Dijbeen mens?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Dijbeen mens?

Bericht door Frederik » 08 nov 2006, 11:05

Als je ingelogd bent zie je onder mijn naam een reeks symbooltjes, waaronder een envelopje met brief. Daar moet je op klikken :)
(of als je er je muiscursor over houdt, zie je mijn e-mail adres in de werkbalk, onderaan in je venster)
edit: ik stuur jou een mailtje, dan kan je dat gewoon beantwoorden.
edit 2: mailtje onderweg!

[Bewerkt door Frederik op 08-11-2006 om 11:08 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2006, 12:04

@Mark W: \'laat je niet zomaar bestelen door instituten\'

met excuses, maar dit mag je me toch eens uitleggen? via mail of hier

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

MarkW

Bericht door MarkW » 08 nov 2006, 19:16

Hoi Ammun-rah;

Wanneer je iets afgeeft bij b.v. de politie en dit naar een forensisch instituut gaat, en het blijkt dat dit b.v. een fossiel mensenbot (dus niet het slachtoffer van een recent misdrijf, dus kunnen zij het in principe niet meer achterhouden..) is, en jij bent (zolang legaal) de eigenaar van het stuk, maar hebt het in principe \"uitgeleent\" aan de politie en je krijgt het nooit meer terug, dan ben je toch even iets heel bijzonders kwijt, ik zou tenminste wel een berichtje verwachten of het iets of niets is.

Bijzondere dingen worden snel ingepikt;
als iets dus bij een forensisch instituut aan komt en het word afgeschreven door een medewerker en het blijkt toch een fossiel mensenbot te zijn geweest dan ben jij toch maar mooi even je bot kwijt...

Musea deden er vroeger (zijn genoeg verhalen over) ook niet zo moeilijk over om iets te lenen en vervolgens te laten verdwijnen of gewoon niet meer terug te geven...

Ik zou als er een onderzoek is het tenminste op de voet volgen, en niet zomaar je spullen ergens achter laten zonder een telefoon nummer of naam!

Tenslotte ben jij de ontdekker!

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 08 nov 2006, 19:32

Groot gelijk vind ik,
je moet nu niet té achterdochtig doen,
maar wat er bij Marianne gebeurd is zou ik niet pikken.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Galeocerdo
Antw: Antw: Dijbeen mens?

Bericht door Galeocerdo » 08 nov 2006, 19:40

MarkW schreef:
Wanneer je iets afgeeft bij b.v. de politie en dit naar een forensisch instituut gaat, en het blijkt dat dit b.v. een fossiel mensenbot (dus niet het slachtoffer van een recent misdrijf, dus kunnen zij het in principe niet meer achterhouden..) is, en jij bent (zolang legaal) de eigenaar van het stuk, maar hebt het in principe \"uitgeleent\" aan de politie en je krijgt het nooit meer terug, dan ben je toch even iets heel bijzonders kwijt, ik zou tenminste wel een berichtje verwachten of het iets of niets is.

Bijzondere dingen worden snel ingepikt;
als iets dus bij een forensisch instituut aan komt en het word afgeschreven door een medewerker en het blijkt toch een fossiel mensenbot te zijn geweest dan ben jij toch maar mooi even je bot kwijt...
Ik vraag mij af waar je dit op baseerd???

Gr. Taco

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2006, 19:52

ik ook,
en ik vind het zielig hoe vaak de naam van verschillende instituten door het slijk wordt gehaald, vaak op basis van een roddel gestrooid door onbetrouwbare personen,
als je de tijd neemt deze mensen te leren kennen, dan zeg je zulke dingen niet

het wordt echt tijd dat deze negatieve kijk op onderzoeksinstituten wordt doorprikt,

als jij momenteel weet welke naam je fossiel draagt is het immers door deze mensen hun werk

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Lidwientje

Bericht door Lidwientje » 08 nov 2006, 20:46

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien lukt het wel met de foto\'s. Excuses voor de slechte kwaliteit maar ik had niet genoeg licht/tijd vandaag om betere te maken. Kan iemand hier nog iets anders van maken?

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 09 nov 2006, 08:17

Onmiskenbaar het linker dijbeen v.e. mens.

Lijkt mij Holoceen, kan dus vanalles wezen van verdronken visserman, 2e WO piloot of marineman, 80-jarige oorlog, middeleeuws t/m een Romijn.
Het heeft precies die vlekkerige kleuring wat ik al eerder noemde.

Verde zie ik (onder voorbehoud) een schapekaak, 2 dolfijnwervels (onderste 2) een bekken fragment en een paard/rund opperambeen fragment.

[Bewerkt door The Stone op 09-11-2006 om 08:18 NL]

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Lidwientje

Bericht door Lidwientje » 09 nov 2006, 09:39

Ik zie trouwens dat ik in mijn eerste berichtje heb gezegd dat ik betwijfel dat het om een recent been gaat, maar ik bedoel dat ik denk dat het niet gaat om iets waar de politie nu nog iets mee kan doen. \'Recent\' in de zin van iemand die onlangs gestorven is. In fossielenland betekent recent natuurlijk iets heel anders.

MarkW
Antw: Antw: Dijbeen mens?

Bericht door MarkW » 09 nov 2006, 11:09

Ammun Rah schreef:
ik ook,
en ik vind het zielig hoe vaak de naam van verschillende instituten door het slijk wordt gehaald
Ik noem geen namen van instituten.

Ik heb het hier ook niet bij uitstek over de paleontologische instituten.

Vooral de instituten die er \"niets\" van weten waar je bot terecht komt, en ze \'m dan doorsturen naar een andere zonder jouw medeweten, mijn uitgangspunt is niet eens zozeer dat alle instituten vol zitten met mensen die graag mooie dingen stelen,
maar met potentieel zeldzame en waardevolle dingen dingen moet je toch overal op je hoede zijn.

Gesloten