Preparatie van een Kayserops sp.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Preparatie van een Kayserops sp.
Ronduit geweldig Luc! Poepsjiek!
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Lugo, interessant specimen, inderdaad een opvallen zware granulatie. De vorm van de pygidiumstekels is ook wat afwijkend; ze lopen iets spitser toe dan je normaal ziet.
Erg knap geprepped.
Erg knap geprepped.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dat beestje is gewoon KUNST voortgebracht door de natuur.....
en KUNSTENAAR Lugo
Peter
en KUNSTENAAR Lugo

Peter
donckey
die granulatie geeft het beestje wel wat extra's
maar de optelsom van afwijkingen... kan het dan toch niet mogelijk een ander beestje zijn
maar de optelsom van afwijkingen... kan het dan toch niet mogelijk een ander beestje zijn
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De zware occipitaal'stekel' lijkt me dan weer niet zo uitzonderlijk. Maar het klopt dat je een fors 'afwijkend' beestje hebt. Ook de bewaringstoestand is wat afwijkend. Het zou niet slecht zijn om erachter te proberen komen uit welke laag deze precies komt. Misschien wel een chronospecies van H. mesocristata?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik bedank iedereen voor de toffe reacties.
De natuur heeft steeds prachtige dingen geschapen en sommige trilobieten lijken inderdaad kunstwerkjes.
Mijn bijdrage beperkt zich tot deze kunstwerkjes uit de steen te halen. En dan ben ik dikwijls verrast door de perfecte bewaring van de kleinste details en dat na ongeveer 400 miljoen jaren. Hierbij kan de bedenking gemaakt worden, dat eenmaal uit de rots, het bijna ondenkbaar is dat dit beestje nog maar een fractie van die tijd in dergelijke perfecte staat zal blijven.
Hoe goed wij er ook voor zorgen, hoe zal deze trilobiet er uit zien binnen een paar duizend jaren???
Frederik,
ik ga in elk geval proberen meer details te krijgen over de exacte formatie waaruit deze trilobiet is gehaald. Misschien worden we dan iets wijzer.
mvg
Lugo
De natuur heeft steeds prachtige dingen geschapen en sommige trilobieten lijken inderdaad kunstwerkjes.
Mijn bijdrage beperkt zich tot deze kunstwerkjes uit de steen te halen. En dan ben ik dikwijls verrast door de perfecte bewaring van de kleinste details en dat na ongeveer 400 miljoen jaren. Hierbij kan de bedenking gemaakt worden, dat eenmaal uit de rots, het bijna ondenkbaar is dat dit beestje nog maar een fractie van die tijd in dergelijke perfecte staat zal blijven.
Hoe goed wij er ook voor zorgen, hoe zal deze trilobiet er uit zien binnen een paar duizend jaren???
Frederik,
ik ga in elk geval proberen meer details te krijgen over de exacte formatie waaruit deze trilobiet is gehaald. Misschien worden we dan iets wijzer.
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites