Tanden uit Marokko
Tanden uit Marokko

wie kan kij vertellen wat dit voor tanden zijn. Ze zijn gevonden in Marokko. Is bovenste tand (donkerbruine) een spinosaurus-tand? En de onderste tand? (met stuk tandbeen). Welke periode? Krijt/80 miljoen jr?
[Bewerkt door Craanen op 08-10-2006 om 15:57 NL]
Arie Craanen
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Tanden uit Marokko
Er komen nogal wat Leiodon anceps (Owen, 1851) voor uit Marokko. Ouderdom is laat Maastrichtiaan.
[Bewerkt door Somniosus op 08-10-2006 om 16:22 NL]
[Bewerkt door Somniosus op 08-10-2006 om 16:22 NL]
@Webmaster:
Thx , het werkt weer.
@Craanen:
A betreft een Prognathodontand. De kleur lijkt wat op Spinosaurus maar deze is anders opgebouwd. Voor Spinosaurus kunnen ze drie keer zoveel vragen.
(maar dat vlakje op de voorgrond interesseert wel - een werveltje?)
B is een staaltje van Marokkaanse huisvlijt. Een composiet. De tandwortel is geen tandwortel en de tandkroon is erop gemonteerd. Meestal bevindt het beschadigde deel van de tand zich in de matrix waar ze het geheel op vastgelijmd hebben en bijgewerkt met wat bijpassend steengruis.
Spijtig dat ik het moet zeggen maar zolang dit soort tanden worden gekocht zullen ze \'gefabriceerd\' worden.
Louis
[Bewerkt door Plikona op 09-10-2006 om 21:26 NL]
[Bewerkt door Plikona op 09-10-2006 om 21:28 NL]
Thx , het werkt weer.

@Craanen:
A betreft een Prognathodontand. De kleur lijkt wat op Spinosaurus maar deze is anders opgebouwd. Voor Spinosaurus kunnen ze drie keer zoveel vragen.
(maar dat vlakje op de voorgrond interesseert wel - een werveltje?)
B is een staaltje van Marokkaanse huisvlijt. Een composiet. De tandwortel is geen tandwortel en de tandkroon is erop gemonteerd. Meestal bevindt het beschadigde deel van de tand zich in de matrix waar ze het geheel op vastgelijmd hebben en bijgewerkt met wat bijpassend steengruis.
Spijtig dat ik het moet zeggen maar zolang dit soort tanden worden gekocht zullen ze \'gefabriceerd\' worden.
Louis
[Bewerkt door Plikona op 09-10-2006 om 21:26 NL]
[Bewerkt door Plikona op 09-10-2006 om 21:28 NL]
- SebastiaanVR
ik heb eergisteren op de beurs in rijswijk een deel van een kaak van een mosasaurus gekocht. Er zit ook nog een losse tand bij.
Kan mijn stuk dan ook nep zijn?
de tand zit voor de helft in de matrix.
Het was trouwens best goedkoop: 28 euro...
Weet iemand het?
Sebastiaan.
Kan mijn stuk dan ook nep zijn?
de tand zit voor de helft in de matrix.
Het was trouwens best goedkoop: 28 euro...
Weet iemand het?
Sebastiaan.
Aai aai,
Zonder foto is er geen determinatie mogelijk maar ik vrees het allerergste. Voor een kleine hele schedel durft men wel eens 25 000 euro te vragen , voor een kaak met nog hele batterijen echte tanden 2500 euro. Dan is 28 euro wel erg goedkoop...zeg nu zelf!?
Zonder foto is er geen determinatie mogelijk maar ik vrees het allerergste. Voor een kleine hele schedel durft men wel eens 25 000 euro te vragen , voor een kaak met nog hele batterijen echte tanden 2500 euro. Dan is 28 euro wel erg goedkoop...zeg nu zelf!?
nu is natuurlijk ook de vraag een \"stuk\" kaak ... is het een tand met de wortel ....dat noemen sommige mensen ook een stuk kaak....
dan is 28 euro best prijzig ....
een foto zou inderdaad uitkomst bieden... als het echt om een stuk kaak gaat dan kun je ook kijken of je kleurverschillend kunt vinden die wijzen op verschillende onderdelen ...want de \"goedkopere\"kaken bastaan vaak uit allerlei delen
dan is 28 euro best prijzig ....
een foto zou inderdaad uitkomst bieden... als het echt om een stuk kaak gaat dan kun je ook kijken of je kleurverschillend kunt vinden die wijzen op verschillende onderdelen ...want de \"goedkopere\"kaken bastaan vaak uit allerlei delen
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- SebastiaanVR
Nee, het is een echt stuk kaak met een tand erin.
Er zit geen kleurverschil in, alhoewel het best hol klinkt als je erop tikt.
Er zit ook een hele kleine haaientand bij in en ook een heel klein werveltje.
Er zat wel een beetje lijm of zoiets op de kaak. Het was wel verkocht door iemand van 80, zoiemand verkoopt toch niets neps..
Er zit geen kleurverschil in, alhoewel het best hol klinkt als je erop tikt.
Er zit ook een hele kleine haaientand bij in en ook een heel klein werveltje.
Er zat wel een beetje lijm of zoiets op de kaak. Het was wel verkocht door iemand van 80, zoiemand verkoopt toch niets neps..
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Kan je \'n foto plaatsen? Dan weten we het misschien meteen.
ps: niet alle oude mensen zijn braaf, en er is trouwens ook een goede kans dat de verkoper niet weet dat hij nep verkoopt. Toon mij een fossielenwinkel en ik toon je minstens 1 nep (of serieus bijgesmeerd) fossiel!
[Bewerkt door Frederik op 11-10-2006 om 16:34 NL]
ps: niet alle oude mensen zijn braaf, en er is trouwens ook een goede kans dat de verkoper niet weet dat hij nep verkoopt. Toon mij een fossielenwinkel en ik toon je minstens 1 nep (of serieus bijgesmeerd) fossiel!
[Bewerkt door Frederik op 11-10-2006 om 16:34 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- SebastiaanVR
ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen.
We hebben net een nieuw toestel en we moeten er nog effe achter komen hoe die werkt.
Die man had iets van 400 fossielen te koop. Het kan dan best zo zijn. Trouwens, hij had een dijbeen van een mammoet voor 20 euro te koop.
We hebben net een nieuw toestel en we moeten er nog effe achter komen hoe die werkt.
Die man had iets van 400 fossielen te koop. Het kan dan best zo zijn. Trouwens, hij had een dijbeen van een mammoet voor 20 euro te koop.