Tanden uit Marokko
- SebastiaanVR
Antw: Tanden uit Marokko
de fotoos komen in het weekend. Heb het een beetje druk met school...
Ik heb een beetje gesteente eraf gehaald en er zitten hele kleine steentjes in. Ze breken heel makkelijk en ze zijn spierwit als ze afbreken.
Zijn het misschien kleine botfragmenten van 2 mm??
Ik heb een beetje gesteente eraf gehaald en er zitten hele kleine steentjes in. Ze breken heel makkelijk en ze zijn spierwit als ze afbreken.
Zijn het misschien kleine botfragmenten van 2 mm??
- SebastiaanVR
is het mogelijk dat je een fossiel er gewoon bijna uit kunt wippen?
het gesteente erom heen zit zeer los en er loopt een scheur tussen het gesteente aan het \"fossiel\" en het normale gesteente.
het gesteente erom heen zit zeer los en er loopt een scheur tussen het gesteente aan het \"fossiel\" en het normale gesteente.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
- SebastiaanVR
zoals ik al eerder had vermeld komen de fotoos morgen.
Maar het fossiel zelf klinkt heel erg hol, volgens mij is dat niet echt normaal of wel?
Als je erop tikt, klinkt het net als plastic. Het gesteente om het fossiel zit heel erg los terwijl het overal heel erg vast is. Hoe kan ik er achter komen of het echt of nep is?
Maar het fossiel zelf klinkt heel erg hol, volgens mij is dat niet echt normaal of wel?
Als je erop tikt, klinkt het net als plastic. Het gesteente om het fossiel zit heel erg los terwijl het overal heel erg vast is. Hoe kan ik er achter komen of het echt of nep is?
Ik vrees ook dat het nep is, ik zou mensen zonder kennis van zaken aanraden geen mosasauruskaken te kopen. Op de beurs worden exemplaren van 50o of meer euro aangebonden, allemaal composities (aan elkaar geplakte stukken). Wellicht heb je iets gekocht bij dhr Roos (de bottenkraam) die zegt als het nep is, helaas weet hij het ook niet altijd. Fossielen uit Marokko, China? Dubbel uitkijken!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Beste fossielenheerser,
Blijft je fossiel drijven in water?
Misschien lastig maar wacht maar even met prutsen/figuurzagen en knabbelen aan je aankoop, leg het even weg, en zet in je volgende bericht een foto op het forum zodra je die gemaakt hebt. Dan krijg je ongetwijfeld snel van iemand een antwoord.
vriendelijke groet Jeroen
Blijft je fossiel drijven in water?

Misschien lastig maar wacht maar even met prutsen/figuurzagen en knabbelen aan je aankoop, leg het even weg, en zet in je volgende bericht een foto op het forum zodra je die gemaakt hebt. Dan krijg je ongetwijfeld snel van iemand een antwoord.
vriendelijke groet Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- SebastiaanVR
-Maarten, is die meneer Roos oud en verkoopt hij hele goedkope fossielen? Het fossiel komt waarschijnlijk uit marokko.
-Jeroen, ik denk niet dat ik het durf om het fossiel in het water te leggen, het gesteente valt namelijk snel uit elkaar en het fossiel zit al erg los.
Trouwens, er zitten hele kleine botjes in en die raak ik dan kwijt, dat is best zonde dan.
Morgen komen er zeker een paar fotoos op van de kaak en een foto van het kleine werveltje dat er bij op zit ,(misschien weten jullie dan ook van wat voor diertje dat was geweest).
groeten Sebas
-Jeroen, ik denk niet dat ik het durf om het fossiel in het water te leggen, het gesteente valt namelijk snel uit elkaar en het fossiel zit al erg los.
Trouwens, er zitten hele kleine botjes in en die raak ik dan kwijt, dat is best zonde dan.
Morgen komen er zeker een paar fotoos op van de kaak en een foto van het kleine werveltje dat er bij op zit ,(misschien weten jullie dan ook van wat voor diertje dat was geweest).
groeten Sebas
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
als de steen uit elkaar valt, kun je het naar mijn mening beter helemaal eruit halen.
zie je ook meteen of het echt of nep is
gr sean
- SebastiaanVR
Hallo Sean, het stuk kaak zit wel los maar de tand niet. Ik denk dat als ik de kaak eruit kaal de tand blijft zitten. Ik kan het dan wel lijmen (als het echt is) maar dat blijf je dan wel zien en dat is ook zonde. Ik ben trouwens ook niet zo goed met prepareren dus als ik iets verkeerds doe is alles verziekt...
groet Sebas
groet Sebas
- SebastiaanVR
Ik heb geprobeerd om met een hete naald erdoorheen te gaan, maar dat lukte niet. Betekent dit dat ie echt is of nep?
Ik weet dat als je met een hete naald plastic aanraakt je er dwars door heen gaat, maar dat was hier niet het geval.
Weet iemand nog een andere methode om erachter te komen of ie echt of nep is??
gr Sebas
Ik weet dat als je met een hete naald plastic aanraakt je er dwars door heen gaat, maar dat was hier niet het geval.
Weet iemand nog een andere methode om erachter te komen of ie echt of nep is??
gr Sebas