roggestekel?
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: roggestekel?
het is duidelijk een roggen stekel. je kunt het aan de achterkant zien johan.
gr sean
gr sean
Zoals Robin ook al eerder aangaf lijkt hij sprekend op die jij in je verzameling hebt staan Sean, de lengte groeven/structuur zijn erg herkenbaar.
Het uiterste puntje, net waar de stekels horen mist dus gewoon.
Hoe het fossiel zo flinterdun kom worden is me echter nog niet geheel duidelijk.
Wanneer dat n.l. door de druk zou zijn ontstaan zou het toch juist veel hechter van structuur geworden zijn?
Johan
Het uiterste puntje, net waar de stekels horen mist dus gewoon.
Hoe het fossiel zo flinterdun kom worden is me echter nog niet geheel duidelijk.
Wanneer dat n.l. door de druk zou zijn ontstaan zou het toch juist veel hechter van structuur geworden zijn?
Johan
wie zoekt zal vinden.
En dan is het ook nog mogelijk dat het geen roggestekel is, maar een rugvinstekel van een haai, en wel de Acrodus, de overlangse ribben( costae ) www.m-gleiter.de/fische/flossenstachel.jpg
zijn duidelijk zichtbaar.
In dat geval een wel heel mooie vondst.
groeten,
JanWillem
zijn duidelijk zichtbaar.
In dat geval een wel heel mooie vondst.
groeten,
JanWillem
Lees..... en verrijkt uw geest!
Jan Willem en anderen
De lengtegroeven van Acrodus lateralis lijken wat op het door mij gevonden fossiel.
De lengte groeven bij Acrodus zitten in mijn ogen echter steeds op zeer regelmatige afstand van elkaar.
Ik hou het dus maar op roggestekel, en ook dat was voor Guido een heel mooie vondst. Wie vindt er nou zomaar een deel van een roggestekel?
Toch ben ik nog benieuwd naar een verklaring voor het feit dat het fossiel zo flinterdun en daardoor zo breekbaar was.
Wellicht moet de verdere discussie dan ook maar onder \'Prepareren en Conserveren\' verder gaan. Had ik hem daar zelf nu al moeten plaatsen?
Johan
De lengtegroeven van Acrodus lateralis lijken wat op het door mij gevonden fossiel.
De lengte groeven bij Acrodus zitten in mijn ogen echter steeds op zeer regelmatige afstand van elkaar.
Ik hou het dus maar op roggestekel, en ook dat was voor Guido een heel mooie vondst. Wie vindt er nou zomaar een deel van een roggestekel?
Toch ben ik nog benieuwd naar een verklaring voor het feit dat het fossiel zo flinterdun en daardoor zo breekbaar was.
Wellicht moet de verdere discussie dan ook maar onder \'Prepareren en Conserveren\' verder gaan. Had ik hem daar zelf nu al moeten plaatsen?
Johan
wie zoekt zal vinden.