onbekend kaakfragment
-
- Been thanked: 45 times
Antw: onbekend kaakfragment
Hallo, ik ben al een tijdje met roofdieren bezig. Heb niet op dit onderwerp gestudeerd, maar heb een ruime ervaring. Mij lukt het niet en determineer altijd als wolf / hond. Ik heb wolvenkaken gezien waarvan de kiezen dicht bij elkaar staan en enkele met ruimten tussen de kiezen. Ook schedel en kaakvormen variëren behoorlijk. Ik weet dat o.a. Mietje Germonpré en voor zover ik weet ook Baryshnikov er mee bezig zijn en tot resultaat komen. Ik heb zelf mijn gegevens een keer in een grafiek gezet, maar er is geen duidelijke scheiding te zien. Alles bij elkaar vind ik het erg lastig en kom er niet uit. Welke publicatie van Burger bedoel je? En is hij ergens te vinden?
Charlie
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Antw: onbekend kaakfragment
Ik vermoed dat deze "video lecture" van Benjamin Burger wordt bedoeld:Schouwenburg schreef:
Welke publicatie van Burger bedoel je? En is hij ergens te vinden?
https://www.youtube.com/watch?v=zxis5-X83J8
Groet,
Niels
Niels
-
Volgens mij had hij het over een publicatie. Ik probeer hem wel persoonlijk te benaderen, maar moet eerst een probleem in de computer oplossen (student aan huis?). Er is altijd wat te leren.
Charlie
-
Volgens mij had hij het over een publicatie. Ik probeer hem wel persoonlijk te benaderen, maar moet eerst een probleem in de computer oplossen (student aan huis?). Er is altijd wat te leren.
Charlie
Wat de boel er nog lastiger op maakt is dat zowel de honden als de wolven onder de soort Canis lupus vallen (anders dan bijv. paarden en ezels, kunnen ze onderling vruchtbaar nageslacht voortbrengen). Osteomorfologisch zijn de verschillende subfamilies onderling(denk aan wolven, vossen, jackhalzen) wel enigszins uit elkaar te houden.Schouwenburg schreef:
Hallo, ik ben al een tijdje met roofdieren bezig. Heb niet op dit onderwerp gestudeerd, maar heb een ruime ervaring. Mij lukt het niet en determineer altijd als wolf / hond. Ik heb wolvenkaken gezien waarvan de kiezen dicht bij elkaar staan en enkele met ruimten tussen de kiezen. Ook schedel en kaakvormen variëren behoorlijk. Ik weet dat o.a. Mietje Germonpré en voor zover ik weet ook Baryshnikov er mee bezig zijn en tot resultaat komen. Ik heb zelf mijn gegevens een keer in een grafiek gezet, maar er is geen duidelijke scheiding te zien. Alles bij elkaar vind ik het erg lastig en kom er niet uit. Welke publicatie van Burger bedoel je? En is hij ergens te vinden?
Charlie, doet je mail het nog? Ik heb je iets gestuurd wat hopelijk over beren gaat.
Hidde
Marine mammals, dolphinately awesome
- sjaak
- Contacteer:
Schouwenburg schreef:
Hij schrijft dit: “Erg intressant is de lecture van Benjamin Burger die tot in de kleine details in gaat op dit ontwerp. Verschillende evolutie fases van de wolf/hond/coyote komen volledig ten sprake.”
Hij baseert zich kennelijk dus op het YouTube filmpje. Dat is inderdaad een interessante video maar zegt verder niets over deze discussie.
Het zou fijn zijn als hij alsnog met wat inhoudelijke onderbouwing komt.
[Bewerkt door sjaak op 19-03-2019 om 19:28 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
Mee eens. Iemand met veel kennis is altijd welkom, daar kunnen we van leren. Maar hij moet er rekening mee houden dat dit Europa is en er in Nederland diverse mensen met ervaring in dit onderwerp zijn.
Charlie
Hallo Niels,
Dank voor de link. Wel een leuk college, maar ik kom daar geen info tegen waar de uitspraken op gebaseerd kunnen zijn. Misschien in het aangehaalde boek 'Dogs'. Kent iemand dat? Zou fijn zijn als er nog antwoord komt op de vraag over een referentie!
Dank voor de link. Wel een leuk college, maar ik kom daar geen info tegen waar de uitspraken op gebaseerd kunnen zijn. Misschien in het aangehaalde boek 'Dogs'. Kent iemand dat? Zou fijn zijn als er nog antwoord komt op de vraag over een referentie!
Vilmar D
- sjaak
- Contacteer:
Ik kom die onderbouwing ook niet tegen. Daar niet en nergens. Het blijft voorlopig bij een loze kreet.
Groet,
Niels
Niels