Pleistocene Park

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Pleistocene Park

Bericht door Maarten » 26 sep 2004, 16:06

Met klonen hoef je geen moeder van dezelfde soort te hebben.

Maar ja, gewoon niet doen dat klonen, er zitten enorme ethische problemen aan vast die eerst opgelost moeten worden.

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 26 sep 2004, 16:22

Ja, we zijn er eigenlijk helemaal nog niet klaar voor denk ik.

[Bewerkt door Betelgeuze op 26-09-2004 om 15:23 NL]

Alpha Orionis

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 26 sep 2004, 16:48

zelfs als het ooit lukt om mammoeten of andere dieren weer tot leven te wekken, dan heb je nog het probleem dat je niet weet wat voor gevolgen het heeft, de natuur is NIET te beheersen, een heleboel mensen denken van wel of willen dat het zo was, maar dat is niet het geval. Ik ben er tegen dat er uitgestorven diersoorten tot leven gewekt worden, we kunnen beter consentreren op dieren die nog leven helpen (zoals de panda, tijger, neushoorn, zeekoe, jaguar, zeeschildpad of de coelacant .) Er zijn al zo veel dieren die onze hulp nodig hebben, en we zijn niet eens in staat om die allemaal te redden, en diersoorten tot leven wekken verstoort het ecosysteem alleen nog maar meer. Het hoort zo dat dieren uitsterven en er weer andere evolueeren. daar moeten we ons niet te veel mee bemoeien.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 26 sep 2004, 17:05

dan heb je nog het probleem dat je niet weet wat voor gevolgen het heeft, de natuur is NIET te beheersen
Ik denk niet dat er nog veel natuur is dat niet is aangetast door de mens.
Het hoort zo dat dieren uitsterven en er weer andere evolueeren. daar moeten we ons niet te veel mee bemoeien.
De mens heeft voor zo lang hij bestaat zich daar altijd mee zitten bemoeien. Hoeveel diersoorten zijn er door de mens al niet uitgestorven?

Waarom zouden we dieren die de laatste 100 jaar door de mens zijn uitgestorven niet weer tot leven mogen wekken?

edit:

Hebben jullie dit al gezien?
http://www.museums.org.za/sam/quagga/quagga.htm

Het gaat hier over een zebra soort met de naam quagga die in 1870 is uitgestorven en nu door middel van \'Selective Breeding\' stilaan terug komt.

Dit is een gewone zebra:
http://www.museums.org.za/sam/quagga/pics/zeb3x.jpg

Dit was een quagga:
http://www.museums.org.za/sam/quagga/pics/londonq.jpg

En dit is het resultaat van van 3 generaties Selective Breeding:
http://www.museums.org.za/sam/quagga/pics/ettien02.jpg

[Bewerkt door Betelgeuze op 26-09-2004 om 17:26 NL]

Alpha Orionis

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 26 sep 2004, 18:51

En dan nog maar te zwijgen over alle \"soorten\" die zonder klonen door de mens zijn gedomesticeerd. Dingen als katten, honden, tamme varkens en koeien horen in deze vorm absoluut niet op deze aardbol thuis. Dit proces is in het Assyrische rijk pakweg 5000 jaar geleden al begonnen met het domesticeren van het schaap. Misschien zelfs nog wel eerder. De mens heeft al erg lange tijd invloed op de aarde uitgeoefend.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 26 sep 2004, 19:09

Tja eigenlijk heeft elk dier wel invloed op de natuur(en andere dieren) dus de vraag is; is de mens en de invloed die hij heeft op de natuur dan ook niet natuurlijk, of maken wij geen deel uit van de natuur?

Alpha Orionis

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 26 sep 2004, 19:46

Dat soorten uitsterven is ook erg natuurlijk. Als we zo doorgaan met zijn allen, dan zijn we echter wel de eerste soort die zijn eigen uitsterven veroorzaakt...

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Maarten
Antw: Antw: Pleistocene Park

Bericht door Maarten » 26 sep 2004, 19:55

webmaster schreef:
Dat soorten uitsterven is ook erg natuurlijk. Als we zo doorgaan met zijn allen, dan zijn we echter wel de eerste soort die zijn eigen uitsterven veroorzaakt...
Dat zal voor het leven als zodanig fantastisch zijn!!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 26 sep 2004, 21:53

Volgens enkele wetenshappers is het gelukt 2 uitgestorven dieren dmv selective breeding weer tot leven te wekken. Het gaat hier over de tarpans en de Aurochs.
Deze 2dieren zien er helemaal uit zoals hun uitgestorven soortgenoten maar volgens andere wetenshappers blijft er genetisch altijd wel een klein verschil als je \'selective breeding\' methode gebruikt.

Tarpan:
http://www.ansi.okstate.edu/breeds/hors ... arpan8.jpg

Aurochs:
http://www.aristotle.net/~swarmack/hodg ... rochbl.JPG

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 26 sep 2004, 22:21

Ik heb niets tegen dit \"terugfokken\" hoor, je kunt je alleen afvragen of dit de oude soorten weer terugbrengt, je selecteert op kenmerken die (wellicht) voorkwamen. Die oeros is echter in 1623 helaas uitgestorven....de tarpan 200 jaar later.

[Bewerkt door Maarten op 26-09-2004 om 21:23 NL]

Gesloten