stuk kaak of toch ? mvt2
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: stuk schouderblad mvt2
Ik dacht dat ik net zo'n stuk heb liggen als op de eerste foto. Zal het eens opzoeken binnenkort. Dacht aan een scharnierstuk van een kaak maar heb niet goed gekeken denk ik.
Ik ben het wel met Charlie eens dat de afdruk van de mammoetkies aan de binnenkant ontbreekt.
Ik ben het wel met Charlie eens dat de afdruk van de mammoetkies aan de binnenkant ontbreekt.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times

Ik was gisteren in de gelegenheid om een gedeeltelijk gemonteerde mammoet te bekijken. Ik heb een foto van de onderkaak genomen, daar kan ik het stuk niet plaatsen. Ik zie wel aan de binnenkant die spieraanhechting, maar kan de ronde bovenzijde van de eerste foto niet plaatsen. Zijn het knaagsporen? Misschien moeten we over naar een ander dier.
Charlie
Bedankt voor het mee zoeken naar een antwoord wat een pracht stuk die schedel .
Zal ik beter foto's plaatsen ? .
Groetjes S
Zal ik beter foto's plaatsen ? .
Groetjes S
- sjaak
- Contacteer:
De structuur lijkt op die van de binnenkant van het kaakgewricht van de mammoet kaak op de foto (rechts boven de kies).
[Bewerkt door sjaak op 12-07-2014 om 10:08 NL]
[Bewerkt door sjaak op 12-07-2014 om 10:08 NL]
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Contacteer:

Hierbij niet al te beste foto's van een mammoetkaak (even snel genomen). Zie de structuur op foto 1. Bij de complete kaak op de foto van Charlie loopt het bot verder door en maakt het een hoek.
Groet,
Niels
Niels
-
Die structuur had ik ook gezien, dat is de spieraanhechting. Maar ik blijf nog met die ronde vorm, op de eerste foto bovenaan zitten.
(Ik vind de discussie leuk worden)
(Ik vind de discussie leuk worden)
Charlie
-
Antw: stuk kaak of toch ? mvt2
Bedankt voor de duidelijke foto's. Het bovenste deel van de ronding is dus een breukrand en de ribbelrand is natuurlijk.
Dan kan het dus toch een stuk mammoetkaak zijn, maar ik heb nog voorbehoud vanwege de ribbelrand. Iedere onderkaak is op die plaats glad.
Dan kan het dus toch een stuk mammoetkaak zijn, maar ik heb nog voorbehoud vanwege de ribbelrand. Iedere onderkaak is op die plaats glad.
Charlie
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: stuk kaak of toch ? mvt2
Hoi Luitjes,
Nog niet in de gelegenheid geweest foto's te maken. Druk druk druk.. Volg wel de discussie. Zou die "ribbelrand" niet door een ontsteking veroorzaakt kunnen zijn?
Groet,
Aalt
Nog niet in de gelegenheid geweest foto's te maken. Druk druk druk.. Volg wel de discussie. Zou die "ribbelrand" niet door een ontsteking veroorzaakt kunnen zijn?
Groet,
Aalt