Dijbeen mens?
-
Dijbeen mens?
Ik heb na de storm van vorige week weer aardig wat botten van het Scheveningse strand gehaald. Van 1 ervan ben ik vrij zeker dat het een menselijk dijbeen is. Zou ik hier iets mee moeten? Het komt uit zee en is zwart, net als alle andere stukken bot op het strand. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het om een recent been gaat. Ik ging er in eerste instantie vanuit dat het wel een of ander groot beest zou zijn, maar bij nadere beschouwing blijkt dat een femur van allerlei dieren er heel anders uitzien. Wat doen jullie met dit soort vondsten?
Antw: Dijbeen mens?
Hoi Lidwientje,
Ik heb zelf nog nooit een menselijk bot gevonden en misschien maar goed ook.
Als het zwart is, duit het er op dat het al vrij oud is niet????
Met een recent bot, zou je misschien eventueel naar de politie kunnen gaan maar met een oud bot zou ik het niet weten.
Groetjes...
Ilse
Ik heb zelf nog nooit een menselijk bot gevonden en misschien maar goed ook.
Als het zwart is, duit het er op dat het al vrij oud is niet????
Met een recent bot, zou je misschien eventueel naar de politie kunnen gaan maar met een oud bot zou ik het niet weten.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Mijn zoon heeft een keer botten van een mens gevonden tijdens een kanotocht.Leken tamelijk oud.
Ik heb de vondst gemeld bij de politie en binnen de kortste keren stonden er maar liefst twee agenten voor de deur. De ene was bang van onze hond (klein, wit en 5 kilo zwaar), de andere wilde de botten niet aanraken voor ik ze in een plastic zak had gedaan.
Ze zouden de botten opsturen naar het forensisch laboratorium voor nader onderzoek.
Daarna heb ik er niets meer van gehoord.
Marianne
Ik heb de vondst gemeld bij de politie en binnen de kortste keren stonden er maar liefst twee agenten voor de deur. De ene was bang van onze hond (klein, wit en 5 kilo zwaar), de andere wilde de botten niet aanraken voor ik ze in een plastic zak had gedaan.
Ze zouden de botten opsturen naar het forensisch laboratorium voor nader onderzoek.
Daarna heb ik er niets meer van gehoord.
Marianne
Als het zeker fossiel is mee naar John de Vos.
Er is een stukje schedel gevonden,in de walcherense wateren,zwart zeer zwaar, vermoedelijk de eerste Neanderthaler in Nederland.
Het papierwerk is bezig
Er is een stukje schedel gevonden,in de walcherense wateren,zwart zeer zwaar, vermoedelijk de eerste Neanderthaler in Nederland.
Het papierwerk is bezig
Theo
Let op:
Menselijke prehistorische fossielen maakt niet uit van waar zijn:
A: Nauwelijks in geld uit te drukken hoe waardevol (honderden tot duizenden dollars voor een klein stukje al)
B: Mogelijk wetenschappelijk interessant,
laat je niet zomaar bestelen door instituten;
jij blijft de rechtmatige eigenaar, dit is volgens mij zelfs zo met \"recente\" menselijke resten van ouder dan een bepaald getal in jaren, hoe oud weet ik niet, weet iemand hier iets meer van?
(Mijn school bezit zelfs een menselijke schedel met kogelgat uit de Tachtigjarige Oorlog(NL-historie))
Foto\'s zouden leuk zijn!
mvg
Mark
[Bewerkt door MarkW op 07-11-2006 om 21:15 NL]
Menselijke prehistorische fossielen maakt niet uit van waar zijn:
A: Nauwelijks in geld uit te drukken hoe waardevol (honderden tot duizenden dollars voor een klein stukje al)
B: Mogelijk wetenschappelijk interessant,
laat je niet zomaar bestelen door instituten;
jij blijft de rechtmatige eigenaar, dit is volgens mij zelfs zo met \"recente\" menselijke resten van ouder dan een bepaald getal in jaren, hoe oud weet ik niet, weet iemand hier iets meer van?
(Mijn school bezit zelfs een menselijke schedel met kogelgat uit de Tachtigjarige Oorlog(NL-historie))
Foto\'s zouden leuk zijn!
mvg
Mark
[Bewerkt door MarkW op 07-11-2006 om 21:15 NL]
Foto is wel prettig!
Trouwens Scheveningen? Ik heb ook afgelopen weekend ook iets gevonden (zie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3084 ). Maar mijn vondst zal wel geen bot zijn. Jawel, ik ben overstag.........alhoewel
Trouwens Scheveningen? Ik heb ook afgelopen weekend ook iets gevonden (zie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3084 ). Maar mijn vondst zal wel geen bot zijn. Jawel, ik ben overstag.........alhoewel

Verba volant, fossilis manent
-
Ik heb problemen met mijn email (waar ik mijn foto\'s altijd mee verklein) dus een foto plaatsen is lastig. Ik zal het morgen nog eens proberen.
Of het om een heel oud fossiel bot gaat betwijfel ik ook trouwens, het was zwart zoals de meeste botten die ik vind, maar lijkt nu al lichter te worden (drie dagen later) en het is zeker niet versteend ofzo.
Het is ook niet zo dat ik het perse wil houden, maar ik zie een beetje op tegen eventuele agenten aan de deur zoals iemand van jullie al zei. Ik denk ook niet dat de politie er iets mee zou kunnen, al was het recent, iets wat na een storm uit zee komt kan je toch nooit meer traceren.
Als het me morgen lukt een foto te plaatsen zet ik meteen de andere botten erbij, er lijkt een soort tibia van een koe/paard bij te zitten en een onderkaakje (geen mensen!).
Of het om een heel oud fossiel bot gaat betwijfel ik ook trouwens, het was zwart zoals de meeste botten die ik vind, maar lijkt nu al lichter te worden (drie dagen later) en het is zeker niet versteend ofzo.
Het is ook niet zo dat ik het perse wil houden, maar ik zie een beetje op tegen eventuele agenten aan de deur zoals iemand van jullie al zei. Ik denk ook niet dat de politie er iets mee zou kunnen, al was het recent, iets wat na een storm uit zee komt kan je toch nooit meer traceren.
Als het me morgen lukt een foto te plaatsen zet ik meteen de andere botten erbij, er lijkt een soort tibia van een koe/paard bij te zitten en een onderkaakje (geen mensen!).
Menselijke resten zijn niet zeldzaam!
De vraag is altijd hoe oud is het en dat blijft zeer lastig te bepalen.
Heb je een fossiel dijbeen zou ik het aanbieden aan een stads archeoloog.
Is het egaal van kleur dan is het misschien een oude (zeg maar van voor christus)
Is het vlekkerig met afwisselnd lichte en donkere stukken kan het vanalles zijn.
Maar zonder foto is alles speculeren!
De vraag is altijd hoe oud is het en dat blijft zeer lastig te bepalen.
Heb je een fossiel dijbeen zou ik het aanbieden aan een stads archeoloog.
Is het egaal van kleur dan is het misschien een oude (zeg maar van voor christus)
Is het vlekkerig met afwisselnd lichte en donkere stukken kan het vanalles zijn.
Maar zonder foto is alles speculeren!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Foto verkleinen is niet nodig, het forum doet dit automatisch (tenzij je uitsnijden bedoelt). Als het niet lukt om \'m te plaatsen mag je de foto altijd naar me doormailen, dan pas ik \'m aan en plaats ik \'m wel even.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Frederik, ik heb wel een foto gemaakt die ik je kan toemailen, maar ik kan geen mailadres vinden. Kun je me vertellen waar ik de foto heen kan sturen?