preparatie phacopide
Antw: preparatie phacopide
Ivo,
dit is een prachtig resultaat en ik ben onder de indruk van jouw stralingstechnieken.
Als ik het goed begrijp is dit beestje grotendeels vrijgelegd met de straaltechniek, eerder dan met de pen.
Dit vergt toch een hoge nauwkeurigheid van werken. Daar ben ik zeker nog niet aan toe met mijn stralertje. Deze heb ik tot nu toe alleen maar gebruikt om snel over een geprepareerd stuk te blazen om zo de laatste restjes weg te blazen.
Gericht matrix weg halen op een kleine spot zit er bij mij nog niet in, ook al dat ik mijn bino niet kan gebruiken in combinatie met de stralingscabine.
Daarom is het ook interessant dat je een uitvoerige beschrijving geeft van uw ervaringen.
Nomaals, knap werk en proficiat.
Wat de slechte bewaringstoestand betreft vanaf een bepaalde lijn; dit kan misschien te maken hebben met de verwering van het gesteente ( en dus ook de schaal), die tot een bepaalde diepte is kunnen doordringen???
Lugo
dit is een prachtig resultaat en ik ben onder de indruk van jouw stralingstechnieken.
Als ik het goed begrijp is dit beestje grotendeels vrijgelegd met de straaltechniek, eerder dan met de pen.
Dit vergt toch een hoge nauwkeurigheid van werken. Daar ben ik zeker nog niet aan toe met mijn stralertje. Deze heb ik tot nu toe alleen maar gebruikt om snel over een geprepareerd stuk te blazen om zo de laatste restjes weg te blazen.
Gericht matrix weg halen op een kleine spot zit er bij mij nog niet in, ook al dat ik mijn bino niet kan gebruiken in combinatie met de stralingscabine.
Daarom is het ook interessant dat je een uitvoerige beschrijving geeft van uw ervaringen.
Nomaals, knap werk en proficiat.
Wat de slechte bewaringstoestand betreft vanaf een bepaalde lijn; dit kan misschien te maken hebben met de verwering van het gesteente ( en dus ook de schaal), die tot een bepaalde diepte is kunnen doordringen???
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
lugo als ik vragen mag.
waarom kan je de bino niet gebruiken bij je cabine
ikzelf zat met de houder namelijk, is iets te zwaar om de hele tijd om te slepen.
Dit heb ik heel provisorisch opgelost door zelf een statief te maken. twee balkjes als staande met daar tussen een mdf plank met een gat erin... Ziet er niet uit maar wel effectief
Hoef nu alleen de kop van de bino om te zetten.
scherp stellen die ik door middel van het werkstuk omhoog of omlaag te houden
waarom kan je de bino niet gebruiken bij je cabine
ikzelf zat met de houder namelijk, is iets te zwaar om de hele tijd om te slepen.
Dit heb ik heel provisorisch opgelost door zelf een statief te maken. twee balkjes als staande met daar tussen een mdf plank met een gat erin... Ziet er niet uit maar wel effectief
Hoef nu alleen de kop van de bino om te zetten.
scherp stellen die ik door middel van het werkstuk omhoog of omlaag te houden
oeps...
Ivo,
mijn probleem is inderdaad ook dat ik te weinig werkruimte heb tussen de lens van de bino en het werkstuk.
Uw voorstel lijkt een mogelijke oplossing te bieden; dus ga ik eens bekijken hoe ik dit kan uitvoeren.
Bedankt in elk geval.
Lugo
mijn probleem is inderdaad ook dat ik te weinig werkruimte heb tussen de lens van de bino en het werkstuk.
Uw voorstel lijkt een mogelijke oplossing te bieden; dus ga ik eens bekijken hoe ik dit kan uitvoeren.
Bedankt in elk geval.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
werkruimte kan ook aan de bino liggen....
ik heb de bino tegen het glas aan zitten bijna, maar mijn cabine is niet zo heel gek diep.
Grote stukken stralen gaat het ook niet worden.
Ik ga er eigenlijk bijna vanuit dat jou bino een behoorlijke werkafstand heeft ald ik de kunstwerkjes met naald zie die van jouw afkomstig zijn...
maar misschien lezen er mensen mee die het nog niet weten.
een voorzetlens kan uitkomst bieden als je werkafstand te kort is.
Ik heb een X0.5 voorzet lens... halveert de vergroting maar verdubbeld de afstand
effectief als ik dus 20 keer vergroot dan is het eigenlijk maar 10keer
ik heb de bino tegen het glas aan zitten bijna, maar mijn cabine is niet zo heel gek diep.
Grote stukken stralen gaat het ook niet worden.
Ik ga er eigenlijk bijna vanuit dat jou bino een behoorlijke werkafstand heeft ald ik de kunstwerkjes met naald zie die van jouw afkomstig zijn...
maar misschien lezen er mensen mee die het nog niet weten.
een voorzetlens kan uitkomst bieden als je werkafstand te kort is.
Ik heb een X0.5 voorzet lens... halveert de vergroting maar verdubbeld de afstand
effectief als ik dus 20 keer vergroot dan is het eigenlijk maar 10keer
oeps...
Maximale werkafstand van mijn bino is 75mm.
Ik moet eens bekijken of een voorzetlens voor dit type ( Novex-AP8) bestaat.
In elk geval bedankt voor de info.
Lugo
Ik moet eens bekijken of een voorzetlens voor dit type ( Novex-AP8) bestaat.
In elk geval bedankt voor de info.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
zit er schroefdraad onder?
zo ja wat is de diameter, kan ik eens vergelijken of die wat ik heb er ook onder past.
zo ja wat is de diameter, kan ik eens vergelijken of die wat ik heb er ook onder past.
oeps...
Fraaie resultaten !!
Vooral dat stralen is erg goed gelukt
Vooral dat stralen is erg goed gelukt

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
dank, ben er ook erg blij mee
Wanneer zien we nog eens wat prepareer projectjes van jou voorbij komen Alfer.
Moeten hier toch een beetje tegenwicht gaan bieden aan alle strandvondsten
Wanneer zien we nog eens wat prepareer projectjes van jou voorbij komen Alfer.
Moeten hier toch een beetje tegenwicht gaan bieden aan alle strandvondsten

oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ben sinds kort ook weer af en toe aan het preppen... verwacht updates. Tegenwicht? Naah... het is lekker complementair.
Dit topic lijkt me trouwens voer voor een artikeltje, niet?
Dit topic lijkt me trouwens voer voor een artikeltje, niet?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
ik zal mijn best doen...
Misschien nog een paar projectjes erbij en iets meer foto's trekken.
Misschien nog een paar projectjes erbij en iets meer foto's trekken.
oeps...