Annularia?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
fossilmadman
Contacteer:
Antw: Zeldzaam!!

Bericht door fossilmadman » 20 nov 2006, 17:58

pearl schreef:
Gelukkig heb ik van dat blad meerdere stukken :D
Waarvan er al eentje in Natura docet ligt.
Scorpi ligt daar nu trouwens ook, en scorpi wordt adh van mijn compositie foto nu door 3 mensen (Steur, iemand in dld, en iemand uit aberdeen) grondig bestudeerd en als ze er van de foto af niet uitkomen gaat het fossiel daar ook heen om te laten beschrijven. Ik ben bioloog en er dus ter dege van bewust dat zulke vondsten goed bewaard moeten blijven en ook openbaar gemaakt moeten worden. Daarom heb ik Hans Steur ook vanaf het begin al bij deze vondsten betrokken. Mijn man (is ook bioloog) weet dat ook en als mij iets overkomt verdwijnen die stukken echt niet in de prullenbak!
Ik weet ook dat scorpi door een museum geannexeerd kan worden, maar dan hebben we in elk geval de foto\'s nog. :D
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 20-11-2006 om 17:49 NL]
(Wat die foto`s betreft, weet ik daar ook nog een plekje voor ,[grijns], (Henk)

(Henk)

Frisian-old-age
Antw: Annularia?

Bericht door Frisian-old-age » 20 nov 2006, 19:09

@ Fossielmadman

(Wat die foto`s betreft, weet ik daar ook nog een plekje voor ,[grijns], (Henk)

Heeft soms te maken met dit ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Geopedia

Daarnaast ik heb liever dat doormijgevonden zeldzame vondsten in mijn eigen kast liggen te
\"verstoffen\" dan ergens op zolder van één of ander musea.
Waarbij dit ter opfleuring van een thema-expositie ééns in de tug jaren te voorschijn komt, met de notitie : \"geschonken door\".Poe, wat een eer.
Ben heel eerlijk daar in, voor niks gaat de zon op, maarre als een museum iets van mijn verzameling wil hebben,zal men over de brug moeten komen met een naar werkelijk waardelijke geldelijk aanbod.Men wil het graag hebben, ok, maar wel van te voren afrekenen.Idd je moet toch ook bij de supermarkt afrekenen voor iets wat je graag wil hebben?

[Bewerkt door Frisian-old-age op 20-11-2006 om 19:10 NL]

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 20 nov 2006, 19:42

het hele project ben ik uit ~~pedia aan het halen, en aan het verhuizen, wikipedia wordt door honderden mensen geëdit en verziekt, daarvoor heb ik gekozen voor een \"afgesloten\" project, als je je inschrijft zal je precies zien wat ik bedoel,

Dus deze:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Geopedia
(Henk)

(Henk)

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 20 nov 2006, 20:01

Nee dankje. Er is op deze kant totaal geen behoefte tot inschrijving, leveren van teksten en of foto\'s.

Wat bedoel je : met verzieken?

De kracht van - pedia is toch dat een ieder die die de behoefte heeft informatie te verstrekken die kan\\kon doen?
Da\'s toch geen verzieken?

fossilmadman
Contacteer:
Antw: Antw: Annularia?

Bericht door fossilmadman » 20 nov 2006, 20:07

frisian-old-age schreef:
Nee dankje. Er is op deze kant totaal geen behoefte tot inschrijving, leveren van teksten en of foto\'s.

Wat bedoel je : met verzieken?

De kracht van - pedia is toch dat een ieder die die de behoefte heeft informatie te verstrekken die kan\\kon doen?
Da\'s toch geen verzieken?

ik begrijp uit je opmerking dat ook jij op pedia schrijft, (Henk)

(Henk)

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 20 nov 2006, 20:13

Nop,

Ben te druk doende met het runnen van de huishouding , het onderhouden van mijn sociale contacten en ter ontspanning met de hobby en detemineren.

Moet je trouwens complimenteren over het gegeven hoe je vragen ontwijkt.

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 20 nov 2006, 20:35

frisian-old-age schreef:
Daarnaast ik heb liever dat doormijgevonden zeldzame vondsten in mijn eigen kast liggen te \"verstoffen\" dan ergens op zolder van één of ander musea. Waarbij dit ter opfleuring van een thema-expositie ééns in de tug jaren te voorschijn komt, met de notitie : \"geschonken door\".Poe, wat een eer.

Tja dat zou heel erg jammer zijn (ik ken zo\'n geval van een ichtyo die nu ligt te verstoffen in een la ergens in Duitsland), maar het schijnt dat je tegenwoordig je eigen fossiel terug kunt \"lenen\" maar dat ie dan voor de wetenschap binnen bereik blijft. (deze zin loopt niet maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, :D)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 20 nov 2006, 21:52

Hai Pearl,

Snap het volkomen.Heb niets tegen de wetenschap, maarre wat ik gevonden heb, blijft bij mij en het is mijn keuze wat ik ermee doe of niet mee doe.Zelfs al gooi ik het de prulle-bak in.Zonde? Ti\'s maar hoe je het bekijkt.Als je het niet gevonden had,had men het ook niet kunnen weten.Scheelt de nodige discussie\'s,tegenspraken,veronderstellingen,en meer van zulke zaken,nietwaar?

groetjes,

Galeocerdo

Bericht door Galeocerdo » 20 nov 2006, 23:11

fossilmadman schreef:

het hele project ben ik uit ~~pedia aan het halen, en aan het verhuizen, wikipedia wordt door honderden mensen geëdit en verziekt, daarvoor heb ik gekozen voor een \"afgesloten\" project, als je je inschrijft zal je precies zien wat ik bedoel,

Dus deze:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Geopedia
(Henk)
Voor iemand die zo vol lof was over het project wikipedia ben je behoorlijk op je woorden teruggekomen. Eerst prijs je het zo ongeveer de hemel in en nu wordt de boel \"verziekt\". Beetje vreemd.

Gr. Taco

pearl
Been thanked: 1 time
Update: Annularia Radiata

Bericht door pearl » 25 nov 2006, 12:53

Dit was een duidelijk topic wat van het ene onderwerp in een ander onderwerp overging :D

Ik heb van Hans Steur bericht dat hij en de Duitse proff. denken dat dit blad van een Annularia Radiata is.

@fossilmadman; Áls je deze foto gebruikt
zet dan wel deze naam erbij.

gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gesloten