zelf wel prettig om te weten dat ik eenvoudig reserveonderdelen kan bestellen.
Groet Walter
Ik heb de luchtdrukbeitel van de Bodemschat en ben zeer tevreden. Ik heb hem met Everhardus naast zijn CP gehouden. Snelle conclusie is, De CP bedien je met 1 knopje, de mijne moet je met 2 handen draaien. Dat is een nadeeltje. De CP had ook meer power. Ik had idee dat de mijne minder trilt. Dat lijkt wellicht onbelangrijk maar als je lang prept is trillen funest voor je zenuwen.
Ik heb de standaard kop welke voor het meeste werk goed genoeg is. De fijne kop wil ik nog eens aanschaffen. Dan heb ik ook meer vergroting nodig. Een loepbril of binoc. Ik vindt het zelf wel prettig om te weten dat ik eenvoudig reserveonderdelen kan bestellen.
Groet Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
Bodemschat naald ken ik niet.
Maar kosten technisch...
Het goedkopere allround apparaat van hardy winkler, zit in de zelfde prijs range
Je kan voor de duurdere lijn gaan. Is wat je wil.
Voordeel van de hw, nog net iets meer opties qua naalden volgens mij
Maar kosten technisch...
Het goedkopere allround apparaat van hardy winkler, zit in de zelfde prijs range
Je kan voor de duurdere lijn gaan. Is wat je wil.
Voordeel van de hw, nog net iets meer opties qua naalden volgens mij
oeps...