schedelfragment, tweede poging
-
- Been thanked: 45 times
Antw: schedelfragment, tweede poging
Dat is de beste plaats.
Zondag is er een determinatiedag in Futureland. Als hij nog niet opgehaald is kunnen we hem nader bekijken.
Zondag is er een determinatiedag in Futureland. Als hij nog niet opgehaald is kunnen we hem nader bekijken.
Charlie
Gisteren (24 jan) aan politie Haaglanden overhandigd. Zij laten het eerst bekijken en een ouderdomsbepaling doen. Als deze laatste jonger blijkt dan 100 jaar dan laten ze een dna-profiel maken. In dat geval blijft het stuk ook bij hen (maar dan is het toch niet fossiel). Als ouder, dan krijg ik het weer terug. Op deze manier help je nabestaanden van vermisten (denk aan zeelui, vissers, watersporters) aan duidelijkheid, dat vind ik wel zo belangrijk.
Bart
- sjaak
- Has thanked: 374 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Niet om te zeuren hoor (nou ja een beetje dan...
), maar heeft er al een patholoog anatoom of andere deskundige naar gekeken of het menselijk is? Ik ben daar nog steeds benieuwd naar.

Groet,
Niels
Niels
Op grond van de foto's wilden ze het graag hebben, maar ik weet niet wat de deskundigheid van de beoordelaar is. Zelf twijfel ik meer in verband met de ouderdom, of dit stukje jonger dan 100 jaar is.
Bart
Ik heb gisteren doorgestuurd bericht gekregen (via contactpersoon) van het NFI: inderdaad humaan (hun woordgebruik) schedelfragment, maar op basis van visuele kenmerken en vindplaats lijkt het de forensisch archeoloog niet aannemelijk dat dit fragment jonger dan 100 jaar zou zijn. We zijn het dus allemaal met elkaar eens. Er wordt ook geen verder onderzoek aan gedaan en ik krijg het binnenkort weer terug.
Bart